De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: wbrands op september 21, 2012, 00:07:07
de UD is een goede speler, maar ik hoor duidelijk verschil tussen deze twee spelers.
Dus ga ik binnenkort op zoek naar goede CD speler.

UD blijft wel voor mijn DVD`s en Blu-ray`s.

maar het geluid van de ud is toch niet  puke  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: QuattroNL op september 20, 2012, 22:16:59
Goed om te weten dat de SA duidelijk beter is dan de UD.
Ben nog bezig voor een mooie set voor m'n schoonouders maar kan moeilijk met een UD en een SA aan komen zetten  clown1
... een tijd terug heb ik bij Stadium III (Rob) de UD5005 mogen beluisteren en ook in het stereo (cd) vond ik deze zeker niet tegenvallen.

WimPeu

Die was niet analoog aangesloten meen ik. Dan luister je meer naar de SR dan naar de UD..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Citaat van: WimPeu op september 20, 2012, 21:07:57
Mooi Arjan. Stap 1 is weer gezet. We beginnen gewoon weer opnieuw.

Ja idd  :yes: met die onkyo is weinig mis prima reciever voor het geld het blijft slikken als je een pm15s1 gewent was die de dyn,s goed kon aansturen , deze onkyo stuurt ze ook gewoon aan maar zodra beetje dynamisch word of laag gaat dan zak die direct door zijn knieen  shutup

Voorlopig kan ik weer lekker genieten van men CD,s  pompom

WimPeu

Heeft je Onkyo ook pre outs voor de fronts? In dat geval zou je een niet te dure maar krachtige EV ook kunnen overwegen. Emotiva spul in 2 channel wordt geregeld aangeboden. Voor weinig veel vermogen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

 stupid
Een NAD 218 er achter en je zit met voldoende powerrrr  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

#1746
Voorlopig staat het geheel financieel opslot  nonono  is mogelijk ja een eindbak erachter heeft pre outs maar dan ga ik gelijk voor een upgrade geintegreerd   HB

Ik draai nog wel eens wat harder  clown1 en zeg die Onkyo  HLP byebye :schater:

TurboMarco

Iedere versterker gaat zich een keer verslikken(clippen) ,en dan moet je nog uitkijken dat je de tweeters niet om zeep helpt .En geloof mij ,de tweeters van dynaudio zijn niet goedkoop .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Ik draai niet zo vaak hard af en toe geef ik wel eens flink gas ,je hoort het idd in het hoog dat het schel word ( lichte vervorming ) en zet ik hem zachter , heb in het verleden wel eens een composet opgeblazen in de auto maar dat was door teveel vermogen en te hard draaien  :-D

Je kan best wel redelijk volume draaien zonder dat de boel over zijn nek gaat maar op alle volume,s hoor je wel een groot verschil met een pm15 die ik eerst had zowel kwa controle als de manier waarop het geluid los komt van de speakers ,daar ga ik weer voor sparen :yes:

Marantz 81

De Onkyo gaat de deur uit totdat die verkocht is kan ik hem als tuner gebruiken  :-)

Morgen ga ik kijken voor PM7001 KI   pompom

WilliamB

Mooie versterker zeg, heb het een en ander gelezen op het net.

Veel succes morgen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

kan dat wel met die Dynaudio's  :angel:

ik zeg van wel maar er waren nog is tijden  :wink:

succes morgen, word een gave combi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: Marantz 81 op oktober 08, 2012, 17:21:59
De Onkyo gaat de deur uit totdat die verkocht is kan ik hem als tuner gebruiken  :-)

Morgen ga ik kijken voor PM7001 KI   pompom
En zo ontstaat er weer een prachtige Marantz combi, super hello.
Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen!

Marantz 81

Zelf ben ik ook erg benieuwd  ,wou deze al hebben toen ik zo,n 3 jaar geleden de SA7001KI had aangeschaft ,jullie weten wel wat ik in de tussentijd allemaal versleten heb  :schater:  redface

Deze wordt 2de hands echt zeer zelden aangeboden en liep er toevallig tegenaan ,aangezien een Premium 11 set voorlopig nog ver buiten financieel bereik ligt en ik niet zonder mooie muziek kan daarlijk een KI setje  pompom

Nog zitten twijfelen of ik het wel moest doen maar hij kan men dynaudio,s zeker wel goed aansturen  :yes:

Zie hier KLIKKIE Pagina 3 Test results  byebye

bramdg

......en de stap is weer gezet  :-D

Proficiat  veel STEREO plezier terug !


back to the basic !!!!! enjoyyyyyyyyyyyyyyyy
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart