NR1200 vervormt bij hoog volume

Gestart door theedge33, september 29, 2023, 15:56:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

RHK

Citaat van: marvin op oktober 03, 2023, 23:49:21Ik heb ook minimaal 1 keer aangegeven dat het wachten op wat antwoorden misschien handig is.
Het gaat alle kanten op, ja.
Maar ik wil ook niemand z'n recht op een mening ontnemen op deze hangplek, dus laat maar even lekker gaan denk ik dan.
Ook niet goed dus.... HLP  :-D


Dit is een Marantz forum, een audioforum. En op een forum worden meningen en inzichten gedeeld, tevens discussies van audio aard. Daar horen zijstappen ook bij, dat houdt het forum levendig. Marvin, je doet het prima zo, zoals het gaat. Wat is er aan de hand? Helemaal niks. Nothing on the hand.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#121
Die zijstappen die er (altijd) gemaakt worden leveren vaak ook meer, en andere info op.
Misschien niet direct wat betreft het probleem, maar vaak wel aanvullend, zeker geen flauwekul (BS).

Ik zeg lekker door gaan zo, bevalt dat niet, zelf een (audio) forum oprichten en meteen als MOD optreden, dan kan je zelf alles sturen zoals jij wilt.
Naar een ander forum gaan levert exact het zelfde op, zijstappen en waarschijnlijk veel of meer flauwekul.
Ik perssonlijk vind dit forum prettig en heeft de hard nodige humor.
Ben ook actief op het ASV forum, is veel zakelijker en zelden staat er iets wat je doet lachen, moet je daar eens kijken naar de zijstappen, en zelfs lieden die trollen en draadjes "kapen".

Geef mij dit forum maar   HB

AudioPhillie

#122
Citaat van: Emiel77 op oktober 03, 2023, 22:50:16Serieus?? jij bent hier een mod?? beetje zielige reactie eigenlijk.
Doe ermee wat je wil, door dit soort bulshit reactie topics ben ik er wel klaar mee eigennlijk.

Ik ben het geheel met je eens Emiel.

Theedge33 geeft aan een leek te zijn. Moet deze nieuwe member nu door dit bos van wel en niet ter zake doende reacties nog de bomen vinden om iets bruikbaars uit te halen?

Ik zie hier toch wel een aantal reacties die volledig off topic gaan en zelfs op de man gespeelde en denigrerende opmerkingen. Past mijn inziens niet allemaal bij een serieus forum waar men iets zinnigs aan wil hebben en waar men elkaar met respect en fatsoen behandelt.

@ Marvin: Volgens mij heb ik alles goed gelezen en heb ik niet het idee dat jij degene bent die zich hier erg aangesproken hoeft te voelen.

"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

TurboMarco

#123
Citaat van: marvin op oktober 03, 2023, 23:49:21Ik heb ook minimaal 1 keer aangegeven dat het wachten op wat antwoorden misschien handig is.

Het gebeurt op ieder forum wel dat iemand zich aanmeld met een probleem en daarna niets meer van zich laat horen :roll:

Citeer"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"
Spijker & kop  hello

De definitie van een "serieus forum" dient nog nader bepaald te worden, maar nog steeds word het beleid door de administrators bepaald, zoals op ieder forum gebeurt.
Mocht het zo zijn dat een gast/lid zich niet prettig voelt bij het gehanteerde beleid dan is hij/zij zo vrij om elders vertier te zoeken, zo simpel is dat.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AudioPhillie

Citaat van: TurboMarco op oktober 04, 2023, 09:16:49Het gebeurt op ieder forum wel dat iemand zich aanmeld met een probleem en daarna niets meer van zich laat horen :roll:
Spijker & kop  hello

De definitie van een "serieus forum" dient nog nader bepaald te worden, maar nog steeds word het beleid door de administrators bepaald, zoals op ieder forum gebeurt.
Mocht het zo zijn dat een gast/lid zich niet prettig voelt bij het gehanteerde beleid dan is hij/zij zo vrij om elders vertier te zoeken, zo simpel is dat.



Het past voor mij niet anderen buiten een groep proberen te plaatsen. Dan zijn we naar mijn idee net zo verkeerd bezig als de heersende orde die met "Verdeel en Heers" de wereld heeft gemaakt tot wat het nu is: een plaats waar niet iedereen gelijke rechten en plichten heeft.

Ik probeer een ander te behandelen zoals ik zelf graag behandeld wil worden. Voor mij de enige manier om dit voor ons allen een zo plezierig mogelijke aardkloot te maken.


(over "off topic" gesproken te hebben Phil, sprak ik mijzelf vermanend toe 🤪😇)

"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

CBdicX

Ik heb geen "groeps gevoel", ik praat liever over de dikte van speakerkabels.........  :yes:  notworthy

AudioPhillie

Citaat van: CBdicX op oktober 04, 2023, 10:49:50Ik heb geen "groeps gevoel", ik praat liever over de dikte van speakerkabels.........  :yes:  notworthy

Dat vind ik nu leuke en zelf relativerende humor! 👍🏽  :-D
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

RHK

Citaat van: CBdicX op oktober 03, 2023, 06:19:35En, merkte je geluid "verschil" tov een dunner kabel, is dit nog wel een soepele kabel met 4x 2.5mm ?

Neem wel wat verschil waar, dynamischer , iets meer bas. En gewoon mooi soepel. De oude kabels waren zo'n 25 jaar oud, (2x 5mm2, zilver en koper aders). Ik dacht laat ik die eens vervangen met deze mooie kabels. 2x 3meter voor de fronts is dan het proberen waard.
Geen spijt van.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Op het moment dat ergens @mods geschreven wordt, ben ik toch enigszins uitgedaagd me aangesproken te voelen.
Verder is het dan misschien handig om de topic starter de ruimte te geven zelf met wat antwoorden te komen.
En voor alle andere bijzaken moeten we/jullie maar iets nieuws aanmaken.
Voor mij kwam de opmerking wel als verrassing, want tussen de regels door staat er best veel informatie waar wat mee gedaan kan worden, het ontbreekt alleen een beetje aan feedback.
Hou het gezellig zou ik zeggen, ga ik wat nuttigs doen.

Frits Denon

De TS is waarschijnlijk bezig zijn tweeters te vervangen. :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX


SB_Marantz

Citaat van: TurboMarco op oktober 03, 2023, 23:21:47Die uitleg van Emiel komt er dus nooit want dat valt niet uit te leggen.

Helaas word dit na al die jaren door het gros niet begrepen Wilfred, maar ik vind het bewonderenswaardig van jou dat het nog steeds de moeite neemt dit uit te leggen.

Thx Marco.........

Tja,Het is en blijft een passie van mij maar helaas wordt het of niet aangenomen of simpelweg niet begrepen.
Ik probeer altijd duidelijk te zijn en niet te diep in termen te vervallen zodat men het wel begrijpt dacht ik?!


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AudioPhillie

Citaat van: Frits Denon op oktober 04, 2023, 18:35:10De TS is waarschijnlijk bezig zijn tweeters te vervangen. :wink:

Dan ga je er vanuit dat Theedge33 in dit woud van zin, onzin en zelfverheerlijking nog de voor hem bruikbare bomen heeft kunnen ontdekken?
Jammer dat hij niet meer reageert en we niet weten wat hij er zelf van denkt maar ik had het in zijn plaats al opgegeven

"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

RHK

Citaat van: AudioPhillie op oktober 06, 2023, 11:07:50Dan ga je er vanuit dat Theedge33 in dit woud van zin, onzin en zelfverheerlijking nog de voor hem bruikbare bomen heeft kunnen ontdekken?
Jammer dat hij niet meer reageert en we niet weten wat hij er zelf van denkt maar ik had het in zijn plaats al opgegeven



Wilfred doelt op zijn uitleg in niet al te moeilijke technische termen, niet wat hier in dit topic zoal geschreven is.(bruikbare bomen). En ik vind wat Wilfred schrijft goed te begrijpen, al heb ik wel enige technische achtergrond. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

AudioPhillie

Citaat van: RHK op oktober 06, 2023, 11:39:25Wilfred doelt op zijn uitleg in niet al te moeilijke technische termen, niet wat hier in dit topic zoal geschreven is.(bruikbare bomen). En ik vind wat Wilfred schrijft goed te begrijpen, al heb ik wel enige technische achtergrond. 8-)

Ik denk het, met mijn vermoedelijk iets minder specifieke technische kennis, met je eens te zijn.
En mijn idee is sowieso dat Wilfred onder de categorie "zin" (zinvol) valt.
Wat verder niet wegneemt dat naar mijn mening de categorieën "onzin" en "zelfverheerlijking" hier ook duidelijk vertegenwoordigd zijn. Het resultaat daarvan vind ik jammer voor Theedge33.

Enfin. Wie de schoen past ....
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"