Nog nooit van Acoustic Energy speakers gehoord, jullie wel?

Gestart door KayaRahnee, juli 10, 2021, 17:49:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Ik heb de hoog ervaring met verschillende speakers.
Ook met o.a. Harbeth speakers was het luisterenplezier bij bepaalde nummers van korte duur.
Enkel een paar oudere Magnepan en B&W speakers deden het hier vroeger beter.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

Het zou ook gewoon aan de gevoeligheid van je eigen oren kunnen liggen. Zoveel mensen zoveel oren!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX


KayaRahnee

#18
Heb de Acoustic Energy AE 509 "op goed geluk" gekocht.
Heel leuke tweedehands aanbieding (kon ze voor dat geld niet laten aan me voorbijgaan.)
Dit zijn erg fijne speakers ... doen heel veel zoals ik het wil horen.
Vooral fantastisch mooi en strak laag, zeker voor zo'n eerder kleinere vloerstaander.
Ook de tijd genomen en aandacht geschonken aan de plaatsing ... staan nu lichtjes ingedraaid, 100 m. van de achterwand, 75 cm van zijwand, 2,20 m van elkaar.
Muziek speelt zo mooi tussen de speakers, stemmen komen wat naar voren.
En, met de toonregeling op het laagste niveau kan ik leven met het hoog wat deze speakers laten horen.
Deze Acoustic Energy AE 509 mogen hier zeker een hele tijd blijven zorgen voor mooie, rustige klanken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Paul

Een juiste beslissing dus, veel muzikale momenten.

                               🎵🎼 🎶
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

CBdicX

Citaat van: KayaRahnee op augustus 06, 2021, 14:20:34
Heb de Acoustic Energy AE 509 "op goed geluk" gekocht.
Heel leuke tweedehands aanbieding (kon ze voor dat geld niet laten aan me voorbijgaan.)
Dit zijn erg fijne speakers ... doen heel veel zoals ik het wil horen.
Vooral fantastisch mooi en strak laag, zeker voor zo'n eerder kleinere vloerstaander.
Ook de tijd genomen en aandacht geschonken aan de plaatsing ... staan nu lichtjes ingedraaid, 100 m. van de achterwand, 75 cm van zijwand, 2,20 m van elkaar.
Muziek speelt zo mooi tussen de speakers, stemmen komen wat naar voren.
En, met de toonregeling op het laagste niveau kan ik leven met het hoog wat deze speakers laten horen.
Deze Acoustic Energy AE 509 mogen hier zeker een hele tijd blijven zorgen voor mooie, rustige klanken.

Zo, 100 meter van de achterwand, zullen wel bij de buren staan....... LOL  :-D  :-D

KayaRahnee

Citaat van: CBdicX op augustus 06, 2021, 15:31:56
Zo, 100 meter van de achterwand, zullen wel bij de buren staan....... LOL  :-D  :-D
Ze stonden eerst 100cm van de achterwand maar dat was te weinig.  :-P
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

hchifi.nl

Citaat van: KayaRahnee op augustus 06, 2021, 14:20:34
Heb de Acoustic Energy AE 509 "op goed geluk" gekocht.
Heel leuke tweedehands aanbieding (kon ze voor dat geld niet laten aan me voorbijgaan.)

Nieuw al voor rond de 2000 dus flink daar onder nog denk ik dan  :-)

Zoals ik al zei erg fijne speakers.
Heb ook de 520 hier staan en die gaan kwa rust nog even wat verder (en ook kwa diepgang)

Heel veel luisterplezier  HB
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

KayaRahnee

Citaat van: hchifi.nl op augustus 06, 2021, 16:52:59
Heb ook de 520 hier staan en die gaan kwa rust nog even wat verder (en ook kwa diepgang)

De AE 509 is mijn eerste (en erg aangename) kennismaking met Acoustic Energy speakers, en misschien ook niet de laatste ... wie weet komt er later een AE 520.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

CBdicX

Citaat van: hchifi.nl op augustus 06, 2021, 16:52:59
Nieuw al voor rond de 2000 dus flink daar onder nog denk ik dan  :-)

Zoals ik al zei erg fijne speakers.
Heb ook de 520 hier staan en die gaan kwa rust nog even wat verder (en ook kwa diepgang)

Heel veel luisterplezier  HB

Als ik rust wil met speakers stuur ik mijn vrouw de deur uit........😁

Stadium III

Als ik rust wil dan draai ik zo hard dat ik ze niet meer hoor !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: Stadium III op augustus 07, 2021, 14:06:34
Als ik rust wil dan draai ik zo hard dat ik ze niet meer hoor !

Wij worstelen allemaal met het zelfde probleem 😁😁

metalfreak

Citaat van: KayaRahnee op augustus 06, 2021, 17:20:19
De AE 509 is mijn eerste (en erg aangename) kennismaking met Acoustic Energy speakers, en misschien ook niet de laatste ... wie weet komt er later een AE 520.

Bevallen deze speakers nog steeds? Ik heb ook een "hoog allergie". Misschien ook iets voor mij. Zijn ze een beetje vergeeflijk voor slechtere opnamen? Draai zelf het nodige symfonisch metal. Zit ook naar de Dynaudio emit 50 te kijken met hun soft dome. . Heb je dat nog overwogen?

KayaRahnee

Citaat van: metalfreak op oktober 07, 2021, 16:58:35
Bevallen deze speakers nog steeds? Ik heb ook een "hoog allergie". Misschien ook iets voor mij. Zijn ze een beetje vergeeflijk voor slechtere opnamen? Draai zelf het nodige symfonisch metal. Zit ook naar de Dynaudio emit 50 te kijken met hun soft dome. . Heb je dat nog overwogen?

Mijn bevindingen na ongeveer 2 maanden Acoustic Energy AE509 had ik hier al gedeeld:
https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=18155.0
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: metalfreak op oktober 07, 2021, 16:58:35
Zit ook naar de Dynaudio emit 50 te kijken met hun soft dome. . Heb je dat nog overwogen?

Ik heb Dynaudio Xeo 6 hier even kunnen beluisteren ... de Xeo 6 is een actieve speaker.
Ik vond deze in het hoog zeker niet rustiger weergeven in vergelijking met de Acoustic Energy AE509.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.