Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Marvin

nog ff wachten,.....  shutup

jrm

#316
enne ........ nog ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff wachten......... :x

thepioneer

en het is al bijna de volgende dag
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

bramdg

zou hij ook aan het wachten zijn op de geboorte van kinneke Jezus  :lol:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

WimPeu

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, Never change a winning team ehh zo een paar spreuken waar ik aan denk aangaande mijn speakers.
Ik had van de koper van mijn Focal's al begrepen dat hij onzeker was over zijn aankoop. 1 dag na de verkoop had hij ze alweer op MP gezet. nopompom  In al mijn onzekerheid over mijn nieuwe speakers had ik al wat spijt van de verkoop gekregen dusssss vandaag mijn eigen oude Focal's weer terug gekocht.  clown1
Kan nu eindelijk een 1:1 vergelijk maken en beslissen of ik een complete Onix surround wil of dat het toch Focal wordt.

Vooralsnog ben ik blij dat mijn kindjes weer in de kamer staan. Voorlopig als surround want ik begin de Onix steeds beter te waarderen.

Ga ze straks weer even op front zetten.....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

goed bezig Wim.....!  notworthy :-D

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

tja, ik heb altijd geleerd geen oude schoenen weg te gooien voord........  clown1


WimPeu

Soms heb je dat. Opeens dat gevoel van...ik weet het niet, was dit nou slim??... Had het ook toen ik mijn net gereviseerde PM-80SE had verkocht, maar die kwam niet meer in de verkoop terug dus jammer maar helaas.

Een muziek zaak in Emmen had de koper weten te overtuigen dat hij beter af was met een set 714V. Omdat ze de 816V te veel voor zijn PM6001 vonden. Toevallig hadden ze nog een set 714V in de winkel staan. Ik heb de verkoper nog geadviseerd om een betere versterker te kopen en de 816's te houden maar nee de winkel heeft gewonnen.

Bij dezelfde winkel heb ik al 2 jaar een set Monster speaker kabel  in bestelling staan. Na 2 maal gebeld te hebben waar de kabels bleven bleef het stil. Nooit meer taal noch teken van vernomen. Top zaak met zeeer deskundige mensen. Zal de naam maar niet noemen hier.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

Gelukkig doet zot zijn geen pijn  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marvin

dan is het toch mooi dat je ze op deze manier weer terug hebt, hebben ze ook een paar dagen vakantie gehad zo aan het eind van het jaar....
kan je ze niet op de B aansluiting doen ofzo?
met een druk op de knop even schakelen, of is de setup daar te profi (ingewikkeld) voor..... :-D

WimPeu

Gaat idd niet. Op de AV zitten geen speaker aansluitingen, en op de Classe maar 2 (L&R) dus geen bi-amp mogelijkheden ed.

Over BiAmp gesproken. Ik las net dat ook Tigger om is wat betreft de verbetering van Bi-Amping tov gewoon aansluiten. Zowel de Onix als de Focal  speakers hebben maar 1 set aansluitingen. Ik heb zelf in mijn SR8002/B&W tijd ook eens met Bi-amping en Bi-wire-ing gestoeid. Ik merkte nooit verschil (wel veel kabel gedoe). Als veel speaker merken maar ook EV's als de Classe niet eens de mogelijkheid van Bi-amping bieden. Zou het dan wel echt meetbaar verschil geven. Als de ingenieurs bij Focal er niet in geloven wie ben ik dan? Dit lijkt me toch niet een believer/non-believer aspect. Het werk of het werkt niet. :|
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ik ben niet technisch onderlegd, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dubbelversterken/dubbelbedraden theoretisch voordelen heeft, maar dat die voordelen niet in iedere set tot hun recht komen.

Stadium III

Ik heb hier wel verschil gekregen
Bassen zijn straker en meer rust in de weergave !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Zelf ook nog gespeeld met bi-ampen en bi-wire (mijn speakers laten zelfs tri-ampen en tri-wiren toe).
Maar nooit geen verschil gehoord. Moet wel zeggen dat het toen nog met de SR7500 op de Wharfedale Diamond 9.5 was.

Bij een lage dempingsfactor van de versterker (bij hoge frequenties is), en hoe groter de inductiewaarde van de luidsprekerkabel is, hoe sterker de effecten van bi-wiring zijn. Dit is dan meteen ook de reden dat niet iedereen verschil merkt.

Voor bi- of tri-ampen ligt de oorzaak voor wel of geen succes elders.
De eindversterker die op de tweeter van de luidspreker is aangesloten ziet dus in het lagetonenbereik geen belasting en de op de woofer aangesloten versterker ziet in het hogetonenbereik geen belasting. Voor sommige versterkers is dit geen goede zaak. Aangezien het hogetonendeel in de muziek veel minder energie bevat als het lagetonendeel zouden we voor de tweeters een lichtere eindversterker kunnen gebruiken.

Beide technieken hebben nog steeds één nadeel, ze moeten nog steeds het crossover filter in de speaker passeren, en deze gaat lopen met heel veel energie. Daarom wordt in de professionele audio gebruik gemaakt van actief filteren. De crossover filtering gebeurt tussen voor en eindversterkers. Er zit geen filter tussen, dus de luidsprekers zijn rechtstreeks aan de versterkers gekoppeld, wat een veel betere dempingsfactor tot gevolg heeft.

Dus de gebruikte versterker, kabel en het filter van de speakers zullen een impact hebben op het behaalde resultaat.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25