Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bierbraker

Citaat van: Perfect_audio op augustus 18, 2012, 23:01:28
Ho, we kunnen nu vaststellen dat mijn optie 3:
Is de opstelling wellicht niet conform de richtlijnen waardoor een meting niet goed kan plaatsvinden?
van toepassing is. Dat is zeker geen surroundplaatsing! Meer 'headspeakers'.
Om te beginnen moeten surrounds niet achter je hangen maar een stuk naar voren en verder uit elkaar.
Ik geef je op een briefje dat Audyssey de surrounds -12 dB heeft verzwakt. Dat is het maximum. Als je op die grens zit weet je dat het niet goed is.
Advies: verplaats de surrounds, want zo heb je er niets aan.

ron

Hoi Ron,

De foto is een ernstige vertekening van de werkelijkhied. Het lijkt of ze erg hoog hangen maar toch echt een halve meter boven oorhoogte. Ze zijn verder zeer ruim verstelbaar (Vogel)

Zo komen we ook niet verder, in ieder geval bedankt  :-)

Perfect_audio

Citaat van: Bierbraker op augustus 19, 2012, 06:25:04
Hoi Ron,

De foto is een ernstige vertekening van de werkelijkhied. Het lijkt of ze erg hoog hangen maar toch echt een halve meter boven oorhoogte. Ze zijn verder zeer ruim verstelbaar (Vogel)

Zo komen we ook niet verder, in ieder geval bedankt  :-)

Surrounds moeten ook hoog hangen!! Hoger dan een halve meter boven je oor.
En je moet er veel verder vanaf zitten. Het zijn surroundspeakers die ambiance moeten weergeven. Dat gaat op jouw wijze niet lukken.
Bovendien als je gaat meten op de zitpositie(s) staat de microfoon zowat naast de luidspreker.

Advies: hang de surrounds minimaal 1,5 meter van de luisterplek af (dus minmaal 3 m tussen de luidsprekers).

En verder: wat zijn de waarden die Audyssey heeft vastgesteld? Afstand en level van de luidsprekers?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Bierbraker

Citaat van: Perfect_audio op augustus 19, 2012, 08:58:38
Surrounds moeten ook hoog hangen!! Hoger dan een halve meter boven je oor.
En je moet er veel verder vanaf zitten. Het zijn surroundspeakers die ambiance moeten weergeven. Dat gaat op jouw wijze niet lukken.
Bovendien als je gaat meten op de zitpositie(s) staat de microfoon zowat naast de luidspreker.

Advies: hang de surrounds minimaal 1,5 meter van de luisterplek af (dus minmaal 3 m tussen de luidsprekers).

En verder: wat zijn de waarden die Audyssey heeft vastgesteld? Afstand en level van de luidsprekers?

ron
Zoals ik al schreef geeft de foto een vertekend beeld, en ze hangen precies zoals jij ze omschrijft.

De waardes/afstanden speakers tussen voor en achter zijn 2.70 voor de front en 3.00 voor de center en alles staat zo een beetje op -5 tot -3 en dat zijn toch geen vreemde waardes. En nogmaals, woon je of iemand in de buurt. Kom gewoon eens langs. De koffiepad staat startklaar  :-)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mustang5.0

Citaat van: Stadium III op augustus 19, 2012, 11:00:48
Wáár woon je ?

Niet bij jou in de buurt zie ik net ( Groningen en Tilburg )  :|

Met vriendelijke groet Richard.

JohnWx

Citaat van: mustang5.0 op augustus 19, 2012, 11:07:56
Niet bij jou in de buurt zie ik net ( Groningen en Tilburg )  :|

Met vriendelijke groet Richard.

wees blij dat je niet op Marantzforum.com zit  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mustang5.0

Citaat van: John Wx op augustus 19, 2012, 11:32:21
wees blij dat je niet op Marantzforum.com zit  :-)

Mijn Engels is toch al niet best meer  :|
Maar ik zal er eens gaan kijken  :wink:

Met vriendelijke groet Richard.

Perfect_audio

Citaat van: Bierbraker op augustus 19, 2012, 10:34:13
Zoals ik al schreef geeft de foto een vertekend beeld, en ze hangen precies zoals jij ze omschrijft.

De waardes/afstanden speakers tussen voor en achter zijn 2.70 voor de front en 3.00 voor de center en alles staat zo een beetje op -5 tot -3 en dat zijn toch geen vreemde waardes. En nogmaals, woon je of iemand in de buurt. Kom gewoon eens langs. De koffiepad staat startklaar  :-)

Je gaat me toch niet vertellen dat je bank 3m breed is??
Die surrounds hangen veeeeeeel te dichtbij (t.ov. de luisteraar)!

Ik neem aan dat de bank tegen de muur staat: in dat geval kun je de microfoon niet op de zitplek hoofd/oorhoogte houden, omdat je te dicht bij de achterwand meet.

Elders lees ik dat je handmatig de zaak aan het instellen bent: dat is wel jammer, want met Audyssey haal je echt meer uit je installatie.

ron

Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marvin

Als die foto's een vertekend beeld geven van de werkelijkheid, maak dan eens wat andere vanuit andere hoeken.
Verlicht ons,...


--Verstuurd zonder netwerk--

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Bierbraker

Citaat van: Perfect_audio op augustus 22, 2012, 17:26:27
Je gaat me toch niet vertellen dat je bank 3m breed is??
Die surrounds hangen veeeeeeel te dichtbij (t.ov. de luisteraar)!

Ik neem aan dat de bank tegen de muur staat: in dat geval kun je de microfoon niet op de zitplek hoofd/oorhoogte houden, omdat je te dicht bij de achterwand meet.

Elders lees ik dat je handmatig de zaak aan het instellen bent: dat is wel jammer, want met Audyssey haal je echt meer uit je installatie.

ron
Je leest verkeerd  :-)

Maar meer ruimte heb ik niet en stands staan lelijk  :|

Iemand nog meer sugesties :-)

drees62


Bierbraker

Citaat van: drees62 op augustus 27, 2012, 12:46:38
Ja, terug naar 3.1 (vergeet die surrounds  :wink:)
Vandaar ook de aanschaf 7005 voor 2.0  notworthy

Dit begint op MSN te lijken en nog steeds geen slot er op, of een knip en plak miep  :-D

Stadium III

Inregelen zoals de situatie is en dan lekker genieten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4