Gezocht: Marantz model 500

Gestart door lieven, november 25, 2020, 16:26:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lieven

Goeieavond iedereen,

Dus we zijn hier eigenlijk met een update op het verhaal dat ik zelf een marantz 500 ging bouwen. Ik heb ondertussen alles verzameld buiten de printplaten en de transformator (waar wel een prijsofferte is voor aangevraagd).

Nu heeft alleen wel mijn nieuwsgierige ik de vraag of er misschien iemand niet een marantz 500 te koop heeft? Deze mag gerust kapot zijn aangezien ik zo goed als alle onderdelen kan vervangen. Liefst wel ethisch in iets of wat mooie staat. Hij moet uiteindelijk wel om aan te zien zijn. Ik heb geen flauw benul wat ik hiervoor moet neertellen dus ook eventueel een richtprijs.

Ik weet dat in Duitsland een handelaar 3595 euro vraagt voor een mooie en werkend versterker met "voordeur", maar dat zegt natuurlijk niets over een kapotte. Weet dat ik ook een werkende 2238B en een werkende sr4000l. De sr4000l heeft een andere omhulsel, die door de vorige eigenaar is gebouwd. Deze twee ga ik binnenkort verkopen. Dus mocht dit ook interesse wekken, wil ik ook gerust beide versterkers (en wat geld waarschijnlijk ook nog) ruilen voor zo'n model 500.

Alvast bedankt vooraf!

Met vriendelijke groeten,
Lieven

SB_Marantz

Met een totale oplage van 1000 stuks is deze model 500 uiterst zeldzaam en hoeveel zijn er wereldwijd nog over?

In genoemde receivers heb ik helaas geen interesse.
Zou deze op een 2e hands site zetten.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lieven

Citaat van: SB_Marantz op november 27, 2020, 12:00:06
Met een totale oplage van 1000 stuks is deze model 500 uiterst zeldzaam en hoeveel zijn er wereldwijd nog over?

In genoemde receivers heb ik helaas geen interesse.
Zou deze op een 2e hands site zetten.

Mag ook gewoon tegen geld mocht je er ene hebben. Was gewoon voor mij twee vliegen in een klap als ik die bij in de deal kon steken. Ok zal een op een 2dehandssite zetten.

Paul

De kans dat je de hoofdprijs in de loterij wint is waarschijnlijk groter dan dat Wilfred zijn 500 verkoopt.  :roll: :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

lieven

Goed dus korte update. Ik heb er ene gevonden in Duitsland. Blijkt volledig te werken buiten de vu-meters na. (Al werken deze wel als ik de versterker uitzet dus het kan ook zijn dat de prints niet goed zijn afgesteld) ik ben alleszins blij en trots met mijn versterker. Ps ik krijg geen foto upgeload wegens dat mijn foto's te groot zijn.

Hoewie Loewie

Ik ben (nog) niet zo goed thuis in de Marantz modellen. Daarom maar even gegoogled. Och och och toch, wat mooi zo'n Marantz Model 500 notworthy:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Hoewie Loewie op februari 05, 2021, 11:01:51
Ik ben (nog) niet zo goed thuis in de Marantz modellen. Daarom maar even gegoogled. Och och och toch, wat mooi zo'n Marantz Model 500 notworthy:
Ene SB heeft hier toch veelvuldig over gepubliceerd op dit forum.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

2285B

Hoeveel zijn er indertijd geproduceerd van een 300 DC .ik kan hier niets over vinden.
Of moet ik een n nieuw topic starten hiervoor ?