Marantz cd11LE

Gestart door ll0ll, juli 04, 2007, 12:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicowico

Citaat van: ll0ll op juli 04, 2007, 18:28:31
Ja mooi hoor.  hello
Hier staat er 1 te koop voor 1150 euro..
http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=0806128517&

Heb jij hem kunnen vergelijken tussen de cd10 en cd16?

Waar jij naar linkt is volgens mij een "gewone" CD11.

Ik heb zelf ook een CD11LE. Gekocht na een tip van Marco. Marco nog steeds bedankt!!!
De CD11 werd in Nederland afgekraakt, maar de CD11LE werd beter ontvangen. De LE modificaties werden in Eindhoven ontwikkeld. Ik heb nog wel wat Nederlandse en Duitse testverslagen en die kan ik de liefhebbers wel toemailen. Zie ook mijn link http://marantzforum.nl/index.php/topic,767.15.html over serienummers etc.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

ll0ll

Hoe weet je dat de LE modificaties in Eindhoven zijn ontwikkeld? Tell me more, ik vind het erg interessant.  :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

SB_Marantz

LE staat voor limited edition.

Ik geloof er geen snars van dat er maar 350 van gemaakt zijn.

Wat is het zichtbare verschil tussen de 11 en de 11 LE eigenlijk?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ll0ll

#18
Citaat van: S.B.Marantz op juli 05, 2007, 10:37:11
LE staat voor limited edition.

Ik geloof er geen snars van dat er maar 350 van gemaakt zijn.

Wat is het zichtbare verschil tussen de 11 en de 11 LE eigenlijk?


Als ik de foto's van Marco z'n cd11LE vergelijk met foto's van mijn cd10, dan zie ik weinig tot geen verschil. Ik heb gemaild met een oud Marantz medewerker en een lid van dit forum, ze geven allebei aan dat de componenten van een LE speciaal geselecteerd zijn, "gepaard" zijn tov bv een cd10.

Overigens, op japanse forums zie ik dat de cd11 overeenkomt met een Philips LHH700. Van die Philips LHH heb je meerdere types, van LHH300 (cd10) tot LHH900. De laatste types komen uiterlijk allemaal overeen met de cd11. Alleen zit er bij de LHH versies die uiterlijk met de cd11 overeenkomen 5 verschillende types. Geeft aan dat er onderling verschil zit tussen die types.

Dat er dus ogenschijnlijk weinig tot geen verschil zit in de binnenkant van een cd10 en cd11(LE) geeft wat dat betreft niet aan dat ze 1 op 1 hetzelfde zijn.

Philips LHH serie



PHILIPS......vs......Marantz..........................雷射頭...................D/A 晶片
LHH-2000.....................................................CDM 0/1都有.......TDA 1540陶瓷x2
LHH-1000.............CD-12...............................CDM 1.................TDA 1541 S1/x1
.............................. .CD-7.............................CDM 1252...........TDA 1541 S2 (T)/x2
LHH-900R.......................................................CDM 4 pro...........DAC7(S) /x2
(DAC7=TDA1547+SAA7350)
LHH-800R......................................................CDM 4 pro...........DAC7(S) /x2
.............................CD-15................................CDM 4 pro...........DAC7(S) /x2+HDAM
LHH-700..............CD-11.............................. .CDM 4 pro............DAC7 /x2
LHH-600B...........CD-11 MKII (None XLR).CDM 4 pro..........DAC7 /x2
LHH-500............... (有平衡輸出端子)..........CDM 4 pro........... SAA7321x2
...........................CD-16SE (None XLR).... CDM 4 pro...........DAC7 /x2+HDAM
LHH-500R......................................................CDM 4 pro...........DAC7 /x2
..............................CD-16F (None XLR)??CDM 4 pro...........DAC7/x2
LHH-300B........... CD-10............................. .CDM 4 Pro...........SAA7321/x2
LHH-300..............CD-10............................. ..CDM 4 Pro...........SAA7321/x2
LHH-300R......................................................CDM 9..............DAC7/x2
LHH-200RX....................................................CDM 9..............DAC7/x2
LHH-200R............................................... .......CDM 9..............DAC7/x2
LHH-100.........................................................CDM 9......... ... DAC7/x2

PHILIPS...vs....Marantz等級對照表:

PHILIPS......vs......Marantz...............................yan:
LHH-2000................None.............................1,600,000
LHH-1000???..CD-12.............................. 600,000
LHH-900/800..........CD-7................................450,000
LHH700FT???CD-15...............................380,000/390,000
LHH-700...............CD-11.............................. .330,000
LHH-600B............CD-11 MKII (None XLR).280,000
LHH-500............... None..................................250,000
LHH-500RFT.......CD-16SE (None XLR).... 250,000/240,000
LHH-500R............. None................................220,000
LHH-300/300B.....CD-10 /CD-16F................150000/160,000
LHH-300..............CD-10 /CD-16F.................150000/160,000
LHH-300R.............. None................................150,000
LHH-200RX
LHH-200R
LHH-100

Philips
LHH2000>LHH900R>MICRO CD-M100>LHH1000(M/CD-12)>
LHH800R> M/CD15>M/CD7>MICRO CD-M2000>
MICRO CD-M2DC> LHH700FT> LHH700(CD11)>
M/CD99SEF LTD>MICRO CD-M2>
LHH500FT>LHH600>LHH500>M/CD16SEF>LHH500RFT> LHH500R>CD16>LHH300/300B

http://www.myav.com.tw/forum/showthread.php?s=455059859176b02c510ef29e403f5c77&threadid=184609&perpage=12&pagenumber=12

Ook interessant, die Micro cdspelers..
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Nicowico

#19
Citaat van: ll0ll op juli 05, 2007, 07:48:40
Hoe weet je dat de LE modificaties in Eindhoven zijn ontwikkeld? Tell me more, ik vind het erg interessant.  :-D

Dat staat in het testverslag in Stereoplay. Het ontwikkelingslab van Marantz(Philips) stond destijds in Eindhoven.

Citeer
LE staat voor limited edition.

Ik geloof er geen snars van dat er maar 350 van gemaakt zijn.

Wat is het zichtbare verschil tussen de 11 en de 11 LE eigenlijk?

Uiterlijk is er geen verschil op het LE-plaatje op de achterkant na. Innerlijk zijn een paar filtercomponenten aagepast.

Citeer
Dat er dus ogenschijnlijk weinig tot geen verschil zit in de binnenkant van een cd10 en cd11(LE) geeft wat dat betreft niet aan dat ze 1 op 1 hetzelfde zijn

Ik heb in een andere posting al gezegd, dat het enige verschil tussen een CD-10 en een 11LE is, dat de CD-10 geen verkoperd chassis heeft en een andere voeding en uiteraard de prijs.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

ll0ll

Citaat van: Nicowico op juli 05, 2007, 13:20:34
Ik heb in een andere posting al gezegd, dat het enige verschil tussen een CD-10 en een 11LE is, dat de CD-10 geen verkoperd chassis heeft en een andere voeding en uiteraard de prijs.

Als ik de oud medewerker van Marantz moet geloven is het verschil meer dan koper en een ringkern. Zo zijn volgens hem de convertors geselecteerd en gematched (balanced design).

Daarnaast heb ik met user genesis (die eerder in een ander topic op dit forum aangaf dat een kennis van hem de LE modificatie heeft ontwikkeld, waarvan Marantz graag gebruik van heeft gemaakt) gemaild over de ontwikkeling van de LE versie, die geeft ook al aan dat de componenten speciaal zijn geselecteerd. Net als bv de silvercrown tda1541 waarbij je versies met 3 of 4 kroontjes hebt.

Toleranties van de componenten zijn dus beter wat betere prestaties oplevert.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Paar foto's van de cd11LE.   :-D :-D



Let op het 'x'-je op de tda1547 chippies. Dat 'x'-je kom ik op de tda1547's in de cd10 en cd16 niet tegen...
HB
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Nicowico

Citaat van: ll0ll op juli 05, 2007, 13:35:21
Als ik de oud medewerker van Marantz moet geloven is het verschil meer dan koper en een ringkern. Zo zijn volgens hem de convertors geselecteerd en gematched (balanced design).

Daarnaast heb ik met user genesis (die eerder in een ander topic op dit forum aangaf dat een kennis van hem de LE modificatie heeft ontwikkeld, waarvan Marantz graag gebruik van heeft gemaakt) gemaild over de ontwikkeling van de LE versie, die geeft ook al aan dat de componenten speciaal zijn geselecteerd. Net als bv de silvercrown tda1541 waarbij je versies met 3 of 4 kroontjes hebt.

Toleranties van de componenten zijn dus beter wat betere prestaties oplevert.
[/quote

OK, weer wat geleerd. In een test stond dat de CD 11LE en CD 10 technisch gelijk waren op verkoperd chassis, voeding en X-balance uitgangen na en letterlijk is dat ook zo, maar de CD 11LE heeft kennelijk speciaal geselecteerde componenten.

Die foto's van die CD11 zijn die van jezelf of heeft iemand die gestuurd? Want met alle respect ik denk niet dat het een 11LE is maar een gewone 11. Er zit namelijk aan de achterzijde geen sticker "Limited Edition" op. 
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

SB_Marantz

#23
Jezus! what a load of crap  puke

Dus voor een LE aanduiding + een verkoperd chassis en maybe een ander trafotje mag je het dubbele neertellen?

Nieuw welteverstaan dan he.

Die geselecteerde dac zal me jeuken trouwens  :-D :-P

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

hiermeer kan je toch cd afspelen??  shutup

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op juli 06, 2007, 18:51:09
Jezus! what a load of crap  puke

Dus voor een LE aanduiding + een verkoperd chassis en maybe een ander trafotje mag je het dubbele neertellen?

Nieuw welteverstaan dan he.

Die geselecteerde dac zal me jeuken trouwens  :-D :-P



Is de koperprijs zover gestegen dan ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

ll0ll

Citaat van: Nicowico op juli 06, 2007, 18:38:54

OK, weer wat geleerd. In een test stond dat de CD 11LE en CD 10 technisch gelijk waren op verkoperd chassis, voeding en X-balance uitgangen na en letterlijk is dat ook zo, maar de CD 11LE heeft kennelijk speciaal geselecteerde componenten.

Die foto's van die CD11 zijn die van jezelf of heeft iemand die gestuurd? Want met alle respect ik denk niet dat het een 11LE is maar een gewone 11. Er zit namelijk aan de achterzijde geen sticker "Limited Edition" op. 

Die cd11LE heb ik onlangs gekocht van een oud medewerker van Marantz. Hij vertelde me dat dit het allereerste cd11 model is wat vanuit Japan naar de Marantz Europa organisatie is gestuurd, een zogenaamde early sample, zonder serienummer. De speler heeft lange tijd in de luisterkamer van Marantz in Eindhoven gestaan en is op enig moment door de oud medewerker gemodificeerd naar de LE. Die modificatie bestaat uit een volledige uitwisseling van alle PCB's in het apparaat. Leuk detail daarbij is dat dit apparaat lange tijd door Ken Ishiwata als referentiespeler werd gebruikt. Vervolgens heeft de speler een tijd in een glazen vitrine op de gang gestaan in een soort museum-display. Toen Marantz werd afgesplitst werd van Philips betrok Marantz een nieuw gebouw in Eindhoven en werd er een grote interne verkoop gehouden. Hij heeft de speler als soort van museumstuk overgenomen en er lange tijd mee gedraait.
Verder geeft hij aan dat de convertors zijn geselecteerd en gematched (balanced design).

Achterop zit inderdaad geen serienummer. Op de plek waar een serienummer hoort te zitten zit een sticker wat half is afgepeuterd. Erop staat 'CD11 luisterkamer'.

Ik zie verder geen reden om te twijfelen aan het verhaal wat de oud medewerker me verteld. Verder heb ik met user genesis gemaild (diegene die in een ander topic aangaf dat de LE modificatie door een kennis van hem is bedacht en dat Marantz dit zonder hem ervoor te bedanken of in te lichten als LE modificatie op de CD11 heeft overgenomen), hij geeft ook aan dat de componenten in de LE andere toleranties hebben dan de normale CD11 of C10/CD16. Hij heeft het erover dat de CD10/CD16 midfi is en de 11 (sub)highend.

De oud medewerker waarvan ik dus die cd11 heb gekocht spreekt dat verhaal van die kennis trouwens tegen, hij zegt dat de LE modificatie een fabrieks aangelegenheid is en is ontwikkeld door Rainer Finck, later directeur Marantz Duitsland. Leuke verhalen ;)

Over het verschil tussen geselecteerde dacs en of dit nu beter is, ik geloof er wel in dat geselecteerde converters een verschil in kwaliteit geven. Kijk bv ook naar de tda1541 3 en 4 crown chippies in bv de cd7 of cd12.

Die user genesis mailde me verder als voorbeeld dit:
CiteerAls voorbeeld kan ik je geven het verschil tussen de CD-12 en de CD94II/CDA94 grotendeels gelijk aan elkaar (behalve de prijs) maar in componenten en oplossingen een wereld van verschil. In de 94 set zat de TDA1541 Silvercrown in de CD-12 zit een Goldcrown, het feitelijke verschil?! Zelfde convertor maar met vele malen betere specificaties. Gehoormatigverschil................. enorm (ik kan het weten heb jaren met de 94 set gespeeld voordat ik het budget voor een 12 had)

Kijk je ook naar de Philips LHH 500 t/m LHH 700 spelers, zie je dat de opbouw grotendeels gelijk zijn, maar toch 3 of 4 verschillende types.
Ik heb een stereo blad met een test van de CD10, daarbij wordt ook geschreven over de CD11 waarbij er gezegd wordt dat die qua klank net beter is.

Ik vind het allemaal erg interessant, geloof wel in verschil in componenten en converters.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Nicowico

#27
De CD10 kostte F3000, de CD 11 F5980 en de CD 11LE F8980 redface

Dat van die Marantzmedewerker geloof ik wel. Hij heeft die speler ongeveer 1 jaar geleden ook te koop aangeboden en vertelde mij datzelfde verhaal. Toen bleef de lade hangen en er moesten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren. Ik kon toen de oude PCB's erbij krijgen. Uiteindelijk heeft hij besloten om de speler te laten reviseren.
Ik dacht dat hij uit de buurt van Tilburg kwam.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

SB_Marantz

Dat bedoel ik maar  nopompom
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ll0ll

#29
Klopt, ik heb die speler dus in dezelfde staat als jij noemt gekocht. Lade wil soms niet goed openen en het loopwerk moet volgens hem opnieuw afgesteld worden/schoongemaakt worden.
Ik heb de kap eraf gehaald en gezien dat de clamper niet volledig naar beneden gaat. Kwestie van nieuwe snaren. Handmatig heb ik (voorzichtig) de spoel van de clamper naar beneden gedraait en een cd afgespeeld. Lade gaat verder prima open.
De speler staat inmiddels bij de reparateur. Van m'n cd16 gaat de lade ook niet lekker open, bekend euvel van deze spelers.

Ik zie het probleem niet zo met dat lade en loopwerk,'t is allemaal prima te fixen.

Overigens, de tda1547's van de cd15 zijn nog beter, zijn blue star tda1547's. Verder heeft de cd15 ogenschijnlijk precies dezelfde opbouw als mijn cd16. (zie afbeelding). Toch kost die cd15 een vermogen en zijn de prestaties nog beter dan de cd16. Ik zie niet in waarom geselecteerde converters niet betere prestaties leveren. Ik geloof wel in dat verschil. Ik hoor subtiel verschil tussen de cd10 en cd16, waarom zou verschil tussen een cd11(LE) en cd10/cd16 niet mogelijk kunnen zijn (s.bmarantz?  :-D )?




Trouwens nicowico, je gaf eerder aan dat je tests van de cd11LE hebt. Zou je me die kunnen mailen? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen