Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

CiteerCheck for Update : Checks if a newer version of fi rmware exists. You
can also check approximately how long it will take to complete an update.
If the fi rmware is already updated to the latest

blijkbaar kun je enkel checken op nieuwe updates
als je ud steeds op het netwerk zit krijg je ook een notification

CiteerUpdate Notifi cation
Displays the message for
updating on a television
screen just after the power
is turned on.
On : The message for updating is displayed on a television screen.
Off : The message for updating is not displayed on a television screen.

CiteerVerder was bij mij de 3d optie al beschikbaar heb ik dan ook meteen al de laaste firmware?

lijjkt me wel, ik heb de mijne nog zelf moeten updaten..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: Stadium III op januari 27, 2011, 12:22:33
Hier ook een tevreden gebruiker van de UD
Verder was bij mij de 3d optie al beschikbaar heb ik dan ook meteen al de laaste firmware?
Moet hem nog aansluiten op het netwerk eerst kabels gaan halen

wat een slechte voorbereiding zeg
zo lang wachten op die speler en dan nog kabels halen  frusty


zo jammer weer  :schater: :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Remco

Zal vast wel een of ander verborgen 'service menu' zijn waar je een versienummer kunt zien. Zo ver ben ik nog niet ... :angel:

Overigens kun je de aanwezigheid van de 3D functionaliteit wel heel simpel zelf zien in het menu, staat 't het er niet bij ....dan zit het er nog niet op en heb je dus zeker niet de laatste versie van de firmware, toch?!
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Stadium III

Staat er wel bij heb het uit gezet
Was wel mooi dat ie zelf aan de inches aangaf van de tv
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Morrison

Mijn eerste post meteen een vraagje.

Vandaag vol blijdschap mijn UD5005 opgehaald en aangesloten.
Eerst even een sacd erin, klinkt erg goed. Gewone cd geprobeerd ook super.

Vervolgens (originele) Harry Potter 7 bluray erin als vergelijk tegenover mijn Ps3. Beeld super, geluid super,.. maar..
Tijdens de scene dat hij bij het huis van Ron aankomen, en ze zitten samen voor een brandend papiertje te kletsen, merk ik dat de speler een hoog geluid maakt. Vanaf dat moment ben ik er een beetje op gaan letten en het is storend. Vooral in een dialoog tussen mensen.

Op aanraden nog de firmware geupdate, echter mag dit niets helpen.

Vervolgens toch nog wat andere discs geprobeerd, een dvd-r, een bd-r, originele blurays en dvds. Nu heb ik de geluiden opgenomen om jullie te laten luisteren wat ik bedoel. Ze staan als attachment hierin. (even .tif renamen naar .m4a)

In file 1 kun je horen wat het bij de HP7 film is, in 2 kun je horen dat ik de speler uitzet en bij 4 hoor je een bd-r die dit gebrom nog nooit heeft gedaan in een PS3 of Pioneer LX52.

Is dit 'normaal' gedrag?

Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

JohnWx

ik denk dat het gewoon de kwaliteit van het produkt is en niet goed door ontwikkeld is en te snel op de markt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: Morrison op februari 01, 2011, 21:16:20
Mijn eerste post meteen een vraagje.


Is dit 'normaal' gedrag?

hoe is de speler verder aangesloten?
het kan bvb ook liggen aan een ander apparaat in de keten..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Morrison

Citaat van: still life op februari 02, 2011, 11:11:45
hoe is de speler verder aangesloten?
het kan bvb ook liggen aan een ander apparaat in de keten..

De speler zit met een HDMI kabel aan mijn SR6004 (wss zelfde situatie als bij jou) en vanaf de SR ligt een kabel naar mn tv.

Het geluid komt echt uit de drive. Niet de ventilator achter bvb.
Je hoort het ook niet als er geen cd/dvd/bd in zit.
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

Remco

Citaat van: jwx op februari 01, 2011, 21:33:52
ik denk dat het gewoon de kwaliteit van het produkt is en niet goed door ontwikkeld is en te snel op de markt
?

@Morrison, ik heb er geen last van... lijkt me ook geen 'normaal gedrag'. Mogelijk een soort interferentie met een ander component ofzo?! Hier staat 'ie op de NR1501, onder de TV en naast de Xbox met de Woofer er achter... alles aangesloten via HDMI, op normale gamma stekerblokken. Als het blijft aanhouden, zou ik terug gaan naar de winkel...
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

still life

CiteerAls het blijft aanhouden, zou ik terug gaan naar de winkel...
stupid
en wel meteen, slechte drive lijkt me..of beschadigd geraakt tijdens transport..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Morrison

Citaat van: still life op februari 02, 2011, 11:20:08
stupid
en wel meteen, slechte drive lijkt me..of beschadigd geraakt tijdens transport..

Ik heb de winkel al benaderd hiervoor, dus dat moet geen probleem zijn.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak, ik heb ook op dit forum wel een reactie gezien dat het wel wat geluid maakt.

Citaat van: AlchemistII op januari 15, 2011, 21:50:05
Sluit me aan bij de hele review:
- beeld = super
- geluid (HDMI) = super
- prijs/kwaliteit = super
- geluid van loopwerk bij afspelen BD's (licht) hoorbaar (geen idee hoeveel geluid andere BD spelers maken)

Een 7005/7006 kopen heeft dus ook echt alleen zin als je per se analoog meerkenaals output nodig hebt.
UD 5005 = AANRADER
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

still life

ik ken geen enkel geruisloos loopwerk
maar eens de weergave 'aan de gang' is, hoor ik de drive niet

problemen heb je pas, als je 'ticks' of onderbrekingen hebt in de weergave
is dat ok, zul geen aanspraak kunnen maken op garantie, vrees ik..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Remco

@Morrison,

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik geen geluid hoor bij mijn UD5005. Dat wil niet automatisch ook zeggen dat 't het er niet is! Het heeft volgens mij ook te maken met jouw eigen gehoor, de plaats van de apparatuur, omgevingsgeluiden etc... als ik naar jouw mp4's luister dan lijkt het me erg! Maar ûh, als je de microfoon op de UD5005 legt dan zou het best eens zo kunnen klinken, ook hier... vanaf mijn luister/kijkstoel hoor ik in ieder geval niet zo'n 'hoog zoemgeluid'. Ik heb ook geen last van geluid van het loopwerk, wat er ongetwijfeld wel is... mijn Xbox maakt in verhouding veel herrie.

Ik zou toch even de winkel opzoeken als ik jou was! Al was het maar om daar even naar de demo te luisteren, om te horen of daar ook zo'n ruis in zit.

Hier ga je jezelf blijvend aan blijven storen, ... ;)

Succes!

NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Morrison

Citaat van: Remco op februari 02, 2011, 11:45:21
@Morrison,

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik geen geluid hoor bij mijn UD5005. Dat wil niet automatisch ook zeggen dat 't het er niet is! Het heeft volgens mij ook te maken met jouw eigen gehoor, de plaats van de apparatuur, omgevingsgeluiden etc... als ik naar jouw mp4's luister dan lijkt het me erg! Maar ûh, als je de microfoon op de UD5005 legt dan zou het best eens zo kunnen klinken, ook hier... vanaf mijn luister/kijkstoel hoor ik in ieder geval niet zo'n 'hoog zoemgeluid'. Ik heb ook geen last van geluid van het loopwerk, wat er ongetwijfeld wel is... mijn Xbox maakt in verhouding veel herrie.

Ik zou toch even de winkel opzoeken als ik jou was! Al was het maar om daar even naar de demo te luisteren, om te horen of daar ook zo'n ruis in zit.

Hier ga je jezelf blijvend aan blijven storen, ... ;)

Succes!

Ik weet wel van mezelf dat ik me snel kan storen aan omgevingsgeluiden. Rammeltje in de auto, kraakje in mn stoel etc. Het geluid is opgenomen ongeveer 40 cm van de speler af. (dan gaat het om 1 en 2, die 4 kan incidenteel aan de BD-R liggen) maar dat geluid hoor ik ook op 3,5 meter afstand terwijl ik batman begins of HP7 aan het kijken ben, met een normaal volume zodat ik alles kan verstaan.

Hij staat overigens gewoon naast de kast op mijn SR6004. Niet in een gesloten kast dus.

De PS3 die ik voorheen gebruikte maakte ook geluid, maar het lijtk alsof die tonen lager waren waardoor het me minder stoort. Deze toon is hoger en 'dus' prominent aanwezig.

Ik heb inderdaad al gevraagd of ik langs kan komen en een demo apparaat kan horen met mijn eigen discs.
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

JohnWx

Citaat van: Remco op februari 02, 2011, 11:17:12
?

@Morrison, ik heb er geen last van... lijkt me ook geen 'normaal gedrag'. Mogelijk een soort interferentie met een ander component ofzo?! Hier staat 'ie op de NR1501, onder de TV en naast de Xbox met de Woofer er achter... alles aangesloten via HDMI, op normale gamma stekerblokken. Als het blijft aanhouden, zou ik terug gaan naar de winkel...

je hoort gewoon en leest ook erg veel over "klachten" dat het veel lawaai of bij geluiden maakt

denk gewoon dat het bij de prijs voor een instap Marantz produkt hoort
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.