Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HaaVee

Ik kan als enig oplossing bedenken: gebruik geen statische IP-adressen, maar laat de apparaten en je router het zelf uitvechten.

HaaVee

Even mijn ervaring met deze speler. Het is al een ouder topic en de speler is intussen opgevolgd door de 5007, maar toch...er zullen misschien nog aardig wat mensen zijn die hem voor een uitverkoop-prijs op de kop tikken.

BR: Ik vind de UD-5005 een iets mooier en scherper BR-beeld geven dan de PS3, maar het scheelt niet heel veel. De speler is natuurlijk ook veel stiller en zuiniger dan de PS3 (ik heb het oude model PS3).

BR-3D: Werkt fantastisch.

USB-ingang: speelt tot nu toe alles wat ik hem voed, zelfs MKV-TS en MKV-M2TS met DTS-geluid bij 'side-by-side 3D films! Ook geen gedoe met cinavia zoals in de PS3. Het USB-menu is wel wat langzaam, en tussen VOB-files zit een langere pauze dan via de PS3 of mijn Panasonic TV.

DVD/CD/SACD: werkt allemaal naar behoren. Geluid via de analoge uitgang is prachtig: veel natuurlijker dan via HDMI.

Streaming: niet echt geprobeerd. Dat loopt toch altijd op een teleurstelling uit, omdat geen enkele speler alles doet.

Mijn eerste exemplaar stopte na een maand met spelen, continue de melding: 'NO DISC' (zie een andere plek in dit topic, waar dat een defect loopwerk bleek te zijn). Heb hem direct kunnen omruilen voor een nieuwe. De nieuwe speelde prima, maar het loopwerk maakte alleen bij BR-3D een brommend geluid. Ook dat is in dit topic al eens voorbij gekomen. Het is het geluid uit het derde geluidsbestandje dat daarover gepost werd. Ook deze speler heb ik direct kunnen omruilen. Mijn derde exemplaar speelt nu en geeft geen problemen. Ik hou het op domme pech en op '3 keer is scheepsrecht'.

Samen met de SR-6006, de Energy Veritas Mini's en REL Quake II speelt de UD-5005 sterren van de hemel op zowel audio- als video-gebied.

jowa

Vandaag de laatste update voor de ud-5005 geïnstalleerd.
Heb wat problemen met zo maar power down gaan van de speler tijdens het afspelen van dvd's.
Hopelijk is dat met de laatste update over, anders breng ik 'm weg voor reparatie.

Xplod

#183
Heeft er iemand hier ervaring met het streamen van 1080p mkv materiaal, incl. subtitles (srt file), vanaf een NAS met de UD5005 ?

edit: blijkbaar is de UD5005 in het zwart niet eens meer leverbaar.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable