Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BitByter

#15
Een 7005/7006 kopen heeft dus ook echt alleen zin als je per se analoog meerkenaals output nodig hebt.
UD 5005 = AANRADER
[/quote]
Sorry, kan weg.

WimPeu

Citaat van: AlchemistII op januari 15, 2011, 21:50:05
Sluit me aan bij de hele review:
- beeld = super
- geluid (HDMI) = super
- prijs/kwaliteit = super
- geluid van loopwerk bij afspelen BD's (licht) hoorbaar (geen idee hoeveel geluid andere BD spelers maken)

Een 7005/7006 kopen heeft dus ook echt alleen zin als je per se analoog meerkenaals output nodig hebt.
UD 5005 = AANRADER

Dat zijn dan dure RCA plugjes... Video en het analoge gedeelte zal toch wel een stukkie beter moeten zijn. Ter vergelijk: SA-15 klinkt ook super maar de SA-11 is toch beter mag ik hopen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Ze lijken toch verdomd veel op elkaar en idd is wel een dikke meerprijs voor wat rca plugjes
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

200 euro meerprijs voor 0.5 kilo en een beter "schokvrij" chassis

aan de andere kant heb je dan geen "instap" voor wat dat waard is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

extra analoge uitgangen zijn best handig als je geen zin hebt om weer een nieuwe receiver te kopen voor de laatste decoders. en qua beeld zit er zo wie zo erg weinig tussen die blu ray spelers.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

frankie

Ben erg benieuwd naar de gebruikerservaringen van beeld en geluid bij blu-ray, dvd en dan met name ook het geluid bij
blu-ray, dvd én cd, zowel analoog als HDMI aangesloten :wink:

Zit te twijfelen tussen een (optisch gezien ook erg mooie) Oppo BDP-93 en deze UD5005.

JohnWx

Citaat van: frankie op januari 18, 2011, 10:12:41
Ben erg benieuwd naar de gebruikerservaringen van beeld en geluid bij blu-ray, dvd en dan met name ook het geluid bij
blu-ray, dvd én cd, zowel analoog als HDMI aangesloten :wink:

Zit te twijfelen tussen een (optisch gezien ook erg mooie) Oppo BDP-93 en deze UD5005.

Schijnt dat die Oppo's ook onder andere high end namen worden verkocht zoals Lexicon

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

klart_ljud

#22
Mijn ervaringen sinds december jl. (UD5005 i.c.m. SR6004)

Opstarten:
- als je de speler gebruik om een cd af te spelen en dat deed je eerst op een cd-speler, dan moet je even wat meer geduld hebben maar algemene opstarttijd een kleine 20sec.

Blueray:
- Beeld fantastisch, heel scherp en kleurrijk
- geluid over stereo prima, verder kan ik hier nog geen oordeel over vellen omdat ik nog steeds op aanvullende luidsprekers zit te wachten.

CD:
- geluids kwaliteit, analoog aangesloten. Geluid erg helder, mooi
- wat me wel opvalt is dat als je voor Pure Direct kiest op de speler, dat de SR6004 PEAK aangeeft.

DLNA:
- TVmobilia geïnstalleerd op PC als DLNA media server. Afspelen geluids- of videobestanden gaat prima. Navigatie/gebruik is beduidend minder. Verder nog geen support gevonden voor SRT-ondertitel-files. Heeft iemand al iets gevonden waarmee dit wel lukt?

Firmware updaten:
- gisteren eerste update doorgevoerd. Kind kan de was doen. Helaas Youtube functionaliteit nog niet toegevoegd.

Algemeen:
- het is mij één keer overkomen dat ik de speler niet meer aan kon zetten vanuit de standby stand. De speler reageerde niet op een druk op de knop of op de afstandsbediening. Na een stroom-reset ging het weer goed.

Remco

Citaat van: klart_ljud op januari 19, 2011, 14:31:07
[...]
Algemeen:
- het is mij één keer overkomen dat ik de speler niet meer aan kon zetten vanuit de standby stand. De speler reageerde niet op een druk op de knop of op de afstandsbediening. Na een stroom-reset ging het weer goed.
Dit overkwam mij vanmorgen dus ook!  shutup

Het was overigens de eerste keer dat ik de zaak had uitgedaan zonder een blu-ray disc in de speler, wellicht dat dit er wat mee te maken heeft?! Ik heb gisteren de hele avond gekeken... de disc er uit gehaald en het zaakje uitgezet, vanmorgen kreeg ik mijn UD5005 met geen mogelijkheid meer aan. Stroom er afgehaald, gewacht tot het standby lampje uit ging (duurde even, ondanks het ontbreken van spanning) en vervolgens weer aangezet... hij doet 't weer!

Ben wel benieuwd hoe dit komt? Dat kan toch niet goed zijn...

(Ik heb de UD5005 nog maar een paar dagen in bezit.)
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

sattie

@remco

Heb je de ud5005 al geupdate ? Zo niet, doen want dan heb je 3d toevoeging en tevens is de "bug" opgelost van af en toe niet aangaan.
Dit heeft te maken met de power save functie, en met de nieuwe software is dat probleem opgelost.

Remco

@sattie, dank je wel voor de tip! Ik heb hem meteen even aan het netwerk gehangen en de firmware update gedaan... ben benieuwd naar het resultaat. 3D zit ik niet zo op te wachten, ...moet ik weer een nieuwe TV kopen  shutup.

Waar kun je trouwens nalezen wat zo'n firmware update allemaal met zich mee brengt en oplost enzo? Kon het bij Marantz zelf zo snel niet vinden...
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

soestp

Twee nare ervaringen met de UD5005:
*Wilde niet meer aan vanuit stand-by.
*Na spelen van BD en oproepen van BD menu hing de speler zich helemaal op. Allen aan/uit hielp.

Volgens de winkel zou de 3D firmware patch al geïnstalleerd moeten zijn, blijkbaar dus niet.
Kan iemand mij vertellen wat het versie nummer is van deze (laatste) update?

groet,
Peter
Marantz SR5005, Marantz UD5005, Focal Dome 5.1

Remco

@Peter, als je mij verteld waar ik dat kan zien (huidige firmware nummer)? Ik zien alleen bij de controle dat 'de laatste' is geïnstalleerd...

Ik heb na de update van zondag overigens geen problemen meer! Was een goeie tip van Sattie!  pompom
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Stadium III

Hier ook een tevreden gebruiker van de UD
Verder was bij mij de 3d optie al beschikbaar heb ik dan ook meteen al de laaste firmware?
Moet hem nog aansluiten op het netwerk eerst kabels gaan halen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Remco

Citaat van: Stadium III op januari 27, 2011, 12:22:33
Verder was bij mij de 3d optie al beschikbaar heb ik dan ook meteen al de laaste firmware?
Je hebt in ieder geval een recente... ik heb even door het menu gebladerd, kan nergens een optie vinden om het versienummer te zien?!
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N