laptop als geluidsbron is 100% ok platenspeler is slecht

Gestart door mountainbiker, januari 05, 2011, 20:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Sinds jaar en dag gebruik ik een Dell Vostro 1700 laptop ( kun je ook nog voor andere zaken gebruiken!!!) met een usb stick als geluidsbron en dit bevalt me uitstekend.Ik snap niet dat er mensen zijn die nog gebruik maken van een platenspeler ( soms zie ik wel eens foto's op internet van pick ups die er kwa vormgeving erg vreemd uitzien.Lijkt soms wel op Et die een carnavalspak clown1 aan heeft). Wat hebben zogaamde "audiofiele" mensen toch met die techniek uit het wijnjaar nul namelijk een lompe diamanten beitel, bevestig aan een gammel armpje, die door vervuilde plastic groeven heen freesd en waarom geven ze hier kapitalen aan uit :schater:? Zijn er met mij nog meer mensen die er net zo over denken?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

joep

Zou het iets met kwaliteit van de muziek te maken kunnen hebben die om en nabij de 10.000 keer beter is dan die van een laptop met usb stick?

Stadium III

Laten we zo zeggen dat ieder zijn maatstaven en gevoel bij een bepaald media heeft

Voor jou laptop ok dan is het goed
Kan wel zeggen als straks mijn nieuw SR binnen heb dat ik de platenspeler bij mijn vader ga halen  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

#3
Kwaliteit van de muziek is hetzelfde op een Dell of een platenspeler Joep. De weergave daarvan kan wel verschillen. :wink: :lol:

Platenspelers zijn echt voor de liefhebbers. Sommige mensen zweren er bij en jij (mountainbiker) beschrijft het hele gebeuren nogal denigrerend. Vast en zeker nog nooit een goede Vinyl weergave gehoord. Of het 10.000 keer beter is dan een Laptop betwijfel ik wel. Gewoon 'anders'.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Barrett

Als ik in de auto een mp3tje van slayer (angel of death) luister, klinkt dit super gaaf  HB vooral als ik echt hard rij.......
Zit ik rustig op de bank naar het zelfde nummer op cd te luisteren, klinkt het eigenlijk voor geen meter.

Helaas heb ik geen lp versie van dit nummer :-(

xander32

Ts had een gelijke reactie/stelling als hieronder in een ander topic waar hij/zij amper reactie op kreeg, dan nu maar opnieuw proberen middels dit draadje  :gaap:.

Sander.

Citaat van: mountainbiker op januari 05, 2011, 20:26:46
Sinds jaar en dag gebruik ik een Dell Vostro 1700 laptop ( kun je ook nog voor andere zaken gebruiken!!!) met een usb stick als geluidsbron en dit bevalt me uitstekend.Ik snap niet dat er mensen zijn die nog gebruik maken van een platenspeler ( soms zie ik wel eens foto's op internet van pick ups die er kwa vormgeving erg vreemd uitzien.Lijkt soms wel op Et die een carnavalspak clown1 aan heeft). Wat hebben zogaamde "audiofiele" mensen toch met die techniek uit het wijnjaar nul namelijk een lompe diamanten beitel, bevestig aan een gammel armpje, die door vervuilde plastic groeven heen freesd en waarom geven ze hier kapitalen aan uit :schater:? Zijn er met mij nog meer mensen die er net zo over denken?

WimPeu

Citaat van: xander32 op januari 05, 2011, 21:16:09
Ts had een gelijke reactie/stelling als hieronder in een ander topic waar hij/zij amper reactie op kreeg, dan nu maar opnieuw proberen middels dit draadje  :gaap:.

Sander.


idd
:gaap:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: Barrett op januari 05, 2011, 21:10:23
Als ik in de auto een mp3tje van slayer (angel of death) luister, klinkt dit super gaaf  HB vooral als ik echt hard rij.......
Zit ik rustig op de bank naar het zelfde nummer op cd te luisteren, klinkt het eigenlijk voor geen meter.

Helaas heb ik geen lp versie van dit nummer :-(

Misschien tijd voor andere set thuis.... :-D 

PS
Slayer opnames zijn over het algemeen ook niet echt bedoeld om audiofiel verantwoord te zijn.

PS PS

Ik heb de vinyl uitvoering hier nog wel liggen  HB Uit mijn wilde jaren. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

vielzweck

Citaat van: mountainbiker op januari 05, 2011, 20:26:46
Sinds jaar en dag gebruik ik een Dell Vostro 1700 laptop ( kun je ook nog voor andere zaken gebruiken!!!) met een usb stick als geluidsbron en dit bevalt me uitstekend.Ik snap niet dat er mensen zijn die nog gebruik maken van een platenspeler ( soms zie ik wel eens foto's op internet van pick ups die er kwa vormgeving erg vreemd uitzien.Lijkt soms wel op Et die een carnavalspak clown1 aan heeft). Wat hebben zogaamde "audiofiele" mensen toch met die techniek uit het wijnjaar nul namelijk een lompe diamanten beitel, bevestig aan een gammel armpje, die door vervuilde plastic groeven heen freesd en waarom geven ze hier kapitalen aan uit :schater:? Zijn er met mij nog meer mensen die er net zo over denken?

Wat iemand tot audiofiel en/of platenliefhebber en of dat terecht is maakt kan ik niet uit mail opmaken.
Of iemand de elementaire respectregels hanteert dat zie je meteen.

Probeer het nog eens,.... je doet jezelf en deze lijst tekort :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

drees62


Maurice

Citaat van: drees62 op januari 06, 2011, 18:53:14
stupid

idd
zielig, respectloos enz. enz.
Ach welnee, gewoon iemand die sceptisch is dat die verouderde techniek nog gebruikt wordt.
Bijvoorbeeld streamen is supergemakkelijk, zometeen nog even Avantasia- The Scarecrow doen, en vervolgens even een LP van Dream Theater opzetten  HB

Tja, die LP klinkt gewoon zo goed...
En dat mijnheer daar lachend over doet.... Ach, hij weet niet beter ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

oi @mountainbiker,


Beste meneer de ''berg fietser clown1", dat u het leuk vind om via uw laptop een muzakje te horen is erg fijn, en dat u dat zelfde muziekje ook nog eens van uitstekende kwaliteit vindt is alleen maar prachtig :yes:..................maar u dropt hier eventjes een stelling , waarvan ik graag zou weten waar die op gebaseerd is.
Oke ze zien er af en toe maf ( ieder zijn smaak) uit, die platenspelers ( met carnavalspak zoals u het zegt).

Maar baseert u uw mening nou daadwerkelijk alleen maar op plaatjes van internet?? ......nee toch?? hoop ik!!!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Niber

Sowieso denk ik dat hij zn muziek altijd download en dan de bestanden zo klein mogelijk, zodat er lekker veel op één usb-stick kan.  :no:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Barrett

[Zijn er met mij nog meer mensen die er net zo over denken?
[/quote]

euuh.........nee

xander32

 :schater:

humor  :yes:.



Sander.

Citaat van: mars op januari 06, 2011, 22:26:47
oi @mountainbiker,


Beste meneer de ''berg fietser clown1", dat u het leuk vind om via uw laptop een muzakje te horen is erg fijn, en dat u dat zelfde muziekje ook nog eens van uitstekende kwaliteit vindt is alleen maar prachtig :yes:..................maar u dropt hier eventjes een stelling , waarvan ik graag zou weten waar die op gebaseerd is.
Oke ze zien er af en toe maf ( ieder zijn smaak) uit, die platenspelers ( met carnavalspak zoals u het zegt).

Maar baseert u uw mening nou daadwerkelijk alleen maar op plaatjes van internet?? ......nee toch?? hoop ik!!!!