NA7004 bevindingen

Gestart door ronrhe, oktober 24, 2010, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Radiant

Flac en wave (neemt wel veel meer ruimte in). Verschil hoor ik niet tussen die twee. Het staat allemaal op een externe HDD.

JohnWx

Citaat van: Radiant op mei 19, 2011, 09:24:35
Flac en wave (neemt wel veel meer ruimte in). Verschil hoor ik niet tussen die twee. Het staat allemaal op een externe HDD.

dat hoor ik ook niet of je moet a b gaan schakelen maar dan nog kan het aan iets anders liggen als je ietsjes anders waar neemt

gelukkig hoor ik ook niet het verschil of het nou via een pc of een speciale ripper gebeurt (die heb je wel)

vind het altijd moeilijk een vergelijk te maken tussen 2 verschillende bronnen, beide uitgangs signalen moeten dan identiek zijn en die is het vaak niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xplod

Hoi iedereen,

sorry dat ik deze topic nog eens effe van onder het stof haal, het leek me gewoon de beste om er nog een wat vraagjes in te stellen  :wink:

Ooit zei ik zelf hier in deze topic;
CiteerBen ik geinterresseerd in een bepaald stukje muziek of album .... dan tracht ik de FLAC's ervan te pakken te krijgen om daarna er eventueel de CD van aan te schaffen want een CD klinkt in mijn oren sowieso het beste.

Nu sinds ik een Western Digital My Book Live 2Tb NAS in huis heb begint mijn interresse in de NA7004 terug op te flakkeren  :-D
Ook is er nu een CAT5 aansluiting met een switch op het eind beschikbaar achteraan mijn audio/video apparatuur. Op de switch heb ik nog 1 poort vrij ... hehe. Het betreft een Netgear GS605AV

Vraagjes;

- ik ben belg en luister héél veel radio via BelgacomTV, over dsl dus. Ik heb onlangs op een Marantz demotoestel in de lokale MM hier eens DAB aan het werk gehoord ... klonk héél mooi.
Zal DAB nu mooier klinken dan de waarschijnlijk gecompresseerde stream via dsl ?

- Zal de NA7004 mooi kunnen samen werken met mijn WD NAS ? Twonkey staat er alvast op. Heb ik nodig om film mee te kunnen streamen naar mijn Xtreamer Sidewinder, werkt perfect, ook 1080p.

- de iPhone/iPod app Marantz Wiz .... werkt dat een beetje vlotjes en wat kan je daar nog allemaal extra mee bedienen ? Ik heb de app nl. reeds eens op mijn iPhone geinstalleerd en wat met de demo versie ervan gespeeld. Het lijkt er wel op dat die app véél meer dan alleen de NA kan aansturen ... hoe werkt dat dan ... ik veronderstel dat de verschillende Marantz apparaten gelinkt moeten zijn met elkaar ... klopt dit ?

Meer vraagjes schieten me momenteel nog niet te binnen ....
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

i2Paq

Ik heb sinds deze week ook een NA7004.

Mijn QNAP TS 209 II met Twonky wordt prima gevonden een afspelen geeft geen enkel probleem.

De APP heb ik nog niet op mijn iPhone 4 geïnstalleerd, ga er zeker naar kijken.

De webinterface die de NA7004 heeft is slecht, lijkt wel een XGA applicatie uit begin jaren '90.
Erg traag en val me tegen, maar wie weet.
Je hebt hem niet echt nodig wdb.

Het werken met de vTuner via de Marantz site is perfect, maak diverse lijsten aan met stations, beluister ze via de NA7004 en sla ze op in de Favorieten van je toestel.

Met DAB heb ik nog niets gedaan.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Xplod

Ik wist dat ik nog iets vergeten vragen was .... die webinterface ... hmmm  :|
Hopelijk komt er een dan eens een deftige firmware update voor als die zo flauwtjes lijkt te zijn ... :roll:

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

i2Paq

Citaat van: Xplod op juli 22, 2011, 14:34:19
Ik wist dat ik nog iets vergeten vragen was .... die webinterface ... hmmm  :|
Hopelijk komt er een dan eens een deftige firmware update voor als die zo flauwtjes lijkt te zijn ... :roll:

Je hebt die webinterface absoluut niet nodig om het apparaat te bedienen, zie er zelfs de meerwaarde (nog) niet van in.

Bij mij SoundBridge M1001 was hij wel nodig om voorkeuzes in te stellen.

Laat je er dus niet vanaf houden, het gaat om het geluid/gemak.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Xplod

Ik heb nog wat reviews her en der gelezen en heb er me dus ook ééntje besteld ... bij H&C HiFi.

Eerst effe op vakantie en daarna het nieuwe speeltje eens uitproberen  :kwijl:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

i2Paq

Gisteren eens een vergelijk gemaakt tussen de CD6003, de NA7004 in combinatie met een mp3 en een flac.

Ik had net all mijn favoriete cd's opnieuw geript naar mp3 Lame en alle settings op High/Extreme. Vervolgens heb ik 1 nummer geript naar flac om eens te kijken wat het verschil tussen die 2 zou zijn luisterend naar beide.
Ik hoor 1-2-3 geen direct verschil, ik "denk" dat de flac misschien wat "mooier" klinkt maar dat kan ook suggestie zijn.

Het verschil tussen een cd of een mp3/flac hoor ik nauwelijks en is voor dagelijks gebruik te verwaarlozen.
Ik "denk"dat de cd versie iets zuiverder klinkt in het hoog, maar nogmaals, dat kan ook suggestie zijn.

Al met al ben ik erg blij met de NA7004!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juli 26, 2011, 11:44:57
Gisteren eens een vergelijk gemaakt tussen de CD6003, de NA7004 in combinatie met een mp3 en een flac.

Ik had net all mijn favoriete cd's opnieuw geript naar mp3 Lame en alle settings op High/Extreme. Vervolgens heb ik 1 nummer geript naar flac om eens te kijken wat het verschil tussen die 2 zou zijn luisterend naar beide.
Ik hoor 1-2-3 geen direct verschil, ik "denk" dat de flac misschien wat "mooier" klinkt maar dat kan ook suggestie zijn.

Het verschil tussen een cd of een mp3/flac hoor ik nauwelijks en is voor dagelijks gebruik te verwaarlozen.
Ik "denk"dat de cd versie iets zuiverder klinkt in het hoog, maar nogmaals, dat kan ook suggestie zijn.

Al met al ben ik erg blij met de NA7004!

denk het ook en waarschijnlijk is het uitgangsignaal van de een is hoger of lager dan de standaard 2mV en is er wat verschil denk ik in volume
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xplod

Citaat van: John Wx op juli 26, 2011, 12:24:01
denk het ook en waarschijnlijk is het uitgangsignaal van de een is hoger of lager dan de standaard 2mV en is er wat verschil denk ik in volume

2 mV  :-o
Ik denk dat de standaard eerder 2 Volt is hoor. 2mV (milivolt) is echt wel niks hoor.
2 Volt is trouwens sowieso eigenlijk nog véél te véél. Het kan al gauw voor oversturing van de ingangen op de versterker zorgen en moet je de "att" functie op de versterker aanschakelen.
Hier bij mij is dit het geval tussen mijn CD6003 en SR5004.

Dit gezegd zijnde, en ik net terug ben uit vakantie en dus m'n NA7004 stilletjesaan kan verwachten,
.... brengt me dit eigenlijk mooi tot de volgende vraag wat de output van de NA7004 betreft ....

Waar hebben jullie de beste geluidservaring mee, de NA7004 digitaal- of analoog-out verbinden met de versterker ?

Ik lees op p.2 in de review, zie onderstaande link, nl. dat het beter digitaal zou klinken dan analoog .... of bedoelen ze daar dat ze er een externe DAC aan hebben gehangen ... beetje verwarrend eigenlijk  :?

http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/audio-systems/marantz-na7004-935535/review?artc_pg=2
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: Xplod op augustus 07, 2011, 23:28:48
Citaat van: John Wx op juli 26, 2011, 12:24:01
denk het ook en waarschijnlijk is het uitgangsignaal van de een is hoger of lager dan de standaard 2mV en is er wat verschil denk ik in volume

2 mV  :-o
Ik denk dat de standaard eerder 2 Volt is hoor. 2mV (milivolt) is echt wel niks hoor.
2 Volt is trouwens sowieso eigenlijk nog véél te véél. Het kan al gauw voor oversturing van de ingangen op de versterker zorgen en moet je de "att" functie op de versterker aanschakelen.
Hier bij mij is dit het geval tussen mijn CD6003 en SR5004.

Dit gezegd zijnde, en ik net terug ben uit vakantie en dus m'n NA7004 stilletjesaan kan verwachten,
.... brengt me dit eigenlijk mooi tot de volgende vraag wat de output van de NA7004 betreft ....

Waar hebben jullie de beste geluidservaring mee, de NA7004 digitaal- of analoog-out verbinden met de versterker ?

Ik lees op p.2 in de review, zie onderstaande link, nl. dat het beter digitaal zou klinken dan analoog .... of bedoelen ze daar dat ze er een externe DAC aan hebben gehangen ... beetje verwarrend eigenlijk  :?

http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/audio-systems/marantz-na7004-935535/review?artc_pg=2

ik bedoel ook 2 volt wat de standaard / norm is dus is dit normaal en niet te hoog

dat er tegenwoordig receivers zijn die in een soort van beveiliging springen zegt meer iets over de receiver
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xplod

Tja ... tussen 2 recente Marantz toestellen zou het in ieder geval niet mogen voorvallen vind ik.

Terug naar mijn vraag;
de NA7004 digitaal of analoog aansluiten met ... in mijn geval ... een SR5004.
Wat klinkt het best.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

i2Paq

Ik heb de mijne analoog aangesloten op de PM7004.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

WimPeu

Probeer het en vertel het ons maar...

Citaat van: i2Paq op augustus 07, 2011, 23:47:12
Ik heb de mijne analoog aangesloten op de PM7004.

Wat was de andere optie in jouw geval dan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op augustus 07, 2011, 23:48:08
Probeer het en vertel het ons maar...

Citaat van: i2Paq op augustus 07, 2011, 23:47:12
Ik heb de mijne analoog aangesloten op de PM7004.

Wat was de andere optie in jouw geval dan?

:-P
phono maar was helemaal niks
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.