Modificatie Cd-speler 5001 OSE

Gestart door drees62, juli 06, 2009, 21:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Naar aanleiding van o.m. de luistersessie bij Fritz de With nu maar eens doorgepakt en mijn 5001 OSE aan de binnenkant beplakt met anti-dreunmateriaal. Dit resulteert in een resonantievrije/-arme kast wat de weergave weer zou verbeteren. Als je klopt op de bovenkant is de kast nu nagenoeg "dood". Even de 2 schroeven aan de zijkant en de 5 koperen aan de achterkant loshalen en de kap vanaf achteren omhoog bewegen en je kunt erbij.
Aangezien ik nog zo'n plaat over had (kosten € 5,95) van eerdere modificaties aan de deuren van mijn auto waren de kosten nu voor mij nihil.

Eerste luisterervaringen zijn positief, meer indrukken volgen later.

Dennis E36

Idd een slimme en goedkope manier om toch weer een wat beter geluid te krijgen.

Denk dat ik dit bij mijn CD14 ook maar eens ga proberen...wellicht helpt het bij deze speler ook.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

of gewoon iets zwaars bovenop de speler zetten ;)

Een zware puck van de platenspler bv

SB_Marantz

Citaat van: Dennis E36 op juli 07, 2009, 12:51:59
Idd een slimme en goedkope manier om toch weer een wat beter geluid te krijgen.

Denk dat ik dit bij mijn CD14 ook maar eens ga proberen...wellicht helpt het bij deze speler ook.

Beter geluid?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vlearmoes

Welk dempingsmateriaal heb je gebruikt ??
Waar te koop?


Heb je de speler ook nog geaard??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Dennis E36

Citaat van: SB_Marantz op juli 07, 2009, 13:21:24
Beter geluid?



Waarom zouden ze dan iets zwaars op een cd-speler zetten als het totaal niets uithaalt???
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Lapti

hij zal in sommige gevallen wat minder hoeven corrigeren wat wellicht resulteert in een betere weergave, maar ikzelf ben hier ook uiterst skeptisch over.

Hetzelfde ben ik met een audiorack van 2000 euro en 1 van 200 euro. No offence voor degenen hier met een duur rack, is natuurlijk niets mis mee, maar ik heb er moeite mee te geloven dat je dat verschil zult waarnemen. Tenzij het vorige rack meeresoneerde ofzo.

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

WimPeu

Ik zal ook eens even iets zwaars op de Squeezebox zetten.... :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thom

Citaat van: Dennis E36 op juli 07, 2009, 16:14:30

Waarom zouden ze dan iets zwaars op een cd-speler zetten als het totaal niets uithaalt???
omdat de verbetering niet altijd in het geluid hoeft te zitten

SB_Marantz

#9
Citaat van: marvin op juli 07, 2009, 15:05:22
ja beter geluid SB...!  clown1



Dat blijkt.  :-D
Loopwerkjes die hoorbaar herrie maken kunnen van zoiets profiteren, meer niet.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Lapti

Haha  clown1

Maar wel een beetje kort door de bocht. Ik wil het best geloven maar ik heb nog niet een (voor mij) aanvaardbare verklaring gehoord waarom het beter zou moeten klinken.

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

SB_Marantz

Citaat van: Lapti op juli 07, 2009, 16:52:24
Haha  clown1

Maar wel een beetje kort door de bocht. Ik wil het best geloven maar ik heb nog niet een (voor mij) aanvaardbare verklaring gehoord waarom het beter zou moeten klinken.




Voor elke modificatie geld (voor de non technicus): Zorg dat je altijd een origineel apparaat bij de hand hebt zodat je 1 op 1 kunt vergelijken, anders is de kans behoorlijk dat je jezelf in het ootje neemt.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Deze vind ik erg goed:

Bron:  http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15799.msg316738#msg316738


Citaat  op  1 juli 2009, 14:57:57
Ja maar het verschil is dat wij "believers" van mening zijn dat de waargenomen verschillen "echt" zijn en dat de "sceps" denken dat deze puur tussen de oren zitten. Toch wel een essentieel verschil van mening dat ik zo 



Dat is inderdaad een essentieel verschil. Het probleem daarbij zit in o.a. het feit dat je geen technische achtergrond hebt. Je kunt dus de beweringen van elektronici niet op waarde schatten omdat je er te weinig van begrijpt. Tevens heb je ook niet de reflex je eigen waarnemingen ter discussie te stellen maar je beschouwt die als absoluut, waardoor de verklaring volgens jou wel in de techniek moet zitten. Een technicus heeft geleerd altijd zijn eigen waarnemingen in vraag te stellen om zodoende naar objectieve vaststellingen te komen.

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof echt dat jij en anderen er vast van overtuigd zijn dat je die verschillen waarneemt. Ik wil je dus helemaal niet als idioot afschilderen of zo. De verklaring voor die waargenomen verschillen ligt echter niet in de techniek. We kunnen namelijk aantonen dat er geen verschillen zijn. En tevens blijkt dat wanneer je alle subjectieve elementen weghaalt en je het bij een luistertest echt puur van je gehoor moet hebben jij ook niet in staat bent verschillen aan te tonen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

#13
ik heb zonder iets te veranderen elke dag een iets anders geluid dan de dag ervoor.

dat noemt men gemoedstoestand, het is een illusie te denken dat je elke dag op dezelfde manier waarneemt.
het is dus eigenlijk onmogelijk te kunnen aanduiden waar je hoorbare verschil zit met 3 kilo lood in je behuizing.
dat men het doet en het leuk vind mag natuurlijk, maar claimen dat je een absoluut gehoor hebt en die veranderingen waarneemt.

dat geloof ik niet......

ons gehoor is geen gecalibreerd systeem, sterker nog...
van het moment dat je kunt horen gaat je gehoor achteruit....

(spalvaut).

SB_Marantz

Komt nog bij of je ooit gehoorschade hebt opgelopen of al wat ouder bent.
Verder ben ik het helemaal met je eens en ervaar het zelf ook.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM