Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

#195
Is een andere arm denk ik (als je de link volgt zie je de specs).....de ProJect Carbon 8. De 2Xperience heeft een Pro-Ject 9cc (even opgezocht).

En ik waarschijnlijk neem ook blue ipv red overigens (100 meerprijs).

Ik ga zeker binnenkort eens luisteren in Den Haag. Hoor echt zeer positieve geluiden over deze luistersessies.

Net mail gehad van Rik Stoet. Speler nog niet leverbaar. Voorinschrijving tot 30 juli. Hierna wordt de prijs 695 euro. Ook zijn er nog wat modificaties gedaan schreef hij......niet zichtbare en zichtbare ('kap nog mooier geworden').

Op een Britse site zag ik een artikel over een HIFI show met de opmerking bij deze speler: "sounds way beyond his price class"




PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Cornelis1921

Citaat van: Actionhost op juni 03, 2013, 13:25:02
Een platenspeler die nu bovenaan mijn shortlist staat: De Rik Stoet/Takumi TT level2. Een platenspeler samengesteld door de bekende audiowinkel te Den Haag.

De prijs valt binnen mijn budget (595 euro) en wat betreft uiterlijk mijn smaak. Op fora en in artikelen lees ik positieve berichten (kan nog weinig vinden en wat ik vind is kort, maar wel positief).

Het element wat er standaard op zit is Ortofon Red, maar een upgrade naar Blue is natuurlijk mogelijk tegen meerprijs (denk rond 100 euro extra).

Ingebouwde waterpas is handig en inclusief stofkap en gewicht.

http://www.rikstoet.nl/index/takumi.html

Wat denken jullie hiervan? Of wellicht is iemand al bekend met deze speler?


Doen! Prachtige TT voor dat geld.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Mooie tt, prijs erg ok. Maar een spirit level koop je voor drie euro ook en het gaat om het plateau. Niet de arm base. Volgens ene m.fremer.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Actionhost

#198
Ja ik ben toch erg geneigd om in te schrijven. Wel erg gecharmeerd van deze speler en z'n prijs.

En noem me oppervlakkig, maar naast natuurlijk het geluid vind ik, zeker bij een platenspeler, ook de looks belangrijk (komt toch vrij centraal in ons modern interieur te staan).

Citaat van: Zoldar op juni 03, 2013, 19:25:59
Maar een spirit level koop je voor drie euro ook en het gaat om het plateau. Niet de arm base. Volgens ene m.fremer.

Verklaar jezelf nader....wat zegt M.Fremer precies?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Zoldar

Ik heb een dvd van hem over draaitafels afstellen waar dat voorbij komt ergens.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Actionhost

#200
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

LeCram

Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

bartswaans

http://hificorner.nl/tt5005.html

24h aanbieding. de marantz tt5005 voor 180 euro!

is niet duur voor de beginnende platendraaider?
denk dat ik hem zelf ook ga kopen, om te kijken of het wat voor mij is.
even over nadenken. geldig tot 8-7-13 23:59

JohnWx

Citaat van: bartswaans op juli 08, 2013, 00:26:49
http://hificorner.nl/tt5005.html

24h aanbieding. de marantz tt5005 voor 180 euro!

is niet duur voor de beginnende platendraaider?
denk dat ik hem zelf ook ga kopen, om te kijken of het wat voor mij is.
even over nadenken. geldig tot 8-7-13 23:59

Die wil je niet hoor zo een plastiek ding

Als je 75 erbij kan missen heb je een fatsoenlijke draaitafel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

#204
Nee die Marantz trekt me ook niet zo....

Ben nog steeds flink aan het oriënteren. Budget is ook iets omhoog gegaan. Welke ik erg fraai vind, en waar ik goede berichten over lees, is de Transrotor Zet 1.

Kost wel een paar centjes, maar vermoedelijk wel veel minder snel last van upgraderitis dan met bijvoorbeeld een Rik Stoet.

Iemand ervaring met deze speler?


PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

thanatos

Geen ervaring mee. Maar ik zou er direct mee beginnen ervaring op te doen  :-D Schitterend ding

Zoldar

Meteen doen. Een dergelijk bouwerk is een sierstuk op je hifi. En je kunt er nog plaatjes mee draaien ook.  :mrgreen:

Je bent dan wel verplicht aan de tt om het goed aan te pakken en hem niet op een gammel tv meubel te zetten met een midenspeaker of zo erin.

Go for it.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Actionhost

#207
Citaat van: Zoldar op juli 08, 2013, 09:54:13
Meteen doen. Een dergelijk bouwerk is een sierstuk op je hifi. En je kunt er nog plaatjes mee draaien ook.  :mrgreen:

Je bent dan wel verplicht aan de tt om het goed aan te pakken en hem niet op een gammel tv meubel te zetten met een midenspeaker of zo erin.

Go for it.

Hij zou idd komen te staan op een TV meubel. Niet heel gammel hoor, maar zeker geen solide basis zoals een goed hifi-meubel. Ook naar kijken dus.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Draaitafels zijn dingen waar je gewoon naar kan kijken zonder te spelen  :-) mooi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

#209
Wellicht bestel ik de Transrotor zonder arm en element. De meerprijs voor de standaard meegeleverde arm en element is 899 euro. En dan krijg je:

TR 800-S toonarm
TR MM Uccello element

Wie kent deze arm en/of dit element?

Zijn er betere alternatieven in ongeveer dezelfde prijsklasse (of goedkoper)? Een mooie gebruikte arm vind ik ook een optie.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213