Marantz PM11s3 OPGELOST !!!

Gestart door AkTeVox, januari 04, 2015, 12:18:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Dit alles zo hebben gelezen; wat een gepruts en wat een vaag gedoe! Ik denk dat je naast de pot piest als het om garantie gaat, echter als ik jouw laatste posting lees dat je het vermoeden hebt dat de versterker zo is gebouwd af fabriek (iets wat mij overigens erg sterk lijkt), dan heb je misschien nog kans bij Marantz Nederland? Proberen kan je altijd. Niet geschoten is immers altijd mis......

AkTeVox

#16
Verkoper is aangeschreven. We wachten benieuwd in spanning  af.............

QuattroNL

Gelukkig heb je als koper van een particulier ook rechten.
Als het aannemelijk gemaakt kan worden dat de verkoper hiervan op de hoogte was en het je niet heeft verteld (en je er ook niet naar hebt gevraagd) dan sta je in je recht tot ontbinding van de koop en moet de verkoper het apparaat terugnemen en je het geld terugbetalen.
Tot zover de theorie. In de praktijk is het natuurlijk erg lastig. Bewijslast is al lastig. Heb je getuigen die meegingen met het ophalen? Of heb je alle mailwisselingen nog?
Wat sowieso al niet meer geldig is is de garantie. En daar zal de verkoper wel mee geschermd hebben dus dan wist ie echt wel hoe en wat.

Je kan je eens laten informeren bij het juridisch loket. Het gaat per slot van rekening niet om een versterker van een paar honderd euro.

Waar ik ook nog aan denk, ivm je laatste post: heeeel misschien heb je een pre-productiemodel te pakken waar last-minute aanpassingen op en aan zitten, of om zaken uit te proberen. Dan is het dus wel allemaal origineel en kan je er dus wel mee naar Audio Service in Elst om het terug te laten bouwen naar origineel. Adhv het serienummer kan in ieder geval Audio Service eea wel nakijken. Dus ook bij hen kan je dit voorleggen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Faxe

Wat zou het nut/de reden kunnen zijn om deze aanpassing door te voeren in dit apparaat?

AkTeVox

Citaat van: Faxe op januari 04, 2015, 20:14:36
Wat zou het nut/de reden kunnen zijn om deze aanpassing door te voeren in dit apparaat?

Naar mijn idee een processor of EQ.

Maurice

Citaat van: QuattroNL op januari 04, 2015, 19:55:40
Waar ik ook nog aan denk, ivm je laatste post: heeeel misschien heb je een pre-productiemodel te pakken waar last-minute aanpassingen op en aan zitten, of om zaken uit te proberen. Dan is het dus wel allemaal origineel en kan je er dus wel mee naar Audio Service in Elst om het terug te laten bouwen naar origineel. Adhv het serienummer kan in ieder geval Audio Service eea wel nakijken. Dus ook bij hen kan je dit voorleggen.
:gp:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Wat een verhaal zeg, gruwel. Succes met het komen tot een bevredigende oplossing.

AkTeVox

#22
Heb via een vrij onduidelijke SM wat opsporingswerk gedaan.
Op het Pre-out/P direct-in printje zit connector N5101 en die moet naar connector N3601 op de pre-amp PCB.
Had deze middag opgemerkt dat er op de linker zijde van deze PCB een ongebruikte 7 pins connector zit.


Vrije connector op pré-amp PCB.


Pre-out/P direct-in PCB -> to N3601


Volgens schema N5101 --> N3601

AkTeVox

#23
Ondertussen een beetje research gedaan via de aankoopbon naar de dealer uit Kortrijk. Op het eerste zicht geen officiële Marantz dealer maar een hersteldienst van TV & audio die waarschijnlijk tussendoor apparatuur verkoopt, mogelijks in bijberoep.  Nog even wachten op het mailtje van de verkoper.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op januari 04, 2015, 22:01:29
Ondertussen een beetje research gedaan via de aankoopbon naar de dealer Samtronics uit Kortrijk. Op het eerste zicht geen officiële Marantz dealer maar een hersteldienst van TV & audio die waarschijnlijk tussendoor apparatuur verkoopt, mogelijks in bijberoep.  Nog even wachten op het mailtje van de verkoper nadien confronteer ik die "hersteldienst" met de feiten.
Succes Frank. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

polleke_cgc

Als hier toch al Kortrijk staat.
De hoofdhersteldienst van Marantz in België is blijkbaar SCD uit Deinze. In uiterste nood...

hchifi.nl

PM mij maar even het serienummer, dan kan ik met een beetje geluk achterhalen door wie hij is geleverd.

pre productie model word niet door dealers verkocht, als je daarvan in het bezit zou zijn heb je geen garantie omdat die apparaten niet via een normale weg worden verhandeld.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

AkTeVox

#28
Update:

Vandaag via mail en tel. een aangenaam gesprek gehad met de verkoper!
De verkoper had de PM binnen gedaan bij een bevriend technieker ter modificatie om er een equalizer te kunnen tussen hangen. De reden hiervoor was om dat de klank van zijn B&W803N & luister akoestiek rampzalig waren.
De verkoper herinnerde me er aan dat hij tijdens de verkoop aanhaalde dat de PM was binnengegaan voor een EQ upgrade. Nu dit klopt ik was er toen niet blijven bij stilstaan en was dit totaal vergeten. Ik kende de PM11s3 niet en aangezien deze een processor aan boord heeft dacht ik dat dit software matig gebeurde, nooit gedacht dat dit hardware (verkl**t) matig was. Stom van me!   violent1 violent1 violent1 violent1 violent1
Soit... Hij wist me te vertellen dat de ingreep in een paar tellen terug naar origineel kan. Bij het ruimen van zijn bureel heeft ie vorige week zelfs nog de andere zijde van het kabeltje met connector terug gevonden!!! De verkoper heeft me uitdrukkelijk belooft er morgenvroeg werk van te maken me deze via de post te laten bezorgen.
Dus in principe als ik de draadjes op de PCB verwijder en de originele kabeltjes aan elkaar zet zou de PM origineel moeten staan.
Mocht dit echter niet lukken kan ik nog steeds proberen de originele kabel (part. W0027 met connectors N3601->N5101) bestellen bij Marantz.


Wordt vervolgt .........


Cornelis1921

#29
Het is niet alleen een snert modificatie, ik vind het ook zeer sneu voor jou, Frank, als nieuwbakken bezitter ervan. :-( :-( :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *