Advies UD5005 over analoge uitgangen

Gestart door DavidM, april 09, 2012, 23:22:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: marvin op april 10, 2012, 18:32:01
Ja ze zijn geloof ik een stukje kust strook vergeten aan te sluiten. Wat een ramp, kan niet eens een woordje feuden met me moeder.  :-D

Dat word dus een claim, het originele scrabble spel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Ik luister m'n cd's ook via een multi speler, de dv6600vm. Ook een iets plat geluid, dus daarom ook via een dac aan de stereo versterker. Ik heb ook geen toonregeling ed. op de versterker maar ervaar wel een behoorlijke verbetering van de muziek weergave via de dac  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Jeroen

Ik luister via een logitech squeezebox digitaal op een Naim Supernait (interne DAC) en dit klinkt heel erg goed wat ik niet had verwacht.
Maar wat ik niet snap waarom je een UD5005 zou aanschaffen (of heb je deze al) tov een gewone cd speler, ik las dat je nog een gewone CRT tv hebt dus voor films heb je deze nog niet nodig.
Dus een simpel rekensommetje: bij de UD5005 een extra DAC (euro's) en een TV (euro's) ping ping= is veel geld, bij een CD speler ben je in één keer klaar (ligt er natuurlijk aan wat je er aan uit wilt geven).
Of gaat het misschien om Super audio's en DVD audio af te spelen want dan zou ik een 2e hands dvd speler aanschaffen die dit kan bv een DV7001 of zo.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

QuattroNL

Wellicht wil David alvast voorbereid zijn op de toekomst. Nu alvast een UD, later een flatscreen.

Mij lijkt de UD een prima allrounder. Ding slikt alles. DAC ertussen en je hebt een leuke cd-weergave (denk ik, kan het zelf niet uittesten).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

DavidM

Citaat van: Jeroen op april 10, 2012, 19:09:32
Ik luister via een logitech squeezebox digitaal op een Naim Supernait (interne DAC) en dit klinkt heel erg goed wat ik niet had verwacht.
Maar wat ik niet snap waarom je een UD5005 zou aanschaffen (of heb je deze al) tov een gewone cd speler, ik las dat je nog een gewone CRT tv hebt dus voor films heb je deze nog niet nodig.
Dus een simpel rekensommetje: bij de UD5005 een extra DAC (euro's) en een TV (euro's) ping ping= is veel geld, bij een CD speler ben je in één keer klaar (ligt er natuurlijk aan wat je er aan uit wilt geven).
Of gaat het misschien om Super audio's en DVD audio af te spelen want dan zou ik een 2e hands dvd speler aanschaffen die dit kan bv een DV7001 of zo.

Gr. Jeroen
Ik heb nog geen UD5005. Ik hoopte op een alles in een-oplossing die ook nog goed zou klinken voor cd's. Ik denk natuurlijk ook aan de toekomst als er 'ns een echte tv staat. De voorkeur is nu toch een CD5004 (199 euro is een koopje) en later maar eens kijken welke DVD/BD-modellen er zijn. Zou me niks verbazen als tegen die tijd de UD5005 200 euro goedkoper is dan nu (en ik de cd-speler dus eigenlijk gratis heb  :wink:).

Een DAC klinkt ook leuk, maar dan zou ik alsnog een UD5005 moeten kopen.

JohnWx

Citaat van: DavidM op april 10, 2012, 19:49:50
Ik heb nog geen UD5005. Ik hoopte op een alles in een-oplossing die ook nog goed zou klinken voor cd's. Ik denk natuurlijk ook aan de toekomst als er 'ns een echte tv staat. De voorkeur is nu toch een CD5004 (199 euro is een koopje) en later maar eens kijken welke DVD/BD-modellen er zijn. Zou me niks verbazen als tegen die tijd de UD5005 200 euro goedkoper is dan nu (en ik de cd-speler dus eigenlijk gratis heb  :wink:).

Een DAC klinkt ook leuk, maar dan zou ik alsnog een UD5005 moeten kopen.


De UD5005 zal nooit 200 euro goedkoper worden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: John Wx op april 10, 2012, 20:26:33

De UD5005 zal nooit 200 euro goedkoper worden

Jawel hoor ,komt er een nieuwe uit wordt de oude steeds goekoper en daarna dumpen ze hem als superkoopje  :-D byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op april 10, 2012, 20:49:55
Jawel hoor ,komt er een nieuwe uit wordt de oude steeds goekoper en daarna dumpen ze hem als superkoopje  :-D byebye

nee hoor ga jij niet meemaken

dan gaat hij minder dan inkoop en dan worden ze vernietigd, ze kunnen hun naam niet als dump merk neerzetten veel merken doen dat

er komt pas een nieuwe als de 5005 EOL en bijna niet meer op stock lijkt me ook niet meer als logisch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ron van D

Citaat van: John Wx op april 10, 2012, 21:59:38
nee hoor ga jij niet meemaken

dan gaat hij minder dan inkoop en dan worden ze vernietigd, ze kunnen hun naam niet als dump merk neerzetten veel merken doen dat

er komt pas een nieuwe als de 5005 EOL en bijna niet meer op stock lijkt me ook niet meer als logisch

Is dit geen mooie aanbieding:
http://www.correct.nl/artikel.php?ZOEKNAAM=UD5005&MODE=Zoek&ARTNR=431564
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

Niber

Citaat van: John Wx op april 10, 2012, 20:26:33

De UD5005 zal nooit 200 euro goedkoper worden

Je zie hem al regelmatig 200 euro onder de adviesprijs voorbijkomen...

Citaat van: Ron van D op april 11, 2012, 17:06:22
Is dit geen mooie aanbieding:
http://www.correct.nl/artikel.php?ZOEKNAAM=UD5005&MODE=Zoek&ARTNR=431564


  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81


Niber

Maar John zal ook een punt hebben dat ze niet voor minder dan inkoop weg gaan.

Hoe veel mooie apperatuur wordt er nou vernietigd John?
En kan jij niet via je contacten van vroeger regelen dat leden van het Marantzforum dit voor een prikkie kunnen overnemen?   :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Dat is nu de verkoop prijs overal dus EOL en komt er na de zomer een nieuwe ik denk de 5006 :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Zal effe wat opzoeken een filmje hoe je ziet hoe merken als Toshiba Samsung Sony Canon Denon Marantz spullen laten vernietigen omdat het meer opleverd dan dat het voor onder de inkoop gaat, ze verdienen dan op alle bruikbare materialen die eruit komen (koper en er zitten meerdere edel metalen in) en een subsidie van het rijk omdat ze zo groen bezig zijn.....
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

DavidM

Citaat van: Ron van D op april 11, 2012, 17:06:22
Is dit geen mooie aanbieding:
http://www.correct.nl/artikel.php?ZOEKNAAM=UD5005&MODE=Zoek&ARTNR=431564
Komen ze nu mee aan ;)

Het is toch een CD5004 geworden voor 199 euro. Ik had al gelezen en op foto's gezien dat de analoge eindtrap van deze speler prima is. Ook de D/A-converter is goed alhoewel technische specs niet altijd veel zeggen. De UD5005 heeft niet een apart gebouwde analoge eindtrap en ik denk dat 't analoge gedeelte wat minder is omdat een BD-speler zich op digitaal en op beeld richt.

Ik ben er blij mee. Tegen de tijd dat ik een LCD-tv heb, kijk ik wel wat voor BD-spelers er op dat moment zijn. En een paar Marantz-en op elkaar gestapeld ziet er beter uit dan 1 alleskunner ;)