schuiflade UD5007 gaat niet open

Gestart door ronald1958, augustus 23, 2013, 07:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronald1958

In september 2012 deze Marantz gekocht en binnen een jaar helaas een probleem met de schuiflade die weigerde open te gaan. Wat ik ook probeerde (terugzetten fabrieksinstellingen, software update) hij bleef de melding geven dat de lade geopend werd, maar in plaats daarvan werd de dvd geladen en afgespeeld. Uiteindelijk in overleg met Hificorner in Groningen het apparaat ingeleverd en die hebben gezorgd voor de (snelle) reparatie. Gisteren kon ik het apparaat weer ophalen en bleek dat het hele BR/CD loopwerk compleet vervangen is. Op zich mooi natuurlijk, maar wel vreemd dat dit probleem zich binnen een jaar al voordeed. Daarbij is het echt niet zo dat er heel veel cd's/dvd's worden afgespeeld.... Zegt dit iets over de kwaliteit van Marantz? Ik hoop het niet. Herkennen forumleden dit probleem met deze speler?

Cornelis1921

#1
 stupid Deze vraag stellen is hem beantwoorden...  byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Zéér herkenbaar! En ja, het is een kwaliteitsissue, helaas...
Heb zelf met mijn UD5005 ook gehad dat de lade niet meer openging. Zelf ff opengemaakt maar kon niets zien, dus hij moest eigenlijk terug naar de leverancier (zat nog in garantie). Echter via internet gekocht en was mij ff teveel moeite om terug te sturen toen. Echter na een maandje de stroom weer 's er op en voilà: de lade deed het weer  :-o. Soms hapert hij nog steeds wat, maar niet erg vaak meer.
En onlangs steeg mijn UD zowat op als je er een CD of nog erger een BR instopte. Is ook vanzelf overgegaan. Maar mijn vertrouwen is ook ergens overgegaan  :cry:.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Mits

Yup, herkenbaar.
Ik heb hetzelfde probleem. Zelfde model UD5007.
Lade gaat bij mij uiteindelijk wel open, maar na het duwen op de eject knop (zowel fysiek als digitaal via app) duurt het soms 10 seconden vooraleer de lade open gaat.
Heel ergerlijk.


alainvandewyncke

Ja ... en ook bij mij ... ud7006. ...  als toestel dagje niet gedraaid heeft problemen bij openen van lade ... ook sluiten gaat aarzelend. Ik had bovendien tijdlang dat cd niet werd herkend... ik moest er eerst een bd insteken om hem te activeren, daarna zelfde cd die dan probleemloos werd herkend .... probleem sinds enkele weken plots verdwenen ... Spijtig maar blijkbaar quality issue van meerdere modellen ud ? Hardware teleurstellend en misschien zelfs instabiele software ... mooi beeld (al blijft bd soms halverwege steken en is reboot nodig via stroomonderbreking) en mooie klank maar ik vraag mij af .... 1000 euro waard ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk


alainvandewyncke



Citaat van: alanv op juli 27, 2016, 20:31:57
Ja ... en ook bij mij ... ud7006. ...  als toestel dagje niet gedraaid heeft problemen bij openen van lade ... ook sluiten gaat aarzelend. Ik had bovendien tijdlang dat cd niet werd herkend... ik moest er eerst een bd insteken om hem te activeren, daarna zelfde cd die dan probleemloos werd herkend .... probleem sinds enkele weken plots verdwenen ... Spijtig maar blijkbaar quality issue van meerdere modellen ud ? Hardware teleurstellend en misschien zelfs instabiele software ... mooi beeld (al blijft bd soms halverwege steken en is reboot nodig via stroomonderbreking) en mooie klank maar ik vraag mij af .... 1000 euro waard ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk



Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk


OudenB

Heb zelf ook een UD7006 icm een SR7005 en het exact dezelfde problemen. Een CD wordt bijvoorbeeld niet herkend en alleen na het plaatsen van de BR wordt die gelezen kan daarna de CD pas gespeeld worden. Soms kan een reinigings-CD helpen.  De lade opent niet of moet erg vaak op openen/ sluiten drukken om de lade voor het eerst na opstarten open te krijgen. Lijkt wel of de lade zich vastzet als er die niet vaak gebruikt wordt. Een BR blijkt nogal eens te blijven hangen. Ik geloof niet echt in een BR kwaliteitsprobleem de BRs spelen namelijk prima af in andere apparatuur. Een CD, als die eenmaal draait, blijft goed lopen.

Vraag mij af of het nu een probleem is van instabiele software (meest recente firmware is geinstalleerd) of dat er reparatie moet plaatsvinden. Heeft de repartie geholpen en was die duurzaam? Mag hopen dat na reparatie er dan materiaal in geplaatst wordt dat duurzamer is.
Is er een beter alternatief als de reparatie te duur blijkt? Ik wil graag een combi CD,DVD,BR speler gebruiken en anders wordt het nix (> louter nog internet voorzieningen).   

Frits Denon

Citaat van: OudenB op januari 14, 2017, 13:45:05
Heb zelf ook een UD7006 icm een SR7005 en het exact dezelfde problemen. Een CD wordt bijvoorbeeld niet herkend en alleen na het plaatsen van de BR wordt die gelezen kan daarna de CD pas gespeeld worden. Soms kan een reinigings-CD helpen.  De lade opent niet of moet erg vaak op openen/ sluiten drukken om de lade voor het eerst na opstarten open te krijgen. Lijkt wel of de lade zich vastzet als er die niet vaak gebruikt wordt. Een BR blijkt nogal eens te blijven hangen. Ik geloof niet echt in een BR kwaliteitsprobleem de BRs spelen namelijk prima af in andere apparatuur. Een CD, als die eenmaal draait, blijft goed lopen.

Vraag mij af of het nu een probleem is van instabiele software (meest recente firmware is geinstalleerd) of dat er reparatie moet plaatsvinden. Heeft de repartie geholpen en was die duurzaam? Mag hopen dat na reparatie er dan materiaal in geplaatst wordt dat duurzamer is.
Is er een beter alternatief als de reparatie te duur blijkt? Ik wil graag een combi CD,DVD,BR speler gebruiken en anders wordt het nix (> louter nog internet voorzieningen).   

Denon DBT-3313UD? Heb deze sinds afgelopen week. Eg degelijke machine. Weet echter (nog) niet of de genoemde problemen ook bij deze speler kunnen voorkomen. Denon en Marantz hebben dezelfde basis.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

alainvandewyncke

Blijkbaar is mijn UD7006 de helft van een tweeling (oudenb)? Bij mij icm AV7005/MM7025/MM7055. Ik heb reeds vaak geaarzeld om mijn ud te laten herstellen maar hou er gewoonweg niet van om een element 3 weken te moeten missen ... Voorlopig behelp ik mij om met de vinger een lichte tegendruk te geven op de lade bij het openen. Als de lade komt, los ik onmiddellijk. Helpt soms. Ben benieuwd wat gebeurt moest je besluiten tot herstelling van je toestel !

Grtz Alain


Brutus

Eigenlijk zeer triest als je kijkt wat deze apparaten kosten, naast mijn sacd heb ik voor films een BD-speler van Panasonic, was nieuw rond de 400 euro, draait inmiddels alweer 7 1/2 en heeft nog nooit een keer dienst geweigerd.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

OudenB

#10
De UD7006 is inmiddels ingeleverd voor reparatie. Ben benieuwd wat de analyse oplevert en het voorstel  wordt voor herstel of anders. Er kon geen enkele indicatie gegeven worden over de doorlooptijd. Mogelijk enige coulance...maar al zo oud???! Had dat toestel ook veel eerder in moeten leveren.
Wat betreft eventuele vervanging door de UD 7007 onder bijbetaling: ligt heel sterk aan het aanbod. Meen te mogen vaststellen dat dat model er wellicht uit gaat. Er is een leverancier die ermee gestopt is hoewel Marantz als merk nog wel verkocht wordt (had ik mijn apparatuur ook vandaan). Zag ook dat elders, bij een grote en vrij bekende leverancier, de prijs vrij laag is. Inmiddels onder de 500 euro. De technologie van de UD7007 dateert alweer uit 2011 als ik het goed heb. Er zijn dus ook moderner alternatieven en denk daarbij onder andere aan de Panasonic DMP UB900EGK pakweg 600 en hoor veel goeds over de duurzaamheid van Panasonic liefhebbers, Sony UHP H1 bijna 300.
Een LG speler is ook helemaal niet zo slecht - scoort hoog in consumententest, heb er een bij een tweede tv staan om die daarmee smart te maken; internet mogelijkheden - en is relatief zeer goedkoop (125; ongeveer 25% van de Marantz, doet minder pijn indien afgeschreven).
Wordt vervolgd...     

OudenB

Kreeg bericht dat de speler terug is van de reparateur. Er was geen prijsopgave van de reparatie vooraf aan mij gemeld en nu toch al gerepareerd??!!!! Ik zou altijd eerst een prijsopgave krijgen was regel bij deze leverancier (op papier/ in de mail aan mij gesteld. Ben de speler op gaan halen en de kosten waren iets meer dan 116 euro. Ik was verbaasd en stelde dat ik 0 euro verwachtte; er zou aanspraak op coulance gedaan worden en ik had immers geen prijsopgave gehad. Uiteindelijk werden de kosten gedeeld; dus zo'n 58,50 euro. Heel schappelijk vond ik dat voorstel!
Het lademechaniek was hiervoor hersteld (motor + snaar), laserunit gereinigd, plus de functie- en fouttesten uitgevoerd.
De speler werkt in ieder geval weer, het opstarten gaat nu weer sneller en de lade werkt prima. Nog een CD, DVD en Blu-ray voor een stukje afgepeeld en dat bleek OK. Kan dus mogelijk weer even vooruit...en beschouw deze kwestie als afgehandeld.   

NB

Mooi geregeld. Hopelijk kun je weer jaren vooruit met je UD.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

alainvandewyncke

Tof !!! Moest ik weten dat mij 58 € euro zal gevraagd worden voor het herstel van mijn UD7006, dan mogen ze hem direct onderhanden nemen !! Je hebt een goede zaak gedaan!

Grtz Alain


Rvdw

Snelle 'oplossing' voor probleem schuiflade.
Ik heb de UD5005 en de UD7006 met beide exact hetzelfde probleem.
Is op te lossen door er een (evt. lege) CD of DVD in te laten zitten bij Power Off.
Bij aanzetten gewoon even (SA)CD of DVD wisselen.
Set1: PM15S2/SA15S2/SR7007/UD7006/NA6005/4X Focal Chorus 716S & Focal Cobalt SW800 sub /Pro-ject 6 SB & AT-MCOFC7 Musical Fi: XLPSV3/X10V3/XPSUV3 HD 600 Set 2: Marantz Pearl L/SR6004/UD5005/SA8003/Denon DNP/ 2 Desktops & Focal chorus 706&Sub/XcanV3/HD600