De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

ja net wakker  :gaap: ,zo even foto,s maken  byebye

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#662
Ik mis toch wat met monitoren ondanks dat ze zo goed klinken en de plaatsing van alles erg mooi is, ben ik tijd aan het dubben geweest wat te gaan doen veel gelezen ,tijdje terug ook een luister sessie gedaan en die speakers werden het ook niet enzv   :schater:

Gisteren ben ik afgereisd naar Hobo hifi in haarlem , want daar hadden ze een paar mooie demo speakers staan ,en ook bleek dat ze pas een week in de winkel stonden eigenlijk nieuw dus  :-)

Op men gemakkie even geluisterd en het stond ook aangesloten op marantz apparatuur  :yes: dit merk had ik al eerder beluisterd maar dan de lektor serie

Na rustig geluisterd te hebben bevielen ze mij wel en heb ik ze in de auto geladen  pompom


Het zijn de :

DALI  Ikon 6 SE , is een special edition hobo hifi i.s.m dali met diverse verbeteringen in o.a het Filter



Marantz 81


lo

Ziet er strak uit Arjan. notworthy
Waar heb je de dyn's gelaten?
Nu nog een uitgebreide review mbt de klankmatige verschillen en verbeteringen tov de 52SE natuurlijk pompom
Veel plezier ermee en geniet ervan :yes:

Weer een goed excuus om binnenkort weer eens bij je langs te komen :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

De dynaudio,s ga ik verkopen  :yes:

Het klinkt weer anders over tijdje zal ik het wel beschrijven moeten ook nog inspelen  :yes:

ik hoor het wel als je kunt

byebye

still life

eindelijk aan de zuilen.. :-D
congrats..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop

Zal zeker eens met Lo meekomen  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op april 24, 2011, 12:14:56
De dynaudio,s ga ik verkopen  :yes: Het klinkt weer anders over tijdje zal ik het wel beschrijven moeten ook nog inspelen  :yes: ik hoor het wel als je kunt
byebye


Dat ziet er zeker goed uit. HB
Zoals je zelf al schreef "lekker een tijd laten inspelen."
Over een paar weken kunnen we dan lezen wat je ervaringen zijn.
Natuurlijk het schuiven enz. goed uitproberen om zo de "beste" luister plek te vinden.

Veel luister plezier met je nieuwe aanwinst.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

gerard

Mooie nieuwe aanwinst, veel luister plezier  :-)

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Niber

Citaat van: Marantz 81 op april 24, 2011, 11:43:52
Ik mis toch wat met monitoren ondanks dat ze zo goed klinken en de plaatsing van alles erg mooi is, ben ik tijd aan het dubben geweest wat te gaan doen veel gelezen ,tijdje terug ook een luister sessie gedaan en die speakers werden het ook niet enzv   :schater:

Gisteren ben ik afgereisd naar Hobo hifi in haarlem , want daar hadden ze een paar mooie demo speakers staan ,en ook bleek dat ze pas een week in de winkel stonden eigenlijk nieuw dus  :-)

Op men gemakkie even geluisterd en het stond ook aangesloten op marantz apparatuur  :yes: dit merk had ik al eerder beluisterd maar dan de lektor serie

Na rustig geluisterd te hebben bevielen ze mij wel en heb ik ze in de auto geladen  pompom


Het zijn de :

DALI  Ikon 6 SE , is een special edition hobo hifi i.s.m dali met diverse verbeteringen in o.a het Filter

Foto,s  byebye

Om 11.45 uur al de eerste pilsjes opgetrokken?   clown1

Mooie speakers hoor!! Ga er van genieten.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

bramdg

Citaat van: Niber op april 24, 2011, 20:02:42
Om 11.45 uur al de eerste pilsjes opgetrokken?   clown1

Mooie speakers hoor!! Ga er van genieten.

HEEL KNAP, en je wou een baspoort vooraan hé ..... en wat een GAT is dat seg :-o ..... dat gaat boom'en worden  :evil:

Proficiat .... veel lang luisterplezier ermee .... hopelijk klinken ze mooier in de ruimte dan de 52 SE speakers
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: still life op april 24, 2011, 13:28:17
eindelijk aan de zuilen.. :-D
congrats..

de jongens worden mannen  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#673
zijn ze minder kritisch dan de 52se ? of heb je gewoon een lekker ander plaatje nu


van harte


zijn ze ook gecontroleerd door JN

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Dat biertje was nog van afgelopen nacht  :-D

ze zijn juist beheerst in het laag klopt ja van die basspoort ,ze kunnen genoeg leveren als je het volume beetje opschroeft dat heb ik gisteren gehoord bij hobo hifi  :-)

zijn minder kritisch ja ,maar dat is niet de reden dat ik de 52SE wegdoe  :wink:

die 52SE is gewoon zo,n ontzettend mooie speaker om naar te luisteren en kwa plaatsing details  :kwijl: maar ik mis gewoon die 2de woofer en het laag ze kunnen best veel laag produceren wat je in de bank voelt vindt het ook echt jammer dat ik ze wegdoe en heb er echt van genoten ,maar een monitor is mijn ding gewoon niet  :no: ben meer een liefhebber van grote speakers  :yes:


Over de Dali,s vindt ze fijn en neutraal klinken mooie details en met het laag gaat het allemaal prima  pompom hoge volume,s heb ik nog niet gedraaid maar dat doe ik ook niet zo vaak