De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Hé , nu al weer nieuwe boxen gekocht dat is snel .

Verhuizen neemt altijd een gevaar met zich mee , zo ken ik iemand die had de B&W Matrix 801 boxen ( erg groot ) , die ging ook verhuizen en de akoestiek in zijn nieuwe woning was niet meer goed te krijgen .
Heeft dus uiteindelijk ook de B&W moeten verkopen .


Groeten  EDWIN  B

jowa

#272
Jammer dat de Dynaudio's niet in je nieuwe ruimte tot hun recht kwamen.


Wow , zit nu gelijk de specs te bekijken, wat een sensiviteit, 97 dB  :-o, echt Klipsch  notworthy

Gelukkig geen rare bandbreedtes, duid er op dat ze niet het allerlaagste laag er uit hebben willen persen.

We zijn natuurlijk nu heel nieuwsgierig hoe ze nu bij jouw thuis klinken  :-D

xander32

Beste mooi  :yes:.
Laat maar komen jouw eerste indrukken!





Sander.

Marantz 81

#274
Ja idd wel snel ,maar het had nooit gaan klinken in men vorige ruimte klonk het echt geweldig

@Jowa ja ze spelen lekker makkelijk  moet nu echt wat doen aan de potmeter van men PM7001 Volume loopt veels te snel op voorheen storend maar nu is het gewoon irritant, 3 jaar terug had ik de lijn hieronder Synergy en daar was de tonale balans beetje zoek teveel en rommelige bass ,deze zijn wel in balans


men indrukken van de nieuwe speakers  :-)

totaal anders als de dynaudio,s die zijn Laid Back en heel precies en klinken gewoonweg fantastisch dynamiek spatte eraf in men vorige luisterruimte ,nadeel vindt ik dat als je ook veel dance muziek en wat mindere kwaliteit draait het niet fijn luisteren is


Deze Klipsch zijn niet zo goed als de dynaudio,s kwa plaatsing en de tweeter is feller

ze hebben een heel open direct geluid met goede dynamiek en krachtige lage tonen   pompom  het is allemaal wat spannender vindt ik  :yes: acoustisch gaat het goed  nu en mooie vulling van de ruimte

nog paar nieuwe foto,s gemaakt zonder stofkappen ,luister gewoon met

Whisper.nl

Ziet er erg strak uit. Veel plezier ermee.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Ziet er mooi uit  pompom
Zijn toch behoorlijke jongens lijkt me.
Geniet ervan.... en euhh wanneer kunnen we op visite komen  :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op november 07, 2010, 16:39:17


@Jowa ja ze spelen lekker makkelijk  moet nu echt wat doen aan de potmeter van men PM7001 Volume loopt veels te snel op voorheen storend maar nu is het gewoon irritant


Dit had je van te voren al kunnen weten als de boxen 97db zijn .
Dan staat dit eigenlijk al vrij zeker vast dat je grote problemen krijgt met een konventionele volume meter .

Heb je de boxen dan niet eerst als demo mogen uitproberen bij jouw thuis , dan had dit meteen op moeten vallen ?



Groeten  EDWIN B

Marantz 81

Edwin

dat ligt meer aan de PM7001 dan dat deze speakers zo,n grote gevoeligheid hebben ,met alle voorgaande speakers had ik dit probleem ook al alleen nu heb ik er nog meer last van  :wink:  in het begin van  0 tot 20 %  loopt het uitgangsvolume veel te snel op ,dan wil je hem iets harder zetten en gaat die gelijk een stuk harder

er was al eerder iemand op het forum die dit probleem had verholpen doormiddel van verzwakkers toe te passen ,als ik het goed heb was dat  DennisE36 ?

lo

Volgens mij wel, stuur hem anders effe een PM.
Ik heb ook wel eens ergens "verzwakkers of attenuators" gezien die je in de intelink (cinch) kon plaatsen.

Je volumeregelaar werkt exponentieel, dus inderdaad in het eerste stukkie krijg je al bijna 50% vermogen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

heb het topic gevonden waar de vragen waren gesteld hoe en wat maar daar staat geen duidelijk antwoord in ,dus heb ik een berichtje gepost daar  :-)

het zijn trouwens wel behoorlijk jongens ja bijna 50 cm hoog , heb ook nog gekeken voor paar vloerstaanders en toch maar niet gedaan om de buren proberen zoveel als mogelijk te ontlasten  :wink:

binnenkort stuur ik je wel een PM  byebye

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#282
Vanmiddag heb ik nog eens uitgebreid zitten luisteren naar de nieuwe speakers , ook een aantal opname,s die ik zeer goed ken , toen had ik eigenlijk echt zoiets van  nopompom waar is men muziek gebleven het klinkt allemaal wel erg overtuigend en vol ,maar daar is dan ook alles mee gezegd

was vanaf heb begin dat ik de Dynaudio,s had al verliefd  redface op die dingen hoe mooi ze alles neer weten te zetten en de tweeter woofer  hoe de filtering is gedaan gewoon perfect , het was natuurlijk nogal een domper met de acoustische problemen en die wil ik dan ook gaan aanpakken  :wink:

Denet heb ik de Klipschen naast de stand gezet de Dynaudio,s erop  hello toen dacht van ik zou wel gek zijn als ik ze weg doe  nonono

hierna zijn de klipschen in de doos verdwenen gaan morgen ochtend in de auto en uit het werk terug brengen

hierna heb ik weer even zitten genieten van de Dynaudio,s   :kwijl: 8-)

jowa

Zoals het spreekwoord gaat: Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald   hello
Als je eenmaal voor de Dynaudio sound valt, is er geen weg meer terug   :-D

Ik zou er nu een goede sub bij gaan zoeken of gaan voor Dynaudio vloerstaanders met een Esotec/Esotar tweeter en woofer. Of kijk of je een paar oudere Xanadu's met Dynaudio units op de kop kan tikken (neen, de mijne gaan niet in de verkoop, na de laatste tegel-upgrade van Whisper helemaal niet meer  8-))

JoWa




mars

 stupid HB

Het klinkt allemaal zo betweterig,  maar dit had ik je van te voren kunnen vertellen.
Van ''Klipsh'' vind ik maar heel weinig ( de duurste die ze hebben) oke.....(ik zeg dit vaak , maar nu weer!! , ik heb het over MIJN smaak en MIJN beleving, ik zeg NIET dat het zo is)

Maar die ''Dynaudio'' van jou is op zich al een verhaal appart.

Ik weet nog goed dat ik hier een rotel voor en eindversterker(rc1070 ofzoiets) set had logeren, en die jongen had zijn speakers (Dynaudio audience 72) ook hier gelaten (is allemaal terug te vinden in oude topics)

Ik had daardoor interresse in Dynaudio gekregen.  En op een ogenblik ging naar ''Praalder audio'' hier in den haag.
Daar hadden ze toem alle dynaudio's wel , ook de gewone 52,  maar Edwin(die er werkt) zei tegen mij kom volgende week dan hebben we die 52 in se uitvoering.

Nou en idd ze waren niet meer te vergelijken met de gewone 52 , maar ik vond ze ook beter dan die 72.
Echt hoor hey als je akoestiek een beetje oke is , dan heb je een super speakertje!!

Of is een subje niks .....die je heel laag afsteld en absoluut niet echt hoorbaar moet zijn, maaaaaaaaaaaaaaaar moet je dan eens kijken wat er met je geluid gebeurt HB
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun