De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

 :-)


Citaat van: Marantz 81 op oktober 01, 2014, 20:52:37
ok dan begreep ik het verkeerd dacht dat het aanmijzelf gericht was  :wink:

bas focal marantz

Citaat van: xander32 op september 30, 2014, 19:01:50
Gefeliciteerd met jouw inzichten vanuit reviews pompom, maarre, waar beweer ik dat indien een ls. 1 cm verkeerd staat de sweetspot weg is ?

Ik zie dat ik je hierin gelijk moet geven mijn excuus, je zei klankverschil dat van sweetspot is op een of andere manier in mijn hoofd gaan spelen dat je het daarover had.

Blijft mijn verhaal staan als iemand wel sweetspot bedoelt. :wink:

Ik ga wel een beetje met je mee dat bij sommige speakers als die een beetje anders staan dat het klankbeeld al licht kan veranderen.
De speakers die ik heb gehoord en zelf mee gespeeld moest ik wel meer dan 1 cm draaien wou het klankbeeld veranderen,



xander32

Kom op joh, excuses zijn in het geheel niet nodig!
Discussie maakt onderdeel uit van het "forumleven" en houdt de boel een beetje levendig. Anders gaat het hier ook maar een suffe boel worden :-).

Citaat van: bas focal marantz op oktober 02, 2014, 23:53:24
Ik zie dat ik je hierin gelijk moet geven mijn excuus, je zei klankverschil dat van sweetspot is op een of andere manier in mijn hoofd gaan spelen dat je het daarover had.

Blijft mijn verhaal staan als iemand wel sweetspot bedoelt. :wink:

Ik ga wel een beetje met je mee dat bij sommige speakers als die een beetje anders staan dat het klankbeeld al licht kan veranderen.
De speakers die ik heb gehoord en zelf mee gespeeld moest ik wel meer dan 1 cm draaien wou het klankbeeld veranderen,

bas focal marantz

Citaat van: xander32 op oktober 03, 2014, 06:58:42
Kom op joh, excuses zijn in het geheel niet nodig!
Discussie maakt onderdeel uit van het "forumleven" en houdt de boel een beetje levendig. Anders gaat het hier ook maar een suffe boel worden :-).
Als ik zie dat ik fout zit dan moet ik dat ook zeggen, dat hoort ook bij een kleinschalig forum.
In dit geval had ik het ergens anders over dan jij, dat is geen mening maar niet goed gelezen van mijn kant.

xander32

Daar ga ik niet de discussie over aan :-D.

Citaat van: bas focal marantz op oktober 03, 2014, 23:32:05
Als ik zie dat ik fout zit dan moet ik dat ook zeggen, dat hoort ook bij een kleinschalig forum.
In dit geval had ik het ergens anders over dan jij, dat is geen mening maar niet goed gelezen van mijn kant.

xander32

#2765
Na een paar weekjes luisteren is er vaak de eerste euforie van af:
Hoe staat het met de (prachtige) Dyn monitoren Arjan? Nog steeds content? Ik kan het mij haast niet voorstellen dat dit niet het geval zal zijn 8-).

Wat zijn de grote verschillen met de 220-ers?



Marantz 81

Ja heel tevreden klinkt fantastisch  :yes:  ben al ruim 2 weken van plan om de stands waterpas en precies vlak met vloer te zetten ,maar komt er niet van wil gewoon luisteren  :kwijl:   zal kijken of het nog voor de 11de lukt  :angel:

grote verschil is dat deze veel opener klinken , de tweeter is veel holgrafischer best fel maar net op het randje dat het niet pijn gaat doen ,de weergave en klank van de hele muziek is gewoon een stuk beter totaal andere speaker als die focus 220 als het verschil weglaat tussen monitor en zuil

xander32

#2767
Mooi man! Genieten maar :yes:.
En wat dat waterpas zetten betreft; jij hebt de ls. igg. al goed gepositioneerd. Zover ben ik nog niet eens :-D.



Citaat van: Marantz 81 op oktober 04, 2014, 21:36:15
Ja heel tevreden klinkt fantastisch  :yes:  ben al ruim 2 weken van plan om de stands waterpas en precies vlak met vloer te zetten ,maar komt er niet van wil gewoon luisteren  :kwijl:   zal kijken of het nog voor de 11de lukt  :angel:

grote verschil is dat deze veel opener klinken , de tweeter is veel holgrafischer best fel maar net op het randje dat het niet pijn gaat doen ,de weergave en klank van de hele muziek is gewoon een stuk beter totaal andere speaker als die focus 220 als het verschil weglaat tussen monitor en zuil

WilliamB

Ik denk dat de Waterfall het goed gaan doen bij jou.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Neem de 11e mijn nieuwe dubbel cd mee van London Grammer.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Citaat van: xander32 op oktober 04, 2014, 22:06:22
Mooi man! Genieten maar :yes:.
En wat dat waterpas zetten betreft; jij hebt de ls. igg. al goed gepositioneerd. Zover ben ik nog niet eens :-D.

Ow dacht laast te lezen dat je een dag ging besteden van je vakantie aan het opstellen van de Glenair , of kost het gewoon meer tijd  8-)

Genieten is het echt ja klinkt zo goed  :-) ben helemaal niet snel tevreden  frusty maar nu wel dus zegt wel wat lijkt me  HB toen ik ze had beluisterd begin dit jaar dacht ik van dit worden ze moet gewoon een perfecte match zijn hier thuis  :yes: vroeger wilde ik altijd de Contour S1.4  maar na het horen van die Focus 160 wist ik het, draait ook meer en meer om de muziek zelf en vooral hoe realistisch die weergegeven wordt ,dat is ook het mooie als je een set hebt staan die echt goed en Neutraal klinkt je gewoon alle muziek gaat draaien ongeacht de opname kwaliteit, Uiteraard geniet ik het meeste als de opname van hoge kwaliteit is  vanavond nog Katie Melua Secret symhonie

als je er een gordijn voorhangt zou je echt denken naar een vloerstaander te luisteren  :-o

Volgende week zaterdag komt het luisterpanel zijn oordeel vellen  HLP :yes: :-D 

Marvin

Met een DC kan je veel verander door ze te draaien, waterpas maakt die dingen overigens geen fuck uit. Maar ze van wanden en hoeken scheiden helpt zeker met die hifi lellen. Maar de voetnoot is precies zoals in de meeste handleidingen van die kasten. Draai ze zo in dat je vanaf je luister positie een marginaal deel van de binnenste lange vlakken ziet, daar heb je de meest brede 'sweetspot' met de meest fijne scheiding van klanken. (Instrumenten).
Dus als je op je plekkie zit vast getaped lijkt het visueel dat de straling en kruising van geluid achter je plaats vind.
Stemmen zijn dan steevast in het midden, -en de kritische afstraling is zo goed als optimaal.

Marvin

Foto laat het niet optimaal zien, maar hier is dat ongeveer zo:


xander32

Mijn voornemen was idd. om ze optimaal op te stellen :yes:, maar zo ver ben ik nooit gekomen. Ze staan nu op een positie waar het lekker klinkt, maar dat kan vast nog beter, de finetuning. Echter klinkt het hu al zo lekker dat ik die behoefte (nog) niet heb. Ik gebruik de tijd net zoals jij liever om van de muziek te genieten.

Nu ook weer heeft de install. de gehele week uit gestaan. Dan kan ik vandaag verder gaan met het schuiven of gaan genieten van de muziek ... Die keuze is niet zo moeilijk  :-D.


Maar mooi dat de monitoren zo goed uitpakken bij jou. Je kan nou eenmaal niet om de akoestiek heen, hoe graag je in eerste instantie ook zuilspeakers wil (wou). Wanneer je dan die ls. hebt staan die een goede match leveren, zal je die voorgaande snel vergeten. Dat had ik tenminste wel in het vorige huis (Usher MD-1 vs. BE-718).


Citaat van: Marantz 81 op oktober 05, 2014, 00:32:41
Ow dacht laast te lezen dat je een dag ging besteden van je vakantie aan het opstellen van de Glenair , of kost het gewoon meer tijd  8-)

Genieten is het echt ja klinkt zo goed  :-) ben helemaal niet snel tevreden  frusty maar nu wel dus zegt wel wat lijkt me  HB toen ik ze had beluisterd begin dit jaar dacht ik van dit worden ze moet gewoon een perfecte match zijn hier thuis  :yes: vroeger wilde ik altijd de Contour S1.4  maar na het horen van die Focus 160 wist ik het, draait ook meer en meer om de muziek zelf en vooral hoe realistisch die weergegeven wordt ,dat is ook het mooie als je een set hebt staan die echt goed en Neutraal klinkt je gewoon alle muziek gaat draaien ongeacht de opname kwaliteit, Uiteraard geniet ik het meeste als de opname van hoge kwaliteit is  vanavond nog Katie Melua Secret symhonie

als je er een gordijn voorhangt zou je echt denken naar een vloerstaander te luisteren  :-o

Volgende week zaterdag komt het luisterpanel zijn oordeel vellen  HLP :yes: :-D

xander32

#2774
Het indraaien betreft nu nog het deel waar ik tijd voor vrij moet maken, ik weet dat dit veel doet. Maar dat komt de komende maanden wel een keer. Afgelopen maanden was ik op vrije dagen steevast buiten 8-).

Betreft de afstanden onderling en die van de wanden, staat het al voor minimaal 90% goed.

Dat van die waterpas zetten i.c.m. ongevoelig daarvoor herken ik zeker niet. Het beïnvloed ook deels de tweeter hoogte en juist die luistert nauw bij de Glennies.


Citaat van: marvin op oktober 05, 2014, 03:34:26
Met een DC kan je veel verander door ze te draaien, waterpas maakt die dingen overigens geen vogeltjesdans uit. Maar ze van wanden en hoeken scheiden helpt zeker met die hifi lellen. Maar de voetnoot is precies zoals in de meeste handleidingen van die kasten. Draai ze zo in dat je vanaf je luister positie een marginaal deel van de binnenste lange vlakken ziet, daar heb je de meest brede 'sweetspot' met de meest fijne scheiding van klanken. (Instrumenten).
Dus als je op je plekkie zit vast getaped lijkt het visueel dat de straling en kruising van geluid achter je plaats vind.
Stemmen zijn dan steevast in het midden, -en de kritische afstraling is zo goed als optimaal.