De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Mooi  :yes: ben benieuwd naar de verslagen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

bas focal marantz

Leuk , ontknoping wat er thuis bij je speelt kwa laagweergave .

Mischien blijft je 220 wel .

jowa

 stupid Lekker die 220's houden, een mooie 15 of 11 set scoren en een DSPeaker Anti-Mode erbij kopen.
Ik heb deze al een paar keer gehoord in een set-up en ben steeds weer verbaasd over de kwaliteit van de bas als de Anti-Mode goed is ingeregeld.

Meer info: Anti-Mode 2.0 Dual Core





Als je voor een 11 set gaat, kan je ook gaan voor gebalaceerde interlinks. Die passen ook nog op de anti-mode.

lo

#2328
Yep, even op het aanbod van (Ron) Perfect_audio ingaan. Vooraf bij hem even info opvragen over hoe of wat en hoe het apparaat d'r tussen te frotten. Ik denk dat hij je graag van dienst is  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: jowa op januari 29, 2014, 22:05:36
stupid Lekker die 220's houden, een mooie 15 of 11 set scoren en een DSPeaker Anti-Mode erbij kopen.
Ik heb deze al een paar keer gehoord in een set-up en ben steeds weer verbaasd over de kwaliteit van de bas als de Anti-Mode goed is ingeregeld.

Meer info: Anti-Mode 2.0 Dual Core





Als je voor een 11 set gaat, kan je ook gaan voor gebalaceerde interlinks. Die passen ook nog op de anti-mode.
Zal de AM dan de eerste EQ/DSP zijn die niet het geluid plat maakt, die niet het vloeiende, natuurlijke aantast :-o.

jowa

Gewoon een keer in een of je eigen set naar gaan luisteren.
De AM pakt alleen de lage tonen aan.
De meeste systemen gaan het gehele audio spectrum aanpassen.

xander32

Citaat van: jowa op januari 29, 2014, 23:08:25
Gewoon een keer in een of je eigen set naar gaan luisteren.
De AM pakt alleen de lage tonen aan.
De meeste systemen gaan het gehele audio spectrum aanpassen.
Die AM van de plaatjes pakt volgens mij juist het gehele bereik aan (al dan niet instelbaar), is specifiek de "stereo-versie"(?). De originele versie is puur t.b.v. het temmen van een sub.

Echter is het een mooi aanbod van de leverancier  :yes:, welke ik zeker niet zou afslaan als ik Arjan was.

Zoldar

als je het signaal in het midden hoog niet wilt aantasten kun je ook gewoon die monitors afkappen bij 60 hz en een sub nemen met EQ.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Perfect_audio

Citaat van: xander32 op januari 30, 2014, 06:53:02
Die AM van de plaatjes pakt volgens mij juist het gehele bereik aan (al dan niet instelbaar), is specifiek de "stereo-versie"(?). De originele versie is puur t.b.v. het temmen van een sub.
.........

Nee, de AM van de plaatjes (=stereoversie) corrigeert van 10 tot ca 160-180 Hz automatisch. Er wordt gekeken hoe het beste de overgang is te maken naar de rest van de (ongecorrigeerde frequentieband. Je kunt ook tot 500 Hz corrigeren (advanced options), maar dat is echt max. Daarboven kun je zelf filters maken en toepassen. Handwerk dus.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

pameijer

Ik dacht me te herinneren dat de AntiMode tussen voor- en eindversterker geplaatst wordt en dat dat dus bij een geïntegreerde versterker niet kon. Klopt dat nog?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

bas focal marantz

Een antimode voor de subwoofers lijkt me een mooie oplossing .
Om je volledige signaal analoog in te sturen , cd speler-DA  antimode AD-DA .
Bij heel zacht volume gaat dat niet lekker , voor een sub geen probleem wel voor fullrange .

Perfect_audio

Citaat van: pameijer op januari 30, 2014, 13:55:59
Ik dacht me te herinneren dat de AntiMode tussen voor- en eindversterker geplaatst wordt en dat dat dus bij een geïntegreerde versterker niet kon. Klopt dat nog?

Jeen.
Bij een geïntegreerde versterker heb je twee mogelijkheden:
1- indien aanwezig gebruik je de processor loop of tape monitor
2- de AM komt tussen de bron en geïntegreerde versterker.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: bas focal marantz op januari 30, 2014, 14:45:51
Een antimode voor de subwoofers lijkt me een mooie oplossing .
Om je volledige signaal analoog in te sturen , cd speler-DA  antimode AD-DA .
Bij heel zacht volume gaat dat niet lekker , voor een sub geen probleem wel voor fullrange .

Een AM20DC heeft ook een digitale ingang en uitgang (toslink). Daarmee sla enkele conversiestappen over.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.


Marantz 81

Leuk voor de hobbie kamer