De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Heb gisteren even snel een REW meting gedaan van de AP's met de Audessy mic.

Een set Tempo 6 gaat zeker weten ook niks worden bij jou... die gaan strak door tot 27 hz aan de onderkant.
in mijn ruimte lijkt er een kleine boost te zijn tussen 30 en 55hz ( dit laat ook het plaatsings "probleem" zien van de ap's waar al vaker over geschreven is).

Ben benieuwd hoe zo'n meting bij jou zou zijn met de Dyn 220's...

zal even kijken of ik de grafgiek vanavond kan posten.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

#2311
Maarre, "Waarom zijn Totem speakers zo duur?"

:-D


Wat ik lees in jouw berichten is dat jij alle mogelijke opstellingen heb geprobeerd met de 220's en dat geen tot een echte verbetering van het bass issue leidde. Dan kan je gerust concluderen dat de 220's niet matchen met jouw ruimte. Een EQ kan, maar dan pak je niet het probleem aan maar een gevolg ... Ik zou zelf gaan zoeken naar speakers die beter matchen met jouw ruimte. De optie van goede monitoren met een potente sub is dan nog niet zo gek.

Die zou je gefaseerd kunnen aankopen indien het budget ontoereikend is.

WilliamB

#2312
Monitor`s lijken mij ook de beste keus.

Wel eens van het merk revel gehooord, bv de "revel m106" ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Perfect_audio

Citaat van: RoGEK op januari 29, 2014, 06:49:01
Heb gisteren even snel een REW meting gedaan van de AP's met de Audessy mic.


Zonder een bijbehorend kalibratiebestand weet je niet wat de karakteristiek van de microfoon is.
Je kunt wel vergelijkende metingen doen, maar een absolute meting is gissen.

@marantz81 uit 'waarom is totem zo duur'
citaat:
Wel eens over gedacht om een analoge equalizer te kopen , heb toen de onyo tx-nr3008 geprobeerd met Audessy maar de woofers van die focus 220 bleven stilstaan die onkyo kreeg ze nie aan de praat

Audessy dee ook niet wat je zou willen ,mogelijk is de oorzaak dat het ontwikkeld is voor ht en niet voor stereo
einde citaat

Een analoge eq lost het probleem niet op. Bovendien is Audyssey (in de Onkyo 3008) geen analoge eq. Als de woofer stil blijft staan, is er geen signaal. Wat er niet is kun je niet versterken.
Bovendien worden echte dips nooit versterkt.

Enne, ht of stereo, dat maakt voor de akoestiek(correctie) niet uit!

Proberen zonder kennis van zaken loopt op niks uit.
Wat jij nodig hebt is een anti-mode om het probleem goed aan te pakken. Binnenkort komt mijn demo-apparaat retour, kun je eens testen als je wilt.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WilliamB

Citaat van: Perfect_audio op januari 29, 2014, 09:18:49
Zonder een bijbehorend kalibratiebestand weet je niet wat de karakteristiek van de microfoon is.
Je kunt wel vergelijkende metingen doen, maar een absolute meting is gissen.

@marantz81 uit 'waarom is totem zo duur'
citaat:
Wel eens over gedacht om een analoge equalizer te kopen , heb toen de onyo tx-nr3008 geprobeerd met Audessy maar de woofers van die focus 220 bleven stilstaan die onkyo kreeg ze nie aan de praat

Audessy dee ook niet wat je zou willen ,mogelijk is de oorzaak dat het ontwikkeld is voor ht en niet voor stereo
einde citaat

Een analoge eq lost het probleem niet op. Bovendien is Audyssey (in de Onkyo 3008) geen analoge eq. Als de woofer stil blijft staan, is er geen signaal. Wat er niet is kun je niet versterken.
Bovendien worden echte dips nooit versterkt.

Enne, ht of stereo, dat maakt voor de akoestiek(correctie) niet uit!

Proberen zonder kennis van zaken loopt op niks uit.
Wat jij nodig hebt is een anti-mode om het probleem goed aan te pakken. Binnenkort komt mijn demo-apparaat retour, kun je eens testen als je wilt.

ron
Mooie deal   :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Idd, mooi aanbod van Ron!  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar



zo maar een gedachte......deze staan bij feedback Rotterdam. actief. dynaudio studio monitors. lijkt me leuk om een keer te gaan luisteren. kun je de amp wegdoen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar



Features
•Handcrafted neodymium drivers
•8" woofer neodymium, kapton voice coil
•1.1" soft dome tweeter, Neodymium, pure aluminum voice coil
•Integrated positioning filters (LF/MF/HF shelving/notch)
•60/80Hz high-pass filter for subwoofer adaptation•Balanced analog XLR input
•50W/100W tweeter/woofer amplifier
•Input sensitivity switch (-10/+4dB range)
•Clip indicator LED
•Thermal amplifier protection

Technical Specifications

ModelBM 12A
SystemTwo-way Active Nearfield Monitor
Frequency Response (+/- 3 dB)38 Hz - 21 kHz
Max SPL 1m, pair (IEC Short Term)123 dB RMS
Max SPL 2m, 5.1 (IEC Short Term)124.5 dB RMS

Input level for 85 dB SPL @1m (+4/-10)-18dBu RMS @ 0dB setting
Input level for max peak SPL (+4/-10)+12dBu RMS @ 0dB setting
Power consumptionIdle: 15 W / Max: 130 W
Amplifier powerTweeter: 50 W / Woofer: 100 W
Resonance Frequency40 Hz
Internal Cabinet Volume13.6 liters
Bass PrincipleBass reflex
Crossover Frequencies1500 Hz
Crossover Slope6 dB/oct
TweeterEsotec 28 mm/1.1" soft dome, rear chamber, Neodymium Magnetic. 4 mm die-cast alu front, Pure alu wire voice coil
Woofer200 mm/8" Neodymium, One-piece molded poly-prop cone, 75 mm/3" kapton voice coil
Weight12.1 kg / 26.6 lbs
Dimensions (W x H x D)234 x 370 x 327 mm / 9.2" x 14.6" x 12.9"
(Specs can change without notice)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Perfect_audio

Citaat van: Zoldar op januari 29, 2014, 13:24:33


zo maar een gedachte......deze staan bij feedback Rotterdam. actief. dynaudio studio monitors. lijkt me leuk om een keer te gaan luisteren. kun je de amp wegdoen.

Ja, en een anti-mode 2.0 Dual Core erbij en je hebt een voorversterker (3 ingangen) en roomcorrectie!
Minimalistisch en toch een goed geluid.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz 81

Eerst maar eens de meting doen binnenkort ,dan komt zoldar hierheen

@Xander 32

Klopt wat je zegt  :wink:

Perfect_audio

Citaat van: xander32 op januari 29, 2014, 06:51:15
......
Wat ik lees in jouw berichten is dat jij alle mogelijke opstellingen heb geprobeerd met de 220's en dat geen tot een echte verbetering van het bass issue leidde. Dan kan je gerust concluderen dat de 220's niet matchen met jouw ruimte. Een EQ kan, maar dan pak je niet het probleem aan maar een gevolg ... Ik zou zelf gaan zoeken naar speakers die beter matchen met jouw ruimte. De optie van goede monitoren met een potente sub is dan nog niet zo gek.
.......

En waarom zou de ruimte niet met de speakers matchen? Dat is een andere kijk op de zaak. Het is de ruimte die verantwoordelijk is voor de staande golven, niet de luidspreker.
Ook een andere luidspreker is een aanpak van het gevolg, niet het probleem.

Je zou dus de ruimte moeten aanpakken, dat is de weg die je moet gaan. Alleen loop je dan al snel tegen praktische bezwaren aan. Als je dan niet de ruimte kunt aanpakken, dan pak je de volgende stap en dat is een of andere vorm van roomcorrectie. Je zorgt er voor dat het geluid dat de luidsprekers verlaat, zodanig is aangepast, dat de ruimte met zijn negatieve invloed positief wordt en derhalve niet meer meedoet.

Op die manier ben je behoorlijk vrij in je keuze van luidsprekers.

ron

Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

joep

Citaat van: Perfect_audio op januari 29, 2014, 17:34:26
En waarom zou de ruimte niet met de speakers matchen? Dat is een andere kijk op de zaak. Het is de ruimte die verantwoordelijk is voor de staande golven, niet de luidspreker.
Ook een andere luidspreker is een aanpak van het gevolg, niet het probleem.

Je zou dus de ruimte moeten aanpakken, dat is de weg die je moet gaan. Alleen loop je dan al snel tegen praktische bezwaren aan. Als je dan niet de ruimte kunt aanpakken, dan pak je de volgende stap en dat is een of andere vorm van roomcorrectie. Je zorgt er voor dat het geluid dat de luidsprekers verlaat, zodanig is aangepast, dat de ruimte met zijn negatieve invloed positief wordt en derhalve niet meer meedoet.

Op die manier ben je behoorlijk vrij in je keuze van luidsprekers.

ron

In die ruimte zal iedere goede luidspreker problemen geven. Een equaliser of roomcorrectie gaat altijd ten koste van de muziek. Dus wat te doen. Een kamer uitbreken zodat jouw kamer de luidsprekers de ruimte hebben maar dan hebben we het over 10 meter of meer. Of de opstelling gewoon heel gek plaatsen zoals diagonaal en hopen dat de hoeken en wanden het laag niet recht kunnen reflecteren en zo het idee van meer ruimte geven. Monitor speakers kunnen ook helpen daar die zo al weinig laag afgeven. Maar ook dan doe je je tekort. Weet dat je er toch nooit helemaal uit komt en neem daar vrede mee. Bij 9 van de 10 personen waar ik luister hoor ik ook die lage golf soms zelfs zo erg dat ik er weg loop.

bas focal marantz

k zal niets over de kwaliteit en geluid zeggen ik heb hem niet gehoord dus geen mening .

Maar dit kan je niet serieus meer nemen .

Citeer


Frequency Response (+/- 3 dB)38 Hz - 21 kHz
Max SPL 1m, pair (IEC Short Term)123 dB RMS
Max SPL 2m, 5.1 (IEC Short Term)124.5 dB RMS


Amplifier powerTweeter: 50 W / Woofer: 100 W
Crossover Frequencies1500 Hz
Crossover Slope6 dB/oct
TweeterEsotec 28 mm/
Woofer200 mm/8" 


Menig discotheek heeft een forse PA instalatie staan met KW's aan versterkervermogen batterij aan 18inch subwoofers , 30cm bas/midranges met hoorntweeters om 123db te halen .

Een dikke 18inch met 1000Watt zal op 120db komen geen 2x8 inch hifi woofertjes .
Op deze wereld bestaat geen enkele 28mm hifi dome tweeter die zo luid kan .

Dat fabrikanten maar aanrommelen met specs roep ik al langer maar dit is wel heel erg .

Dit doet mij denken aan die c- merken met een dikke sticker op hun apparaat 1000Watt PMPO  http://nl.wikipedia.org/wiki/PMPO .

Dit had ik echt niet verwacht van Dynaudio , dit goede merk hoeft zich toch niet te verlagen met uitspraken (specs) als zijnde waarheid die simpelweg ONMOGENLIJK zijn .


Marantz 81

zaterdag 8 februarie gaan we zien wat er hier gebeurt  :yes: dan komen Zoldar /Lo /QuattroNL en neemt ook zijn Totem Mite monitoren mee  pompom  die we dan ook gaan meten  hello