De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Arjan, zoals reeds aangegeven; ga op zoek naar die speakers die echt bij jou en in jouw situatie passen. Dat zal allicht sparen betekenen en iets langer nog met de 220's door gaan. Kijk nu eens terug wat jouw wisselingen van de afgelopen jaren, jou heeft gebracht ... M.i. weinig/niets  :no:.

Een stap voorwaarts kan bijna nooit met een gesloten beurs.

thanatos

Een PM11S1 zie ik al verkocht worden voor €1100 en de S2 voor rond de €1500,- Voor dat laatste bedrag kun je ook een Accuphase E-405 kopen met een beetje geluk. Alleen die zijn gezien de leeftijd wel geheel rijp voor onderhoud.  Dus daar komt nog en stukje kosten bij.

Ik heb je topic niet echt bijgehouden. Maar wat is het probleem in je akoestiek ? Heb je een laag probleem ? Ga dan terug naar een monitor. Die  lopen iets minder door in het laag en geven daarom minder problemen. Misschien is er met een andere opstelling wat t bereiken of een DSP.


Zoldar

wat was er ook alweer mis met de monitors van dynauadio? die heb je toch ook weggedaan?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

thanatos

Ik heb uit de Contour serie de 1.1 en 1.3 gehad. Voor het formaat hele smakelijke speakers. Missen misschien wat fundament. Maar met de Dyn tweeters heb je altijd een mooi stereobeeld.

Nogmaalss als je eens kennis wilt maken met Adam. Ben je hier van harte welkom. Misschien komt er binnenkort ook een setje Artist 5 bij  :lol:

WilliamB

Eventueel wil ik mijn Phonar`s en mijn PM wel een keer meenemen.
Phonar is misschien niet direct jou smaak, maar dan weet je wel het effect van een andere vloerstaander in jou ruimte.
Hebben het zaterdag wel over bij het eten. hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

#2300
Had de Dynaudio 52SE met PM15S1/SA11S1 , klonk fantastisch maar wou toch wat meer fundament  8-)

Dali Ikon 6 SE ,ging perfect met acoustiek maar kwam kwa geluidskwaliteit niet eens in de buurt van de 52SE monitoren

Ook nog aan aantal andere zuilen gehad Dls R55/Kef Q7 idem aan die Dali ,prima speakers maar meer niet ,met de Dali was het beste resultaat kwa integratie in men acoustiek die had ook de basspoort aan voorzijde

Tevens heeft in de tussentijd heel men installatie de gehele woonkamer al gezien en bereik ik zoals het nu staat beste resultaat , heb ook nog een hoop stereo en Ht apparatuur versleten  clown1 in de tussentijd ,de Focus 220 gaan heel diep kunnen hoop lucht verplaatsen en brengen de energie over in gehele tonenbereik die erin zit alleen tja het is teveel van het goede waardoor het verre van neutraal gaat klinken bij hoop opname,s

Foto : Dali Ikon 6 SE

Zoldar

dynaudio focus monitors een een dikke velodyne. die regeltzichelf in en houd rekening met je kamer. wil je toch de ramen eruit laten springen kan dat ook met de ab. :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Ik heb nog nooit hard gedraaid  :schater:   het is best lastig maar lijkt mijzelf ook dat ik het beste af ben met een setje Focus 160 of Contour S1.4

Dat is een heel mooie Sub maar zo,n Velodyne of JL audio heb je niet onder de 3K  , Sub zonder DSP hoef ik sowieso niet te proberen die heeft hier immers ook al gestaan met de 52SE monitoren maar ging helemaal Boomen als een jekko :? en daarbij ben ik geen liefhebber van Subwoofer voor een echt perfecte muziek weergave :wink:

Marantz 81

Denk dat ik maar een blinddoek ga opzetten  :zzz:  dan klinkt alles hetzelfde  :schater: ben dan gelijk klaar met dat moeilijke gedoe  :angel: :-D met een bord voor de kop zie je ook niks

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op januari 23, 2014, 23:17:57
Ik heb nog nooit hard gedraaid  :schater:   het is best lastig maar lijkt mijzelf ook dat ik het beste af ben met een setje Focus 160 of Contour S1.4

Dat is een heel mooie Sub maar zo,n Velodyne of JL audio heb je niet onder de 3K  , Sub zonder DSP hoef ik sowieso niet te proberen die heeft hier immers ook al gestaan met de 52SE monitoren maar ging helemaal Boomen als een jekko :? en daarbij ben ik geen liefhebber van Subwoofer voor een echt perfecte muziek weergave :wink:

Volgens mij vond je het bij wim prima. Is ook met sub. Die subs met dsp worden ook steeds betaalbaarder. Hoeft niet meteen 3k.

Maat begin nou eerst es met een set focus 160. Dan zien we wel verder.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: Zoldar op januari 23, 2014, 23:55:50
Volgens mij vond je het bij wim prima. Is ook met sub. Die subs met dsp worden ook steeds betaalbaarder. Hoeft niet meteen 3k.

Maat begin nou eerst es met een set focus 160. Dan zien we wel verder.
Laat je niet gek maken Arjan. Vaar jouw eigen koers, anders staat het nieuwe zo weer te koop :roll:.

WilliamB

Goed idee om een keer een meting te laten doen door Zoldar.
Ik ben erg benieuwd.
Heb trouwens een review gelezen over de Dynaudio focus 160  :kwijl: erg goed.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3



bas focal marantz

Citaat van: capri9000 op januari 29, 2014, 00:59:13
En nog ééntje  http://www.hifi.nl/recensies/4449/Dynaudio-Focus-160-Dynaudio-Focus-160.html

CiteerMaar de echt belangrijke wijzigingen zitten aan de binnenzijde: in de Focus 160 vinden we een compleet nieuw ontwikkelde 17cm MSP midrange/woofer met een voicecoil former die nu gemaakt is van Black Kapton in plaats van het normale Kapton uit de oude serie. Het grootste voordeel van Black Kapton is dat het veel stijver is dan het normale Kapton.

Bovendien zijn de spreekspoelen van een andere coating voorzien waardoor deze volgens Dynaudio nog meer hitte kunnen verdragen en deze hitte ook beter kunnen dissiperen. Door de nieuwe coating lijkt het alsof de bij Dynaudio gebruikelijke aluminium spoelen zijn vervangen door koperen exemplaren, maar het is juist de coating die het aluminium een koperkleur geeft.

Erg onduidelijk allemaal .

Ze hebben het over een kapton VOICECOIL  en daarna over aluminium SPREEKSPOEL
Voicecoil is een spreekspoel naar nederlands vertaald .

Dynaudio site erbij
Citeer17 cm MSP Mid/Woofer with 75 mm aluminum coil for deep, precise bass down to 40 Hz
CiteerAluminum wire voice coil on new black Kapton® coil former for increased power handling

Nu snap ik waar ze het over hebben bij hifi.nl .

Ze bedoelen , een black kapton spreekspoel met aluminium draad .

Dat had die meneer bij hifi.nl wel gemakkelijker en begrijpelijker kunnen uitleggen .