De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marvin

En dat stijgt na twaalf uur meestal ook niet meer.  :-D

cz79

Gisteren een bezoek gebracht aan Marantz81, mooie set en erg mooie luidsprekers.
Uitgewogen en mooi in balans, ook plaatsing erg goed en diepte meer dan genoeg aanwezig, kortom een erg mooie set met een heerlijk geluid (alleen het laagste laag is wat TE, maar dat is te verwaarlozen aangezien dat slechts bij enkele nummer/CD's voorkomt).

Bedankt voor het bier en de gastvrijheid, ik heb erg genoten en je bent uiteraard van harte welkom om hier eens te komen.

pompom pompom pompom

xander32

Citaat van: cz79 op maart 16, 2013, 16:17:33
Gisteren een bezoek gebracht aan Marantz81, mooie set en erg mooie luidsprekers.
Uitgewogen en mooi in balans, ook plaatsing erg goed en diepte meer dan genoeg aanwezig, kortom een erg mooie set met een heerlijk geluid (alleen het laagste laag is wat TE, maar dat is te verwaarlozen aangezien dat slechts bij enkele nummer/CD's voorkomt).

Bedankt voor het bier en de gastvrijheid, ik heb erg genoten en je bent uiteraard van harte welkom om hier eens te komen.

pompom pompom pompom
... het zal ook eens niet zo zijn bij Arjan  :-D.

Marantz 81

Vondt het ook een gezzelige avond  :yes:

Citaat van: xander32 op maart 16, 2013, 16:39:17
... het zal ook eens niet zo zijn bij Arjan  :-D.

He wat  :schater:

gerard

Hoi Arjan,

Ga je toch weer voor monitor speakers?  :wink:
http://link.marktplaats.nl/664104284

Ik ben benieuwd  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

Mogelijk gerard weet ik nog niet

drees62

Citaat van: gerard op april 07, 2013, 23:04:58
Hoi Arjan,

Ga je toch weer voor monitor speakers?  :wink:
http://link.marktplaats.nl/664104284

Ik ben benieuwd  :-)

Hee, ik wil ze 8 juni eigenlijk nog wel beluisteren!
Doe geen overhaaste dingen Arjan, why?

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Citaat van: drees62 op april 07, 2013, 23:37:02
Hee, ik wil ze 8 juni eigenlijk nog wel beluisteren!
Doe geen overhaaste dingen Arjan, why?

blijf het laag teveel van het goed vinden in de zin van dat het over de rest heen drukt van het Frequentie bereik i.c.m met de rustige weergave ervaar ik het zo dat het geluid dichtslipt ,tuurlijk zijn het erg mooi klikende speakers ,maar ben al langer ermee bezig om ze weg te doen nagedacht over filters aanpassen  :no:  poorten dichtproppen werkt niet anders opstellen ook niet het is gewoon de acoustiek

Weet nog niet wat het word eerst zien te verkopen

Marantz 81

Ow het wordt wel weer Dynaudio natuurlijk  :-D

Zoldar

Je hebt iig meer geprobeerd dan de meesten om de room modes tegenn te gaan. Succes met de zoektocht. Denk dat je veel speakers thuis zult moeten uitproberen.

De reactie op je kamer kun je in de winkel niet nabootsen. In de categorie strakke bass zijn mij pmc's mij erg bevallen. De twenty four die hier een weekend stonden, trokken zich weinig aan van waarvje ze zette.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

In dat geval, naar hifi zwaard en een setje focus monitors op proef mee :evil:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op april 08, 2013, 21:47:50
In dat geval, naar hifi zwaard en een setje focus monitors op proef mee :evil:
:yes:!!! Goed advies, nooit zomaar weggooien...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Verrassende move Arjan, des te meer daar je recent bij mij nog vertelde dat je niet zonder het laag van een zuil kon ... Je zou dat als een gemis ervaren. Dat is nu drie weekjes geleden ...

:roll: