De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: WimPeu op juni 06, 2012, 00:25:32
Ben blij dat mijn speakers ongevoelig voor kabels zijn. Heb onlangs weer een Audio Note RCA setje return to sender gedaan wegens geen verschil met mijn no name DIY kabel.  :-D. Wat scheelt dat een geld  :-D

Maar, goed voor jou Arjan.  :yes:

Wordt tijd voor andere speakers dan  :-D :-P  zonde van het geld idd als je geen verschil hoort ,maar deze waren gratis had ik gewoon nog in de opslag  :yes:

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op juni 05, 2012, 21:20:38
Soms vindt ik het hoog een beetje ingetogen (de 52SE waren feller) en zat te denken van wat kan ik daar nou mee  :roll: andere interlink andere versterker opstelling veranderen wil ik niet en ben ik al genoeg mee bezig geweest zo klinkt het ook het beste , laatste tijd ook vaak met bankstel aan het schuiven geweest maar daar wordt het niet beter van , uhhmm  :? ja wat dan

Mooi dat je dat bereikt heb met een "gratis" upgrade  hello

Je zou ook kunnen luisteren naar de Focus 260. Die hebben ook wat meer "sparkle" en toch dat mooie muzikale middengebied en super sub-laag.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Ja dat is niet verkeerd  :-) maar na een paar dagen luisteren en meer verschillende muziek luisteren heb ik toch weer hetzelfde als ik eerder heb ervaren hele mooie kabel die veel detail geeft ,maar als nadeel dat die het geluid kleurt , denet heb ik weer de gewone 4mm koper ertussen gedaan  :yes:

Misschien heeft het met de afkap Frequentie te maken dat die zo hoog ligt 1600 hz , meestal ligt die rond de 2000 hz ,dat is wat ik erover gelezen heb in ieder geval in reviews

Ze klinken gewoon echt heel goed die Focus 220 maar zijn soms iets te terughoudend  byebye           

Zoldar

Ik heb nog een setje Ocos over als je dat wilt uitrproberen. Is tenslotte ook door dynaudio geleverd.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

bramdg

#1489
Citaat van: Marantz 81 op juni 09, 2012, 21:21:02
Ja dat is niet verkeerd  :-) maar na een paar dagen luisteren en meer verschillende muziek luisteren heb ik toch weer hetzelfde als ik eerder heb ervaren hele mooie kabel die veel detail geeft ,maar als nadeel dat die het geluid kleurt , denet heb ik weer de gewone 4mm koper ertussen gedaan  :yes:

Misschien heeft het met de afkap Frequentie te maken dat die zo hoog ligt 1600 hz , meestal ligt die rond de 2000 hz ,dat is wat ik erover gelezen heb in ieder geval in reviews

Ze klinken gewoon echt heel goed die Focus 220 maar zijn soms iets te terughoudend  byebye           

Ja OFC 4mm² is wel het meer dan genoeg  pompom...... "direct en zonder meer"  pompom .... ook tijdje mee gespeeld en super tevreden..... VDH kleurt soms iets te veel naar men zin en soms te warm (persoonlijk gedacht)
Men huidige Ah! is ook gewoon OFC double single maar dan getorst en bla bla bla ....
Hoor eigenlijk weinig verschil juist miss klinkt raar maar iets sneller iets righter in the face  :-)
Maarja ben dan ook een beetje een "believer" hé.

Heb wel het gevoel dat een interlink meer doet dan een luidsprekerkabel (ook persoonlijk).

Maar als het maar klinkt hé .... en dat doet het meer dan hé ..... die kleine ingreepjes (soms wel duur) doen ons weer dromen en jumpen van geluk als we iets meer detail horen  :-D

ENJOY !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

Citaat van: Zoldar op juni 09, 2012, 21:36:02
Ik heb nog een setje Ocos over als je dat wilt uitrproberen. Is tenslotte ook door dynaudio geleverd.

Zou ik wel een keer willen proberen  :yes: volgens de geleerden  8-) zou het een erg goede kabel zijn ,alleen is die wel achterlijk duur vindt ik



@ Bram

Ja mooi omschreven   pompom zo denk ik er ook over  :yes:

Zoldar

2 de hands staan de kosten in verhouding met een PM-15/SA11/Dynaudio Focus setje  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

... goede kabel of niet - die gaat de gewenste verandering niet brengen :no:. Kabels maken verschil, echter slecht nuances.

Het gebrek aan pit in het hoog zit hem in de speaker versus akoestiek, dat ga je niet oplossen met welke kabel dan ook 8-).

Marantz 81

 :-D neem de kabels maar mee als je hier komt luisteren ,kunnen we luisteren of het de moeite waard is  byebye


@Xander32

Klopt  :yes:  de basis kun je niet veranderen  :no: maar een goede kabel kan wel degelijk verschil maken  pompom

xander32

Citaat van: Marantz 81 op juni 10, 2012, 11:59:37
:-D neem de kabels maar mee als je hier komt luisteren ,kunnen we luisteren of het de moeite waard is  byebye


@Xander32

Klopt  :yes:  de basis kun je niet veranderen  :no: maar een goede kabel kan wel degelijk verschil maken  pompom
Ik denk zelfs dat jouw voorgaande Dynaudio monitoren niet eens meer hoog gaven, maar doordat die minder bass gaven viel het hoog meer op. Jouw huidige zuilen geven meer bass waardoor het hoog minder aanwezig lijkt ...

Zoldar

mwaaaa. I beg to differ. Kijk er gaat niet ineens een raam open of een gordijn omhoog maar je kunt wel wat tweaken.

tov van koper van der rol, wat overigens prima werkt, kun je best wat meer openheid brengen.
Ik heb mijn jumpers (koper van de rol) aan een vriend geleend die wel wat meer hoog kon gebruiken. Die is er nu helemaal happy mee (prima luna/wharfdale).

En arjan luisterd best kritisch dus die zal kleine verschillen best opmerken.

Iets waar ik zelf helemaal van af ben is verzilverd koper. Dat geeft bij mij echt te veel nadruk op het hoog. (vd hull snowline). daar heb ik ook wat van over dus ga lekker spelen zeg ik.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Blijft ook altijd moeilijk om precies uit te leggen wat je hoort  :-) maar de tonale balans is nog beter als de vorige monitoren ,wat je zegt zou goed kunnen , maar het hoog van deze is juist erg goed

Het is meer dat ik vindt dat de speaker in het geheel wat behoudend overkomt dat kun je idd niet veranderen met een kabeltje , ze bevallen nog steeds erg goed want er zit echt wel kracht en dynamiek en mooi hoog/mid in  :yes:

xander32

#1497
Citaat van: Marantz 81 op juni 10, 2012, 12:09:51
Blijft ook altijd moeilijk om precies uit te leggen wat je hoort  :-) maar de tonale balans is nog beter als de vorige monitoren ,wat je zegt zou goed kunnen , maar het hoog van deze is juist erg goed

Het is meer dat ik vindt dat de speaker in het geheel wat behoudend overkomt dat kun je idd niet veranderen met een kabeltje , ze bevallen nog steeds erg goed want er zit echt wel kracht en dynamiek en mooi hoog/mid in  :yes:
... behoudend lees ik als laidback, `n mider live-geluid, beide zeggen wat over de mate dat je in/bij de muziek betrokken wordt - en dat zijn zaken betreft de karakteristiek van de speaker, daar heb je dus gewoon mee te dealen denk ik. Wil je dit wijzigen dan is het heel drastisch: andere speakers en/of andere componenten.

Het overige blijft m.i. gerommel binnen de marge.


Stel jezelf de vraag; kan ik ermee (leren) leven of blijft het dan wel wordt het een bron van ergenis ...

Marantz 81

Verzilverde kabels vindt ik niks krijg je dat tsstttt in het hoog  :no:

Ik luister heel kritisch ja  :yes:

Vindt het geen gerommel binnen de marge maar meer opzoek naar het beste geluid naar je eigen smaak zover de financien dat toelaten  byebye

Kan er zeker mee leven maar het is niet onwaarschijnlijk dat ik in de toekomst andere speakers versterking zal kopen

Marantz 81

#1499
 :-o