De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

cz79

Banstel naar voren = beter geluid?

Grappis als dat zo is want dat ervaar ik bij mij thuis ook exact zo, daarom verschuif ik de bank of ik zet een stoel voor de bank op het moment dat ik echt ga luisteren, het geheel wordt meer muzikaal en je wordt als het ware meer in de muziek meegesleept.

Marantz 81

Ja dat scheelt ook kwa weergave met hele goed opname,s ,maar ik heb geen zin om met stoelen of bankstellen in de weer te gaan het klinkt gewoon geweldig zo  pompom

Bakkie koffie of een biertje erbij en in de Sofa hangen  :mrgreen:

drees62

Citaat van: cz79 op januari 14, 2012, 14:03:11
Banstel naar voren = beter geluid?


Yep, akoestiek hè?
Dicht bij de muur of in de hoeken worden de bassen aanzienlijk versterkt. Mooiste is om minstens een meter ruimte achter je te hebben. Dan heb je geen"boom"-effect.

Marantz 81

#1323
 :yes:

Marantz 81

#1324
 8-)

Niber

 notworthy

Prachtig!!


Mooie kleur speakers ook!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

still life

eindelijk eens echte speakers hier..  :-D



geniet ze arjan ! 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

 :kwijl:

Prachtig gewoon Arjan geniet er van...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Citaat van: drees62 op januari 14, 2012, 16:27:03
Citaat van: cz79 op januari 14, 2012, 14:03:11
Banstel naar voren = beter geluid?


Yep, akoestiek hè?
Dicht bij de muur of in de hoeken worden de bassen aanzienlijk versterkt. Mooiste is om minstens een meter ruimte achter je te hebben. Dan heb je geen"boom"-effect.

Ik heb de luidsprekers 1.2 m naar voren en 1m van de zijwand af dus dat zit wel goed, maar spelen met de luisterpositie levert in mijn geval nog een hoop winst op, het vervelende is dat de bank in een soort van nis staat en dat zorgt voor een vervelende resonantoe op, oplossing is gewoon wat naar voren gaan alleen is dat logisch gezien niet handig om de opstelling zo te laten dus ik moet wat schuiven

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Dat ziet er erg goed uit!  pompom

Het zijn bijna 18+ foto's....  notworthy
Hier kan uw reclame staan!

xander32

#1331
Citaat van: Marantz 81 op januari 14, 2012, 13:39:26
Citaat van: drees62 op januari 14, 2012, 11:39:16
Hopelijk vind je nu de rust om te gaan genieten van al dat moois wat je nu hebt staan al vrees ik het ergste gezien het feit dat je de baspoorten nu al moet dichtstoppen.  :wink: Denk dat zoiets toch weer gaat irriteren op termijn.  violent1


Gaat wel lukken deze wilde ik al heel lang  :yes:

Dat had ik ook wel verwacht dat het foam in de basspoorten moest , kan ook nog schuiven ofdat het niet nodig is maar ik leef in een woonkamer en niet in een studio  :wink: het is met name dat men bankstel gelijk tegen de muur staat ,heb men bankstel wel eens 70cm naar voren gezet de kamer in echt een groot verschil
,genoeg krachtig laag nu hoor  8-)
Betreft looks zijn het iig. beauty`s :yes:.

En de bass; dat is net wat je wil, waar je voorkeur naar uit gaat. Voor mij persoonlijk is het voornaam dat het natuurlijk klinkt, dat ik afzonderlijke bassnoten kan volgen, dat het dus strak en droog klinkt en dat het aandeel bass in verhouding is tot de rest van het geluidspectrum. En om dat voor elkaar te krijgen in een woonomgeving is een hele uitdaging. :roll: Indien een compromie zal ik eerder kiezen voor minder bass maar dan wel droog en strak, dan meer bass en het geluid loopt vol, raakt versmeerd en/of onnatuurlijk ("loudness-geluid").

joep

Begin het nu aardig te begrijpen. Maar jammer genoeg ken ik de kamer van '81 niet. Heb daarom ook geen idee hoe te werk te gaan. Maar als het de al eerder besproken "staandegolf" is dan spreek je niet over een basgeluid maar over een hinderlijke brom wat niets met noten, klanken of muziek te maken heeft. Maar een optelsom is van reflex, kast en luidspreker resonanties. Fritz heeft op zijn nummer 14 een tweetal nummers gezet (volgens mij met opzet) welke geen medelij hebben met geen enkele luidspreker. Ideaal om e.e.a. uit te testen. Een aanrader daar als je maar blijft schuiven jouw luidsprekers straks achter de bank staan. En dat kan de bedoeling ook niet zijn.

Marantz 81

Zo denk ik er ook over Robert  :yes:

En zo is het nu ook veel beter wordt het niet  :wink: zoals ik al zei het klinkt echt geweldig  notworthy gewoon precies goed  pompom

Whisper.nl

Bij mij deden ze "the wave" om te kijken of er staande golven waren.

Gelukkig viel het mee.

Lekker genieten van je nieuwe Speakers Arjan.

Gewoon een hele boel proberen en kijken wat je lekkerste vindt om aan te horen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet