De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Zou ik eigenlijk mijn accuphase interlink nog eens een keer mee moeten brengen, stom dat ik die vorige keer vergeten was violent1
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

En je had het nog wel opgeschreven toen  :-D

Wil eerst wel eens Alegria bij jou horen  pompom

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op augustus 28, 2011, 00:24:13
En je had het nog wel opgeschreven toen  :-D

Wil eerst wel eens Alegria bij jou horen  pompom
Het 'Miserere' of de interlink? Dat verhaal over Mozart blijkt ook een mythe te zijn.
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Marantz 81 op augustus 18, 2011, 23:46:59
Ik ga geen andere speakers ( zuilen ) kopen  :no: elke keer als ik de laatste tijd aan het luisteren ben met de SA11S1  :kwijl: zink ik weg in de Sofa  :mrgreen: van hoe mooi het klinkt  :-)

Dat is vanaf ook het begin de intentie geweest om deze set op te bouwen , het geweld en druk in het laag kun je niet ervaren ( des te meer wel horen  :wink: )  waar ik ook van hou ,maar het klinkt nu zo mooi dat het met de juiste opname bijna tastbaar wordt  :-)

Dus voorlopig rust in deze sets van leden  byebye
Probeer gewoon idd. eens een tijdje te genieten van de prachtige set die je er nu hebt staan :yes:. Indien jij nu een stap vooruit wil betreft geluid zal je op alle fronten flink in de buidel moeten tasten want je bezit nu al een hoogwaardige keten (bron / versterking / speakers). Bekabeling etc. zijn tweaks die hooguit nuance verschillen gaan brengen :wink:.

Tevens leuk verslag van jullie M&G gisteren; volgens mij erg gezellig geweest (chips & beer :-P).


Sander.

Marantz 81

Nou dat chips en beer viel beetje tegen ,want wim haakte af  clown1

Marantz 81

Gisteren nadat wim weg was het ik nog een tijd zitten luisteren en vandaag ook steeds geswicht van >> VDH The name >> VDH Waterfall Hybrid >> VDH The Name >>Siltech SQ58 G3 ,, en dat meerdere keren gewisseld met cd,s die ik goed ken en mooie muziek vindt, Ik ben eruit welke interlink het wordt  :-)

VDH Waterfall Hybrid   notworthy  :kwijl: 

Deze laat de muziek echt vloeien  hello en nog echter klinken als dat het al deed  als met de VDH The Name ,die Siltech vindt ik een beetje een klinische kabel en geeft naar mijn mening een geheel eigen klankbeeld  :no:

Jongens waar blijft jullie verslag nou van gisteren  :-D

lo

Citaat van: Marantz 81 op augustus 28, 2011, 20:40:10
Jongens waar blijft jullie verslag nou van gisteren  :-D

Ja, schiet nou eens op....... zit het heel de dag hier al in de gaten te houden........ :|
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op augustus 28, 2011, 21:05:32
Citaat van: Marantz 81 op augustus 28, 2011, 20:40:10
Jongens waar blijft jullie verslag nou van gisteren  :-D

Ja, schiet nou eens op....... zit het heel de dag hier al in de gaten te houden........ :|

Ja wat moet ik vertellen wat nog niet verteld is over de set van Arjan?  8-)

Beginnen bij het begin dan maar.

Nadat Arjan na de BBQ was blijven luisteren & slapen was een tegenbezoek onomkoombaar. Wat geen straf is moet ik zeggen. Alleen de locatie is voor een boer als ik een ramp. De tomtom vertelde me dat het 2:23 minuten rijden was vanuit het mooie rustige Drenthe naar de heksenketel in de Randstad. Dacht nog van, ik rij op zaterdagochtend dus ik verwacht niet te veel problemen. Was ietjes later dan gepland vertrokken (zoals gewoonlijk  redface ) maar ik zou die tijd wel even inhalen... Een Siltech IC en de Usher X-708 speakers in de kofferbak en gaan. De ellende begon echter bij Amersfoort en duurde tot een kleine 30km voor Ridderkerk. file..file en nog eens file. 

Eenmaal aangekomen zat Joost al op de sweetspot een beetje CDtjes te draaien. Ze waren potverdorie al zonder mij begonnen met luisteren. :evil:.Het moet ook niet gekker worden. clown1 . De pijn van de lange reis (bijna 1 uur vertraging door de fijne files) werdt verzacht door een lekker bakkie lauwe koffie. Ja mensen je voelt je meteen helemaal welkom... nopompom

Toen het leuke gedeelte. Luisteren naar de set. En het moet gezegd (is ook al vaak gebeurd) het klinkt als een klok bij Arjan. De Dyn's zijn werkelijk heerlijke speakers. Met idd een verassende laag weergave. Het ene Cdtje na het andere CDtje verweeen in de SA11. Wel allemaal audiofiele opnames natuuirlijk. Je bent een audiofiel of je bent het niet. :-P toen het moment van de kabel switch. De VDH The Name er uit en de VDH Waterfall Hybrid die Joost had meegenomen er aan. En nu komt het moeilijkste moment om hier op te tikken....Ik hoorde eem duidelijk verschil.. :-o in het voordeel van de VDH Waterfall. En niet zo'n klein beetje ook. Had wel al eens verschil gehoord tussen IC's maar nog nooit in deze mate. Arjan begon daarna in snel tempo kabels te switchen zodat we eigenlijk al snel het overzicht kwijt waren. Maar de conclusie van Arjan zoals hier boven beschreven deel ik voor een groot gedeelte. Het blijkt elke keer weer tijdens een M&G dat de sound/kwaliteit van de set voor een groot deel wordt bepaald door de eigenaar en niet alleen door de gebruikte comonenten. Arjan heeft het geluid ietjes netter en braver dan ik dat zelf heb en prevaleer. De Siltech geeft die 'bite'wel. Mijn smaak is dat maar Arjan heeft een andere smaak. Beide gevallen kan ik mee leven (gelukkig maar).

Het werdt inmiddels tijd voor Joost om te gaan en na het even afwachten van een stort bui bleven Arjan en ik achter bij de set. Toen hebben we de Usher-X708 aangesloten. Deze sound ken ik natuurlijk vrij aardig inmiddels maar na eerst de Dyn's uitgebreidt te hebben beluisterd viel mij de laag weergave ietsjes tegen. In mijn kleine luisterkamer kan het soms bijna te zijn maar in een woonkamer zou het wat strakker kunnen. Gezegd moet wel worden dat na een paar minuten luisteren dat verschil niet meer echt storend was. Het viel op omdat we snel konden luisteren na de Dyn's weg gehaald waren.

Tijd voor een biertje. Arjan had 2 kratten ingeslagen omdat ik eerst zou blijven drinken en slapen. Helaas kwam het mij vanwege verplichtingen vandaag beter uit om toch maar naar huis te gaan. Zit die arme jongen daar nu met al dat bier... nopompom pompom. Nogmaals sorry Arjan ik ga het dit jaar nog goed maken. Het werd inmiddels ook voor mij bijna tijd om te vertrekken maar niet voor dat Arjan even zijn beste haute cuisine beentje had voor gezet. Patat met kroketten en als uitsmijten een heerlijke mexicano... HB notworthy

Arjan bedankt voor je gastvrijheid. Ik kom zoals beloofd snel nog een keer terug om wel dat kratje bier van kant te gaan maken.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Leuk verslag  :-D ik had de thermoskan open laten staan  redface en dacht die boeren kijken toch niet zo krap dus schenken maar  clown1 daarna heeft die nog wel een warm bakkie gehad  :angel:

Idd jammer dat je niet kon blijven dat biert komt wel op  :schater: binnenkort nog een keer overdoen  pompom


lo

Mooi verslag gemaakt Wim, herkenbaar  :yes: pompom En idd........ kabeltjes...... notworthy
Jammer dat jullie eerste planning niet door is kunnen gaan, Arjan is een goed gastheer waar het goed toeven is  notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Trouwens nog bedankt voor de cd,s wim lekkere muziek vooral dat eerste nummer van donald fagen zit zo,n lekker ritme in ,had je toen ook opstaan toen maurice en ik nog waren overgebleven na de BBQ en we naar je stereo set aan het luisteren waren , hoe heette dat album van lenny kravitz ook alweer ? die heb je weer meegenomen   :|  :-D

Marantz 81

Ik ga de stereo set verkopen omdat ik er geen zin meer in heb  , wil een mooie auto gaan kopen waarin ik liever mijn tijd in steek en het geld voor nodig heb

de SA11S1-PM15S1-Dynaudio 52SE -interlinks . komen te koop 

Plaats het ook even hier zodat het te koop topic niet volloopt met reactie,s  :-)

Marvin

En dan? Muziek luisteren via de Ipod?

Stadium III

Als Arjan muziek wil luisteren is ie bij veel mensen welkom ! :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81