De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

I.d.d. het ging over het aanbod ST-15 tuners. Hij staat trouwens ook op marktplaats met een vraagprijs van 500 euro.


http://link.marktplaats.nl/534957241

Marantz 81

Als je een Donatie wil doen  clown1 ga ik hem halen  :-D

JohnWx

Waarom neem je geen ST 7001


precies het zelfde alleen de kast is anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Nieuwe tuner al binnen?

Marantz 81


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Heb 2 weken men bankstel 70 cm van de muur afgezet laag klonk dan wel rustiger maar in ander laag frequentie gebied meer boost onrust :roll: wel het idee dat stereo beeld beter was maar zou ook kunnen zijn doordat je dan dichter op de speakers zit

Hierna bankstel weer terug tegen de muur en vindt ik beter rustiger klinken daarna de speakers nog 20 cm verder uit elkaar gezet en iets minder toe in gegeven

Toe van Watskebeurt  notworthy echt veel breder en dieper stereo beeld   pompom

Zoldar

 pompom pompom

probeer ook eens op je knieen van de achter muur naar je speaker te schuiven. of de bank in stapjes van de muur af schuiven.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Mooi om te horen Arjan, dat je stereobeeld dieper en breder is geworden. pompom
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: Marantz 81 op april 04, 2012, 22:15:59
Heb 2 weken men bankstel 70 cm van de muur afgezet laag klonk dan wel rustiger maar in ander laag frequentie gebied meer boost onrust :roll: wel het idee dat stereo beeld beter was maar zou ook kunnen zijn doordat je dan dichter op de speakers zit

Hierna bankstel weer terug tegen de muur en vindt ik beter rustiger klinken daarna de speakers nog 20 cm verder uit elkaar gezet en iets minder toe in gegeven

Toe van Watskebeurt  notworthy echt veel breder en dieper stereo beeld   pompom
Wel bijzonder dat het MET reflecties op zo`n 30 cm achter je beter klinkt ...
Maar vertrouw op jouw eigen oren :wink:.

Marantz 81

Ik wou het eens proberen kan ook ermee te maken dat ik zo al 1,5 jaar aan het luisteren ben met bank tegen de muur  :-)  een verdwaald bankstel is ook niet alles  clown1

Het is ook zo dat ik meer gewoon aan het genieten ben van de muziek die ik goed vindt en extra geniet als het een mooie opname is  :wink:  elke opname is weer anders eindeloos naar dezelfde cd luisteren om te verglijken ben ik wel klaar mee daar wordt ik een beetje moe van ,de eerste 6 weken dat ik de nieuwe speakers had heb ik helemaal niks gedaan ,kan toch wel zeggen dat het erg goed klinkt  8-)

xander32

Als het goed is is het goed ... Anders blijf je aan het schuiven, ik herken dat.
Genieten dan maar!

Marvin

Gewoon nog forsere luidsprekers neerzetten, dan valt er weinig meer te schuiven.
Even een rolscherm ertussen hangen en de mogelijkheden zijn helemaal beperkt. 
Net als bij mij, wat een rust.  :-D



still life

Citaat van: marvin op april 11, 2012, 17:19:12
.. en de mogelijkheden zijn helemaal beperkt


unlimited power..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300