Yamaha CT710

Gestart door erik1950, juli 31, 2012, 15:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1950

ik heb  een mooi setje yamaha tuner CT710 + versterker CA410
Maar ik begrijp niet goed wat de tekens  FM Auto -DX en FM blend betekenen op de tuner FM Auto is me wel bekent , maar DX niet
als je dan FM Blend vertaald kom je uit op FM mix ?



Uploaded with ImageShack.us

Ondertussen heb ik het zelf gevonden,het gaat eigenlijk over zenders van op grote afstand  ontvangen door middel van antennes .Ik had daar nog nooit van gehoord.had het ook nog nooit op een tuner tegen gekomen

Wat is er zo plezierig aan het FM-DX'en? Vraag dit aan de liefhebbers van SW- of MW-DX en dan zal je hetzelfde antwoord krijgen. Er gaat niets boven het genot van toch te kunnen horen wat eigenlijk niet kan gehoord worden. Het is gewoon magisch om ineens uit je boxen een ver station te kunnen opvangen. Op je computerscherm verschijnt er pardoes RDS-data van een station dat eigenlijk bedoeld is voor vakantiegangers op de Balearen. Wat kan een mens nog meer verlangen: een knusse avond, een drankje in de hand en een DX-station dat je luisterhoek binnenkomt.

Als je op zoek bent naar geweldige DX-ervaringen, contacten met andere enthousiastelingen via telefoon en internet, uren plezier aan het opstellen van antennes en het bijstellen van computerprogramma's, dan moet je je eens begeven in de wondere wereld van FM-DX. Het loont beslist de moeite.

sorry dat ik in het verkeerd topic gepost had , maar dacht dat het een technische vraag was 

Cornelis1921

 stupid Leuk Erik, zo'n hobby brengt je toch uiteindelijk verder dan alleen de audioboer om de hoek...
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

erik1950

Ja er zit altijd meer aan , en we leren altijd bij he , hoe oud we ook zijn we zijn  begonnen met een lenco L75 en een zelf gemaakte versterker , die in feite heel goed was , maar veel te zwaar om in huis te spelen (op onze kamer) we waren dan 18 jaar  maakten speakerboxen zelf, plaatsten er een lampje op en verbonden die door en we hadden een lichtinstallatie, en in die tijd konden we die dure stereo's niet kopen, daarom dat we dat nu doen , ja we hebben wat in te halen