Een top SACD speler gezocht

Gestart door Mexicaanse Hond, april 12, 2011, 10:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Ik ben op zoek naar een mooie SACD speler van Marantz. Ik heb nu de CD94MKll, maar ik wil af en toe toch SACD´s spelen.
Wie heeft er een mooie zwarte te ruil tegen mijn CD94MKll! (kan het vraagteken niet vinden op dit toetsenbord, daarom maar een uitroepteken.  :roll: )
Ik houd van een warm coherent geluid. Ik hoef niet het uiterste wat betreft detail, maar het mag wel natuurlijk. Zolang het maar organisch blijft klinken.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

audiof. zonder budget

Ik heb een tijdje de SA-7001 KI gehad en moet zeggen dat ik een beetje spijt heb dat ik hem heb weggedaan. Vond het een prettige, natuurlijk klinkende SACD speler, die prima betaalbaar was. Het nog wel eens overwogen om naar de SA15S1 over te gaan, maar kon voor mezelf het prijsverschil niet helemaal goedpraten.....

Had jezelf al een voorkeur voor een type???
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

Schoot me nog te binnen... ik weet dat je een voorkeur hebt voor Marantz, maar wou je toch mijn luisterervaring nog eventjes meegeven (gaat wel een beetje als vloeken in de kerk klinken, vrees ik).

Ik loop regelmatig te struinen in Rotterdam in een koopjeskelder :wink: en heb daar toen een behoorlijke tijd naar een Pioneer PD-D9-MKII staan luisteren.

Ik vond het behoorlijk "natuurlijk"klinken. Vind dat zelf ook een belangrijk aspect van geluid, het moet niet te analytisch (of digitaal) gaan klinken.

Zo zaten daar "highly-efficient twin toroidal transformers" in en speciale  "quick response power supply circuit" en de alom bekende  twin Wolfson DSD DACs. Het laag klonk echt laag, het midden zacht maar goed aanwezig en het hoog bijna fluweelzacht... alles klonk voor mij zoals het moest klinken mar vooral bijzonder open.... en prijstechnisch heeeeeel interessant.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Mexicaanse Hond

Klinkt interessant. Heeft Pioneer nog dat stable platter mechanism? Geloof dat ze daarmee gestopt waren.
Ik hoef niet perse een Marantz, hoor. Maar de Marantzen die ik gehad heb, hebben me altijd weten te bekoren.
Ik ben van de CD40 Eringa Modificatie via de CD52SEMKll naar de CD94MKll gegaan.
Eigenlijk wil ik mijn CD94MKll ook niet kwijt, maar ik heb geen ruimte voor nog een speler.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

audiof. zonder budget

Citaat van: f.luisteraar op april 12, 2011, 11:26:39
Klinkt interessant. Heeft Pioneer nog dat stable platter mechanism? Geloof dat ze daarmee gestopt waren.
Ik hoef niet perse een Marantz, hoor. Maar de Marantzen die ik gehad heb, hebben me altijd weten te bekoren.
Ik ben van de CD40 Eringa Modificatie via de CD52SEMKll naar de CD94MKll gegaan.
Eigenlijk wil ik mijn CD94MKll ook niet kwijt, maar ik heb geen ruimte voor nog een speler.

Het stable platter mechanisch is inderdaad veranderd en dit is er voor in de plaats gekomen;

Daarnaast vertoont de PD-D9MK2-K een stevige onderstelconstructie, aluminium voor-, boven- en zijpanelen, en een voet uit TAOC Hi-Carbon composiet metaal, wat voor extra gewicht, stabiliteit en bescherming zorgt. De volgende kreten worden nu gehanteerd; Rigid Under Base Construction, Direct Construction en Honeycomb Chassis. Al deze zaken zorgen voor een zeer stabiel gedrag met een relatief laag gewicht ( slechts 11 kg) maar het meest interessant is het prijskaartje (< 600 euro) voor een nieuwe speler.

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Mexicaanse Hond

Dat is inderdaad een heel mooie prijs voor een audiofiele SACD-speler.
Ik heb op zolder ook een DV6400, maar die is op CD-gebied niet geweldig. SACD is beter, maar het moet volgens mij nog wel wat beter kunnen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

audiof. zonder budget

Citaat van: f.luisteraar op april 12, 2011, 11:37:53
Dat is inderdaad een heel mooie prijs voor een audiofiele SACD-speler.
Ik heb op zolder ook een DV6400, maar die is op CD-gebied niet geweldig. SACD is beter, maar het moet volgens mij nog wel wat beter kunnen.

enne... misschien wel het meest belangrijke argument; hij is nog zwart ook (van kleur) :yes: :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Mexicaanse Hond

Citaat van: audiof. zonder budget op april 12, 2011, 11:43:50
enne... misschien wel het meest belangrijke argument; hij is nog zwart ook (van kleur) :yes: :yes:
Kan 'ie ook anders zwart zijn dan?  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

audiof. zonder budget

Citaat van: f.luisteraar op april 12, 2011, 11:45:11
Kan 'ie ook anders zwart zijn dan?  :wink:

Buiten het oor, wil het oog ook wat.....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Mexicaanse Hond

Citaat van: audiof. zonder budget op april 12, 2011, 11:49:08
Buiten het oor, wil het oog ook wat.....
Mijn vrouws oog, that is. Ik luister toch altijd met mijn ogen dicht.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

joep

#13
De eerste vraag die ik me stel wat is een top SACD speler van Marantz.
Wel dan kom je uit op de SA-7S1 en misschien de SA-11S2 ook. Hoewel ik zelf ook best tevreden ben over de SA-15.
Meer hebben ze er helaas niet.

thepioneer

Dus alleen de premium sacd spelers zijn goed ?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550