Streaming voor en tegens

Gestart door WimPeu, november 15, 2010, 09:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Fritz kan je jouw software ook downloaden via iTunes ?

Die markt is met maar liefst 50% gestegen vorig jaar en daar kost een album de 1/2 van in de winkel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: viceadmiraal61 op november 15, 2010, 19:28:40
en wim sorry maar dit kan ik niet bevatten,je koopt (denkbeeldig)een sacd van mij label....
zet die op jou stoomapp...en dan klaag jij dat de sacd ligt te verstoffen...maar je luisterd er
wel na..oke niet via een cd speler maar via je stoomapp...daar klopt iets niet,volgens mij
ik kocht vroeger een lp speelde die nat af..en maakte een copie op een twee sporen tape
19cm/p/s....en legde de plaat later droog in mij kast..speelde altijd de band af..maar ik
ging niet klagen dat de plaat nu niet gebruikt(verstoffen was)maar had wel betaald voor de muziek...

dan nog een ding ik vind een dat heb ik ook geschreven in mijn colum....het geluid van een surfer/
streamer ect erg vlak klinken te veel mp3 geluid,voormij leeft het niet...tot het tegen deel wordt
bewezen aan mijn oor...tot zo ver de land en tuinbouw berichten we schakelen we terug naar
radio herrijzend nederland.

"Tuurlijk wel Fritz, ik heb geen SACD speler dus die laag is voor mij niet interesant. Dat ik rip en dan stream is puur gebruikers gemak. Heb niet een muur van CD in de kamer en kan vanuit de luie stoel switchen tussen de CD's. Ik heb er blijkbaar de oren en de set niet voor om een verschil tussen een Wav rip en de orginele CD te horen. Technisch zijn er geen verschillen. Alleen de manier van afspelen. Een streamer zal zeker zijn beperkingen hebben maar een CD speler ook.

En nogmaals, ik ben zeker niet voor alle muziek stelen. Ik ben er van overtuigd dat 99% van de muziek consumenten niet zo'n set hebben waar de verschillen tussen Wav en CD op te horen zijn. Maar als ik een nieuwe CD tegen betaling kan downloaden dan betaal ik 1Euro per nummer in 128kb kwaliteit en tussen Wav en 128kb kwaliteit kan ik wel degelijk het verschil horen. Maar geen enkele platenmij biedt haar nieuwe platen in die orginele kwaliteit aan. Niet zo vreemd dus dat mensen naar minder legale middelen grijpen om wel die kwaliteit te krijgen. Nu moeten die Platenmaatschappijen niet gaan staan jammeren, ze leveren gewoon Ipod kwaliteit en missen de boot wat betreft de serieuse kwaliteit liefhebber. En als consument aangewezen op de download markt. Wat trouwens volgens de wel legaal is. Illegaal downloaden bestaat dus ook niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Ik heb dit ff gesplitst om de delen duidelijker te houden en dat ik merk dat sommige wel en niet in de wereld van downloaden en streaming zit
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

viceadmiraal61

ik kijk wel uit om mijn opname.s in hoge bit norm,gelijk de master aan te bieden,binnen no time zijn
de grijze wolfen rudels het onder betaling aan het verspreiden.....daaaaaaaaaaaaag geld voor artiesten
ect...nu gebeurd het al in lage resolutie...bij bedrijven waar ik nog nooit iets aangeleverd hebt...
en ook nooit iets van zal vangen.

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op november 15, 2010, 20:12:29
ik kijk wel uit om mijn opname.s in hoge bit norm,gelijk de master aan te bieden,binnen no time zijn
de grijze wolfen rudels het onder betaling aan het verspreiden.....daaaaaaaaaaaaag geld voor artiesten
ect...nu gebeurd het al in lage resolutie...bij bedrijven waar ik nog nooit iets aangeleverd hebt...
en ook nooit iets van zal vangen.

Maar ga je dan niet mee met de toekomst en de technieken ?



Ik zou het op dit moment ook niet doen en je blijft EXCLUSIEF
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: Stadium III op november 15, 2010, 19:53:00
Ik heb dit ff gesplitst om de delen duidelijker te houden en dat ik merk dat sommige wel en niet in de wereld van downloaden en streaming zit

Dankje. Het is nu een stuk overzichterlijker geworden.

Nee streaming heb ik me niet in verdiept.
Ik weet niet maar op de een of andere manier voel ik me er niet tot aangetrokken.

Alhoewel ik Wim gelijk moet geven dat er zeker een stuk gemak bij komt kijken.
Je hebt 3000 songs op je HDD staan kiest een bepaalde volgorde en gaan met de banaan.

Het zou kunnen dat de originele cd bij mij, sommingen hebben dat sterk bij een LP,
een bepaalde emotie oproept.

GRoet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

MadVillain

Citaat van: jwx op november 15, 2010, 19:48:17
Fritz kan je jouw software ook downloaden via iTunes ?

Die markt is met maar liefst 50% gestegen vorig jaar en daar kost een album de 1/2 van in de winkel

STS via iTunes, GRAAG! Maar dan alleen in Apple Lossless / Flac. Ik maak vaak gebruik van iTunes voor het kopen van muziek. Maar dan wel muziek wat mij qua geluidskwaliteit niet boeit.

Uiteindelijk gaat het streamen toch mainstream worden, ik zie het als een logisch gevolg. Hoge audiofiele kwaliteit is gewoon een kwestie van tijd. Zolang er maar een universeel platform zoals iTunes komt wat (nog meer) uitblinkt in eenvoud.

Als je een Apple iPod/iPhone/iPad gebruiker bent dan is het downloaden van muziek via iTunes echt ideaal. Nu zou dus een platform wat via ALLE mobiele devices gebruikt kunnen worden IDEAAL zijn :D


Kan al niet meer wachten

WimPeu

Citaat van: viceadmiraal61 op november 15, 2010, 20:12:29
ik kijk wel uit om mijn opname.s in hoge bit norm,gelijk de master aan te bieden,binnen no time zijn
de grijze wolfen rudels het onder betaling aan het verspreiden.....daaaaaaaaaaaaag geld voor artiesten
ect...nu gebeurd het al in lage resolutie...bij bedrijven waar ik nog nooit iets aangeleverd hebt...
en ook nooit iets van zal vangen.


Volgens mij voedt je nu juist de illegale verspreiding door het zelf niet legaal aan te bieden. Ik praat dan over gewone CD kwaliteit heh geen SACD of high resolutie. Mensen (ik) willen gewoon gemak en via Pay-Pal oid even betalen en binnen halen. Doordat de producent zelf niet leverd gaat men (ik) op zoek naar andere ingangen. Zo gauw als je een CD op de markt zet weet je als producent dat ie 5 min later ter downloading wordt aan geboden. Gewoon een feit waar op dit moment niks tegen te doen is. Door het zelf niet als download aan te bieden voorkom je echt niet dat anderen dat wel gaan doen. En zolang de producenten het niet doen zullen ze uiteindelijk de strijd verliezen. Kijk maar eens in een gemiddelde stad, er is bijna geen CD zaak meer over. Ik weet de wegen wel waar ik alle nieuwe CD in EAC (Exact Audio Copy) binnen 1 week na release kan ophalen. Voor niks. Ik zou het prima vinden om die materie aan te pakken maar laat de industrie wel met een alternatief komen. Dat is dus Wav ipv 128, simpeler kan ik het niet zeggen. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 20:36:06
Volgens mij voedt je nu juist de illegale verspreiding door het zelf niet legaal aan te bieden. Ik praat dan over gewone CD kwaliteit heh geen SACD of high resolutie. Mensen (ik) willen gewoon gemak en via Pay-Pal oid even betalen en binnen halen. Doordat de producent zelf niet leverd gaat men (ik) op zoek naar andere ingangen. Zo gauw als je een CD op de markt zet weet je als producent dat ie 5 min later ter downloading wordt aan geboden. Gewoon een feit waar op dit moment niks tegen te doen is. Door het zelf niet als download aan te bieden voorkom je echt niet dat anderen dat wel gaan doen. En zolang de producenten het niet doen zullen ze uiteindelijk de strijd verliezen. Kijk maar eens in een gemiddelde stad, er is bijna geen CD zaak meer over. Ik weet de wegen wel waar ik alle nieuwe CD in EAC (Exact Audio Copy) binnen 1 week na release kan ophalen. Voor niks. Ik zou het prima vinden om die materie aan te pakken maar laat de industrie wel met een alternatief komen. Dat is dus Wav ipv 128, simpeler kan ik het niet zeggen.

Het schijnt dat je voor weinig op de Poortersdreef in het steegje originele STS cd's kan kopen alleen zonder label en hoesje  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Labels plakken doen we tegenwoordig zelf dus dat is het probleem niet. Weet alleen niet waar dat steegje is en ik als plattelander wil dat ook niet weten. :evil:

Citaat van: jwx op november 15, 2010, 21:07:05
Het schijnt dat je voor weinig op de Poortersdreef in het steegje originele STS cd's kan kopen alleen zonder label en hoesje  :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 21:10:29
Labels plakken doen we tegenwoordig zelf dus dat is het probleem niet. Weet alleen niet waar dat steegje is en ik als plattelander wil dat ook niet weten. :evil:

Jullie hebben alleen oprij lanen
Daarom is het misdaad cijfer ook beduidend lager bij jullie  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

#41
Ik persoonlijk vind dat hele copy gedoe maar niks .

Ik hoor het verschil op mijn installatie namelijk te duidelijk tussen het origineel en een copy .

Ik heb het nu wel over het copieren met mijn Marantz DR6000 cd recorder wat trouwens volledig legaal is omdat cd recorders enkel de speciale audio CD-Rs slikt waar buma stemra rechten voor betaald zijn .

Copieer ik daarentegen met het audiofiele brandprogramma EAC dan hoor ik nog steeds een geringe terugval in kwaliteit t.o.v. de originele cd .
Dit had ik namelijk niet verwacht omdat de audiofielen zo positief roepen over EAC , er zou geen verschil meer waar te nemen zijn .
Hier zal ongetwijfeld mijn stereo set aan debet zijn dat ik die verschillen wel kan waarnemen .

Vroeger copieerde ik zelfs met regelmaat via mijn cd recorder .
Ik huurde destijds altijd de originele cd bij de bekende Centrale Discotheek ( cd bibliotheek) in Rotterdam om hem dan weer te copieren .

Daar ben ik jaren geleden al mee gestopt inmiddels .
Met het doorgroeien van mijn installatie ging ik opeens het verschil duidelijk horen tussen het copy en het origineel .
Sindsdien ben ik al mijn copieen gaan vervangen door de originelen , die ik veelal tweedehands kocht bij de plaatboef in Rotterdam .

Enige ervaring met streaming audio waar het hier om gaat heb ik niet .
Ik heb ook nooit een vergelijk kunnen maken tussen een origineel en een gestreamde cd zoals WIM PEU dat hier aanhaald .
Dus ga ik mij over dat item wijselijk niet uitlaten , als je iets nooit zelf vergeleken hebt kun je ook geen oordeel vellen erover .



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op november 15, 2010, 21:30:40

Vroeger copieerde ik zelfs met regelmaat via mijn cd recorder .
Ik huurde destijds altijd de originele cd bij de bekende Centrale Discotheek ( cd bibliotheek) in Rotterdam om hem dan weer te copieren .

Daar ben ik jaren geleden al mee gestopt inmiddels .
Met het doorgroeien van mijn installatie ging ik opeens het verschil duidelijk horen tussen het copy en het origineel .
Sindsdien ben ik al mijn copieen gaan vervangen door de originelen , die ik veelal tweedehands kocht bij de plaatboef in Rotterdam .

Groeten  EDWIN  B

Waar plak jij dan die labels op als ik vragen mag?

Verder is dit idd een topic over streamen en niet over CD-R's afspelen. Dat doe ik ook al tijden niet meer. Heb ook geen enkele CD/R meer in mijn collectie. In de kamer stream ik en in de auto vanaf een SD kaart 320kb mp3.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Pjotr27

CiteerVolgens mij voedt je nu juist de illegale verspreiding door het zelf niet legaal aan te bieden. Ik praat dan over gewone CD kwaliteit heh geen SACD of high resolutie.

Dit is wel de omgekeerde weg, omdat Fritz het niet aanbied is er meteen een vrijbrief om het maar illegaal aan te bieden, opmerkelijk de 13e editiie is een week oud ( uitgekomen 23okt) en 30 okt.  was de cd rip ( 16 bit 1-1) al te downloaden op usenet. Als ik de opmerkingen lees van de downloaders (FTDv3) dan zijn ze er erg blij mee. Ik kan me niet voorstellen dat die tientallen ( of veel meer) geld zouden uitgeven als Fritz het zou aanbieden, over het algemeen zijn het gasten die alles downloaden wat ze maar tegenkomen.
En daarvoor is zelfs 0,99 eurocent per nummer veel te duur...
Je zal er vrede mee moeten hebben , voorlopig geen STS cd`s op iTunes of andere legale downloadbronnen...
En als het aan ons ligt een nog betere kwaliteit schijfje (AQCD of als het mogelijk is AQSACD) zodat iedere rip nog slechter klinkt.....

WimPeu

Citaat van: Pjotr27 op november 15, 2010, 22:16:51
Dit is wel de omgekeerde weg, omdat Fritz het niet aanbied is er meteen een vrijbrief om het maar illegaal aan te bieden

Het is niet een vrijbrief maar het is gewoon de hedentendaagse realiteit. En het gaat in mijn betoog (en ik zeg het nog maar een keer) niet om STS CD´s ,SACD´s of AQSACD (ken dat niet eens) maar om de gewone top 40 cd´s ed.

SACD is natuurlijk dood voor de massa en AQSACD zal ook zeker geen mainstream worden dus de markt zal echt met betere oplossingen moeten komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES