Oude versterker nieuwe DV7001

Gestart door freek, april 10, 2007, 18:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freek

Hallo , mede marantzfanz/bezitters , nieuw op dit forum en nu al met een vraag :-0

Ik ben in bezit van de SR7400   (al enige jaartjes) , deze stuurde tot groot genoegen mijn Sony met van medevoort mod aan , dit dus voor DVD , SACD en gewone CD.
Sinds 5 weken ben ik in bezit van een plasma Pana 42pv60  (helaas net voordat ie wel 400 euro goedkoper werd ...snik )  Nu dus een DV7001 aangeschaft.
Super ding trouwens , een profigold oxipure HDMI kabel van de DV naar de Pana.
Echter geluid stuur ik niet aan via de Pana natuurlijk.
Dit loopt via de SR7400 dmv composiet.
Dus de hdmi aansluiting van mijn DV7001 gebruik ik alleen voor beeld.
Ik vraag me af of ik ook een receiver zal aanschaffen die de HDMI doorlust en dus optimaal geluid regeld. De SR7001 ??.
Ik kan niet inschatten of dit werkelijk een verbetering is tov de nog zeer goede SR7400.

Misschien weet iemand hierover wat te vertellen ? , alle feedback is welkom .

Stadium III

Welkom op het forum !!

In priciepe als je nog tevreden bent met de 7400 kun je daar nog wel ff mee doen !
Als je slim bent sluit je dus je 7001 aan op de pana via hdmi
Dan voer je het geluid uit via optisch of coaxiaal naar je 7400 en je bent klaar

Een reciever met hdmi is leuk maar ik zelf vindt het niet nodig,als je meerdere apparaten hebt en 1 hdmi aansluiting zou ik zeggen ja het is de moeite waard

Ik zou je centen nog ff voor een reciever in je zak houden tot hd dvd of bleu ray doorbreekt dat je dus andere formaten krijgt ! en dat je dan in 1 klap klaar bent

Suc 6 stadium III


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mahansz

ben het volledig met stadium eens! De 7400 was destijds (zo oud is ie ook weer niet hoor :-D )echt een topper! Het lijkt mij idd wat overbodig om de 7001 hiervoor aan te schaffen, zoveel nieuws heeft ie ook weer niet tov je 7400 (qua wat je nodig zult hebben)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

freek

#3
tHx voor de reacties.
Hier kan ik wat mee.
Heb effe een  ulbach (spelling ?)  kabeltje  tussen de sr en de dv gezet voor het geluid van de DV bij films kijken.

Helemaal goed :-))



edit   (Oehlbach)   

Stadium III

Kijk eens aan helemaal goed !!!!

Suc 6 ermee

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4