Krakend rechter kanaal pm80 bij zacht volume

Gestart door Vanhal, april 09, 2007, 11:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Vanhal op juni 15, 2007, 19:17:14
Ik heb deze multimeter gekochkt. Nu moet ik weten op welke stand ik hem moet zetten zodat ik kan meten of het rechterkanaal van de versterker kapot is... Wie kan me helpen. :)

Ik heb trouwens het vermoeden dat deze multimeter niet veel anders is dan die gamma multimeter....
Als je gelijkstroom moet meten (zie uitspraak S.B.), dan moet je links de V met streep/puntjes pakken. Zet hem dan op 200?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mrtbart

Citaat van: Vanhal op april 29, 2007, 16:20:36
Heb net de pm80SE weer even aangesloten om te luisteren. Het kraak verschijnsel doet zich als volgt voor:

Ik doe de pm80SE aan, op zeer laag volume. De linkerspeaker klinkt op dat moment harder dan de rechter, het lijkt alsof er geen geluid uit de rechter speaker komt. Ik ga met m'n oor voor de rechter speaker zitten en hoor dan wel muziek alleen er zit gekraak doorheen. Het duurt een paar seconden en dan wordt het gekraak minder en het gaat die rechterspeaker iets harder klinken.
Als ik bij dit verschijnsel de volumeknop harder zet en dan weer zachter is het gekraak weg of in ieder geval haast niet hoorbaar.

Is er met deze uitleg met enig zekerheid aan te geven wat het probleem is? Of is een onderzoek hierbij nodig? Ben namelijk erg benieuwd naar de kosten van een mogelijke reparatie...

Het verschijnsel lijkt zeer sterk op de verschijnselen die ik een tijd geleden gehad heb: controleer /soldeer de luidspreker-uitgangen eens goed. Je kan er van onderaf alleen slecht bij, hele middengedeelte zal eruit moeten. Zeer slecht te zien zonder flink te ontmantelen