Old legend vs fresh tech

Gestart door Zoldar, juni 30, 2010, 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat klint beter?

CD-10, legende, gebouwd als een tank, kan makkelijk meekomen met nieuwkomers!
13 (48.1%)
SA 7001 KI, vergeet die oude meuk, nieuwere DAC's, goed gebouwd en alle lessen van de oudjes erin verwerkt!
9 (33.3%)
Rega Apollo, ban mij maar, die marantz cd spelers zijn mij te lief ;)
1 (3.7%)
Laat je niet gek maken. Het maakt niets uit. Klinkt allemaal hetzelfde!
4 (14.8%)

Totaal aantal stemmen: 23

Whisper.nl

Citaat van: jwx op juli 01, 2010, 19:33:04
handelaar  :evil:

Yep thats me.  :angel:

Hoor ik daar een lama ................................

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

MO

Zelf heb ik de CD10 etc. niet gehoord.
Wel een CD5001, sa7001 en nu speel ik al een tijdje met de sa7001 KI.
De KI is echt een verbetering tov de niet KI versie.
Ook vond ik het verschil tussen de 5001 en de 7001 niet echt heel groot.
Het verschil tussen de 7001 en de 7001 KI was veel groter.

Just my 2 cents.

Cheers!

Marc
bla

Zoldar

Is het overigens zo dat de SA8003 als de opvolger gezien kan worden voor de SA7001KI?  :roll:

On another note: zojuist voor de gein een bagger pioneer DVD set (je weet wel alles in 1 doos, amp, dvd spelert) ge-A-en-B'd met de CD-52 mkII SE over de AKG K701/Solo. Gewoon uit nieuwschierigheid. Ik kan opgelucht ademhalen   pompom De marantz speelt dat ding weg.

Je kunt hier maar druk mee zijn :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

MadVillain

Als je geen verschil opmerkte dan scheelde je het wel veel geld :P

Zoldar

Klopt. Toch is het af en toe leuk/goed om dat te doen. Om er zeker van te zijn dat ik zelf niet met een roze "marantz" bril naar de zaken kijk/luister.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Ik zou toch maar eens naar de SA8003 luisteren. Ik heb hem onlangs in een AB vergelijk met mijn Sony SCD-555ES gehoord bij thepioneer thuis. Hij deed niet onder voor de (veel duurdere) Sony.
Voordeel is dan dat je een nieuwe speler hebt die ook nog eens SACD aan kan. Als er al klankverschillen zijn dan vallen die alleen op in een AB vergelijk. Ik heb de 7001 en de CD10 gehad en als je ze niet naast elkaar zet zijn de verschillen klein.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 02, 2010, 08:22:09
Ik zou toch maar eens naar de SA8003 luisteren. Ik heb hem onlangs in een AB vergelijk met mijn Sony SCD-555ES gehoord bij thepioneer thuis. Hij deed niet onder voor de (veel duurdere) Sony.
Voordeel is dan dat je een nieuwe speler hebt die ook nog eens SACD aan kan. Als er al klankverschillen zijn dan vallen die alleen op in een AB vergelijk. Ik heb de 7001 en de CD10 gehad en als je ze niet naast elkaar zet zijn de verschillen klein.

eigenlijk zeg je dat er gewoon weinig verschil zit tussen fatsoenlijke/goede cd spelers alleen wat verschil in ietsie pietsie anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Wat ik zelf heb kunnen beluisteren op mijn set is o.a. het verschil in geluid tussen een Marantz CD-16, DV-8300 en een Densen B-410.

Wat viel mij daarbij op:

  • DV-8300: schoon geluid met veel details, maar absoluut geen speler waar je lang naar blijf luisteren. Voor mijn gevoel emotieloos
  • CD-16: warm geluid met minder details, trekt je aandacht, betrekt je bij de muziek, heel mooi op stemmen, laag wat rommelig, ritmisch goed. Speler die in staat is de emotie in de muziek weer te geven.
  • B-410: combinatie van bovenstaande spelersqua geluid, dus schoon, veel details en betrekt je bij de muziek. Stemmen ook heel mooi, laag veel dieper dan de CD-16 en strak. Geeft iets minder de emotie weer dan de CD-16, maar rockt voor mijn gevoel meer , ritmisch beter.

Vandaar mijn keuze voor de CD-10 in het lijstje, als deze qua geluid op de CD-16 lijkt, heeft dit mijn voorkeur boven de SA-7001. De Rega vind ik zelf lelijk en komt dus alleen al vanwege de looks mijn huis niet in.

Zoldar

#38
Wim en jowa

bedankt voor het delen van jullie ervaringen. De CD-10 laat ik aan mij voorbij gaan. Ik vertrouw de zaak niet. Maar ik heb nog wel een CD-16 op het oog. En toch lonkt de SA8003 nog steeds.

Ik ben uit op een muzikaal, iets warme sound. Ik luister met name met de AKG K701 koptelefoon via een hoofdetelfoonversterker die zeer weinig "negative feedback" gebruikt. Een beetje zoals de klasse A eindtrap  van de Densen B-410 cd-speler. De akg werkt als een HD vergrootglas. Elk detail hoor je. Elke adem, elke schuifel van een drummer in de opname ruimte. Het is ook een muzikale weergave die de emoties van de artiest kan overbrengen. De sub bass is fenomenaal, doe een soundtrack in de cd speler en je hoort bass die mijn subwoofer niet kan reproduceren (maar dan zonder het gevoel helaas). Als ik deze weergave uit luidsprekers zou willen krijgen ben ik 10K plus kwijt, zo veel detail. Er is dus potentie voor goede versterking en een goede bron. Maar de mid bass is wel eens afwezig en soms wat schel. De versterker is met de hand gebouwd in engeland en heeft een mooie heldere warme sound. Ik ben er bijna.

ergo ik zoek een cd speler die een beetje warm is maar de bass echt goed doet en super detail kan weergeven.

dilemma: CD-16 is warm maar niet zo goed in bass en niet het uiterste in detail. alles wat ik lees over de SA8003 is super bass en detail.    :-o

keuzes keuzes


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

MadVillain

Met je stelling dat je dezelfde weergave of beter zou willen bereiken met luidsprekers van 10k of meer ben ik het totaal niet eens.
Zelf heb ik dezelfde akg k701 gehad met een goede koptelefoonversterker. Persoonlijk vond ik de audio physic virgo 2 wat ik had stukken gedetailleerder. En ik heb er niet meer dan 1500 voor betaald.

Begrijp mij niet verkeerd de akg is erg goed/mooi. Maar even goed rondzoeken en je vind juweeltjes in de 2e hands markt

Zoldar

Knappe speakers! Dat ga ik zeker een keer beluisteren.

Het is overigens de SA8003 geworden. Mooie speler. Ringkerntrafo en verkoperd chassis. Staat nu lekker in te spelen  pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Dennis E36

Citaat van: Zoldar op juli 04, 2010, 12:46:15
Knappe speakers! Dat ga ik zeker een keer beluisteren.

Het is overigens de SA8003 geworden. Mooie speler. Ringkerntrafo en verkoperd chassis. Staat nu lekker in te spelen  pompom

Gegeliciteerd met je aankoop en uiteraard  veel luisterplezier!!! pompom pompom hello
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

#43
Thanx. Eerste indruk is erg positief. Meer verschil dan ik had verwacht met de CD-52 mkII SE. En SACD's klinken echt fenomenaal.






Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Toch leuk dat iemand eens naar je luisterd. :-D
Heel veel plezier met deze zeer mooie speler! pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES