Brommende versterker

Gestart door carbest, februari 27, 2010, 01:08:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carbest

Hallo!

Ik heb voor iemand een versterker (voor weinig) gekocht en heb hem zelf getest. Het is trouwens een Marantz PM tussen de 30 en 40. Maar dat doet er niet veel toe denk ik. Hij deed het toen perfect en dus doorverkocht.
Nu bromt de versterker bij haar thuis. Eerst dacht ik aan een verkeerde aansluiting van de tuner, Cd speler o.i.d. of dat de luidsprekers niet goed waren aangesloten. Dat was allemaal goed. Als je de versterker beweegt/ verschuift wordt de brom minder of erger. Wanneer ik de source direct inschakel wordt de brom wel minder maar nog steeds goed hoorbaar. Maar dat verschuiven is wel vreemd en zal het misschien in gezocht moeten worden.  En hij bromt bij Cd als bij de tuner. De platenspeler is al losgekoppeld.

Het doet een beetje denken als een mobiele telefoon bij een luidspreker houdt. Dan hoor je dat ook, alleen is het een continue brom.

Dus wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen? De vorige installatie had er geen last van en stond op dezelfde plaats.

Groeten,
Carbest       
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

ll0ll

Citaat van: carbest op februari 27, 2010, 01:08:11
Het is trouwens een Marantz PM tussen de 30 en 40.

Een Marantz PM35?  :?
:-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Maurice

50Hz brom?

Probeer eens alle bronnen los te koppelen, enkel versterker op de luidsprekers aangesloten. Heb je het dan nog?
Vooral op de cai naar de tuner kan wel eens redelijke spanning staan, wat een brom veroorzaakt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

carbest

CiteerEen Marantz PM35?

Ehmmss...  :? Inkoppertje lloll  :schater: Hij heeft het uiterlijk van een PM80. Maar dat is ie niet. Iets van een PM40 ofzo.

Citeer50Hz brom?

Dat riep mijn vader ook al. Maar hij heeft ook de eigenschap om veel onzin dingen te roepen. Ik laat het liever aan de experts over. Hij heeft dus misschien gelijk! Ik zal haar wel de opdracht geven om de boel even los te koppelen en dan te horen of de brom weg is.

Word vervolgd & bedankt voor de info!

Groeten,
Carbest   
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

thepioneer

slecht interlink er tussen misschien? Toen ik mijn ma500 blokken aan moest sluiten had ik geen lange interlink, ja had ik wel maar een van 2 kwartjes  nonono Toen had ik ook een brom in de luidsprekers.

Interlink vervangen en hij is vrij van brommen :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550