De set van WickedGame

Gestart door WickedGame, oktober 19, 2009, 11:23:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WickedGame

Voorstellen:

De meeste kennen me vast wel van het HT-Forum. Maar hierbij ook maar aangemeld aangezien ik een Marantz liefhebber ben. De liefde is overigens met de paplepel ingegoten. Als klein jongetje in aanraking gekomen met Marantz en in de opgroeiende jaartjes meer Marantz voorbij zien komen.

Past:

Ben ooit begonnen met een simpel Aiwa setje, ik was toen een jaar of 11. Deze is op mijn 16e jaar pas vervangen voor mijn eerste Marantz. Dit werd een Marantz SR53 die ik heb verkregen van mijn vader. Omdat ik toen alleen de versterker had ben ik gaan zoeken naar de componenten, ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij een Marantz CD5000 als cd-speler.

Qua speakers is het een ware zoektocht geworden, moest niet te kleine speakers zijn, maar ook geen grote speakers.

Ik vond mijn speakers bij het merk JBL, deze had toen der tijd een lijn wat de L-series werd genoemd, en die afgeleid waren van de Goldline. Een speaker die heden ten dagen nog steeds in mijn bezit is vanwege de sublieme audio kwaliteit, die JBL toen der tijd leverde. Waarom zeg ik toen der tijd, puur omdat ik vind dat JBL tegenwoordig niet meer het kwaliteitsmerk is qua speakers als die tijd. Meeste series kunnen mij niet meer bekoren, en leggen het ook af tegen mijn L-4.

In de tussentijd een Marantz EQ0580 Equalizer er tussen geplaatst en dit was een zeer gaaf en leuk apparaat met een bijzondere toevoeging op het geluid.

En toen kwam het surround gevoel, en ja dan wil je gaan upgraden. De SR53 is er vervolgens samen met de EQ-580 er uit gegaan en de SR6200 Surround Receiver is er voor in de plaats gekomen. De CD5000 heeft ook zijn weg gevonden richting de 2e handsmarkt en die is toen vervangen door een DV4100OSE. Ik had toen eindelijk surround, maar toen begon ik wat te missen (en dat zullen er meer van jullie hebben ondervonden) en dat was bas. De SR53 stereo versterker leverde superveel bas maar de SR6200 viel wat in het niet.

Uiteindelijk heb ik besloten een subwoofer aan te schaffen. Mijn budget was niet super hoog  dus erg veel mogelijkheden wat betreft zware subwoofers waren er niet. Tot ik ooit bij de MediaMarkt een model Infinity HPS250 Subwoofer kon krijgen. Helaas lag dit boven me budget (1599,-), en mijn pa heeft me toen het voorgeschoten.

De SR6200 heeft helaas alweer het veld moeten ruimen daarna voor een iets betere en wat beter gescheide surround receiver de SR7400. De SR6200 is in familie bezit gekomen, aangezien mijn zusje die wilde hebben in combinatie met mijn DV4100OSE. Dat kwam er op neer dat ik een nieuwe DVD-speler moest hebben. Ik kreeg vervolgens haar Marantz DV4300, alleen die was zo zwaar minder als mijn 4100OSE machine dat ik snel een nieuwe heb gekocht. Dit werd de Marantz DV6400 (hier kom ik later op terug). Op dat moment begon de DV4300 DVD-speler mij alleen maar problemen te geven. In de garantieperiode is de machine 4 x gerepareerd en bij de 5e keer heb ik aangegeven dat ik hem niet meer wil en een andere wil. Ik had wel wat op het oog, en dat was de Marantz DV7600 (Deze kon ik meekrijgen met een bijbetaling.)

Nu zul je je afvragen waarom in vredesnaam 2 DVD-spelers. Nou dat is als volgt. De DV6400 is in de periode dat de 4300 problemen gaf weg geweest naar AudioArt (Van Medevoort). Deze heeft mijn DV6400 volledig gemodificeerd richting hogere audio doeleinden. De DV6400 is nu meer voor mij de CD en SACD-speler geworden. De DV7600 is mijn DVD-speler nu.

Qua receiver heeft de SR7400 het veld geruimd voor de SR7500 vanwege het feit dat de SR6200 van mijn zusje het begaf. Die heeft nu de SR7400 en ik de SR7500 als receiver.

Present:

Dit is wat het toen was. Ondertussen begon het te kriebelen, en wil ik naast mijn surround een dedicated stereo gaan neerzetten. Ook de speakers kregen een upgrade, en worden vervangen. Hier begint het verhaal van nu.

Ik ben in het bezit gekomen van een 2 maanden oud paar B&W 805S speakers incl. Stand in de kleur cherry. Nu ik deze speakers heb merk ik dat de toch wel goede JBL's L-4 nu flinke concurrentie hebben, en op sommige fronten het afleggen tegen de 805S. Je raad het al hier liggen mijn toekomst plannen. Daarnaast is er een REL Stadium III bijgekomen om het laag bij films maar ook bij muziek te accentueren. Voor het spraak gedeelte is er een B&W HTM-2 center speaker aangeschaft.

Qua bronnen is er naast de DV7600 en DV6400Vm een Transrotor ZET-3 platenspeler gekomen en een Logitech Squeezebox incl. NAS. De Squeezebox heeft er sinds 11-10-2009 een Cambridge DacMagic erop gekregen.

Verbetertraject:

De set zal als eerst uitgebreid worden met een set B&W 803 speakers. Dit zal waarschijnlijk de 803S, N803 of een 803D worden. Qua versterking zal er een eindversterker komen die achter de SR7500 gaat komen. Ben hier nog niet overuit wat het moet gaan worden. Al gaat mijn voorkeur wel uit naar Primare. Naast de electronica dient er ook nog veel aan acostiek gewerkt te worden. Ik ben hier nog niet tevreden over.

Tijdsplanning:

Toekomst:
- B&W 803 (N803, 803S of de 803D)
- Pre (Classé, Primare etc.)
- Eindversterker (Classé, Primare etc.)
- CD-speler (Classé, Primare etc.)

Set op dit moment:

TV: Panasonic TH46PZ85
Versterker: Marantz SR7500 (Black)
DVD-Speler: Marantz DV7600 (Black)
DVD-Speler: Marantz DV6400 Vm (Black)
Platenspeler: Transroter ZET-3
Phonoversterker: Jasmine Phono
Front Speaker: B&W 805S Cherry
Rear Speaker: JBL L-4
Center: B&W HTM-2 Cherry
Sub: Rel Stadium III Cherry
Netwerkplayer: Logitech Squeezebox
TV-Decoder: Humax 5000C

Bekabeling:

Front: MIT Magnum M3 Bi-Wire
Rear: Nordost Flatline Gold
Center: Kimber 8TC met WBT680
Sub: Audioquest
Interlinks: 2 x Stereo IXOS - 1003-100
Interlinks: 1 x Xindak FA-Gold
Digitale interlink: 1 x Optische IXOS 106-100  en 1 x Coax IXOS Overture XHD408 PC-OFC 75 Ohm Coaxial
Stroom: Kemp Powerstrip 8 met daarop Kemp Powercord Plus
Stroom versterker: Kemp Powercord Plus
Stroom DV7600: Kemp Powercord Plus
Stroom Sub: Kemp Hi Powercord

Foto's

Foto's van 18-06-09




Foto's van 6-10-09







Heb je opmerkingen vragen, tips etc. stel ze gerust.



Maurice

Ziet er netjes uit! Enne, welkom op het forum!

Welk element heb je trouwens?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Totofan

Welkom op het forum.

Je hebt een hele mooie set, de draaitafel ziet er ook erg mooi uit :kwijl:

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

BernHardN

Welkom hier, mooie set en lekkere rustige opstelling zo,
maar wat is dat ding tussen de squees en je draaitafel dan?

WickedGame

Citaat van: Maurice op oktober 19, 2009, 13:08:38
Ziet er netjes uit! Enne, welkom op het forum!

Welk element heb je trouwens?

Het element wat er nu "nog" op zit is een Benz Micro Ace. Ik zeg nog omdat de Ace word vervangen door een Benz Micro Glider



Citaat van: BernHardN op oktober 19, 2009, 13:09:55
Welkom hier, mooie set en lekkere rustige opstelling zo,
maar wat is dat ding tussen de squees en je draaitafel dan?

Dat is een weerstation  :-D

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Ziet er mooi, verzorgd en smaakvol uit.  :yes:

Geniet ervan,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Beste Wicked,

Welcome here! En mooie speakers heb je :yes:. Voorts heb ik niets met draaitafels maar deze ziet er wel errug :kwijl: uit.


Veel lees en postplezier hier,

Sander.

Martin

Welkom, enne een mooie set hoor.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

drees62

#9
Citaat van: xander32 op oktober 19, 2009, 14:50:23
Beste Wicked,

Welcome here! En mooie speakers heb je :yes:. Voorts heb ik niets met draaitafels maar deze ziet er wel errug :kwijl: uit.


Veel lees en postplezier hier,

Sander.

Welkom Wicked, nice! Enne Xander. . . . dat komt nog wel als je eenmaal hebt gehoord hoe een elpee klinkt op een goede installatie  pompom

WickedGame

Citaat van: xander32 op oktober 19, 2009, 14:50:23
Beste Wicked,

Welcome here! En mooie speakers heb je :yes:. Voorts heb ik niets met draaitafels maar deze ziet er wel errug :kwijl: uit.


Veel lees en postplezier hier,

Sander.

Ik durf je zelfs te garanderen dat mijn draaitafel in combinatie met de phono en het element een beter geluidsbeeld neerzet dan een cd. De diepgang van een plaat is zo verbluffend, daar kan geen digitaal medium tegenop. Heel veel mensen laat ik een plaat en cd afwisselend horen met een zelfde nummer, en dan die gezichten vol verbazing...

Want men denkt dat platen kraken en onzuiver klinken en dat het oud klinkt. Totdat ik dus hem opzet, echt te leuk die reacties die je dan krijgt. "Is dit echt een plaat?","Weet je zeker dat je de cd niet op hebt staan?" etc.

Er zit zoveel meer beleving in. En tja LP's hebben gewoon iets magisch.

Het is ook om die reden dat ik dus meerdere bronnen heb. Zowel streaming (NAS+Squeezebox+Cambridge DacMagic) als CD-Speler (Omgebouwde DV6400 Vm) als Platenspeler (Transrotor)

MadVillain

Heel mooie set! Vooral de Transrotor :D

Ik heb het idee dat je nog meer uit je set kunt halen door te werken met een losse stereoversterker.

WickedGame

Citaat van: MadVillain op oktober 20, 2009, 12:29:40
Heel mooie set! Vooral de Transrotor :D

Ik heb het idee dat je nog meer uit je set kunt halen door te werken met een losse stereoversterker.

Heb je gelijk in, er is meer uit te halen. En dat gaat ook wel gebeuren, maar mijn geldboom is niet al te groot meer na de verhuizing :D

Stadium III

Kijk nog een subliefhebber die het juiste light heeft gezien ! hello

Mooie set verder netjes !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

#14
Citaat van: drees62 op oktober 19, 2009, 22:03:45
Welkom Wicked, nice! Enne Xander. . . . dat komt nog wel als je eenmaal hebt gehoord hoe een elpee klinkt op een goede installatie  pompom
Zal idd. vast goed klinken want als ik de rest van de installatie(en toekomstige upgradeplannen) van WickedG zie, lijkt hij mij iemand die kritisch zijn componenten uitzoekt.

Maar voor mij geen draaitafel :no:, is zoooooooooooooooooooooo jaren 60 & 70 he :-D.
Voor mij eerder streaming audio!

Citaat van: Stadium III op oktober 20, 2009, 17:34:05
Kijk nog een subliefhebber die het juiste light heeft gezien ! hello

Mooie set verder netjes !
Rob heeft eindelijk z`n soulmate :lol:.

Sander.