Marantz PM-94

Gestart door Loso, oktober 02, 2009, 23:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Vreemd daar mensen zomaar 150 tot 200 neertellen voor die rotte PM-80 en aanverwante zooi.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: infinity op november 13, 2013, 00:14:19


Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten,ook een 84MKII heb ik gehad en voor 200 verkocht,ook te goedkoop.
Als verkoper is dat je gevoel .
Maar als niemand meer bied dan is dat op dat moment de rieele prijs .


infinity

Er zijn er toch genoeg die de 80 een goede vinden,ik vind hem ook niet slecht.
Ik zie op google dat de PM94 en 84 wordt afgeraden omdat de fets niet meer verkrijgbaar zijn en de transformater van de 94 vaak doorbranden.maar dat kwam omdat Marantz de Bias te hoog afstelden,nu heeft Marantz het veranderd van 50 naar 38 en is er totaal geen probleem.
En je hebt vervangende fets,ik weet niet of dat klankmatig wat uitmaakt daar heb ik verder geen verstand van.

mountainbiker

Ik laat die ouwe zooi tegenwoordig helemaal links liggen.Snap ook niet dat ze zoveel "waard" zijn.1750 euro voor een 30 jaar oud brik!! Als deze versterker zo goed is waarom worden ze dan niet meer gemaakt of opnieuw in produktie genomen?
Als ik jong zou zijn en opnieuw moest beginnen met een set zou ik het wel weten.Een mooie d amp (eventueel Hypex modules) met een set zelfbouw speakers.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SB_Marantz

Citaat van: infinity op november 13, 2013, 00:28:59
Er zijn er toch genoeg die de 80 een goede vinden,ik vind hem ook niet slecht.


Dat weet ik maar waarom is mij een raadsel.
Inferieure pcb.......slechte potmeters.
Qua topologie is het wel ok te noemen.

Een model 1060 verpakt en verzakt die hele PM-80.


Citeer
Ik zie op google dat de PM94 en 84 wordt afgeraden omdat de fets niet meer verkrijgbaar zijn en de transformater van de 94 vaak doorbranden.maar dat kwam omdat Marantz de Bias te hoog afstelden,nu heeft Marantz het veranderd van 50 naar 38 en is er totaal geen probleem.
En je hebt vervangende fets,ik weet niet of dat klankmatig wat uitmaakt daar heb ik verder geen verstand van.

Andere mosfets zijn er voldoende maar toch even het e.e.a. aanpassen alvorens deze bruikbaar zijn.
Kapotte trafo's heb ik tot op heden nooit gezien bij de 94/84
''Nu heeft Marantz het veranderd''?
Voor een al jaren obsolete apparaat?
En wat is van 50 naar 38? 



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: infinity op november 13, 2013, 00:14:19
Dus de preamp doe je niets aan,is het niet beter om ook dat te reviseren voor de zekerheid.




Deze wordt uiteraard goed nagelopen en waar nodig aangepakt.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

infinity

In het begin stond de Bias op 50 millivolt als je nu kijkt naar het schema is het veranderd naar 38 millivolt.

infinity

Citaat van: mountainbiker op november 13, 2013, 09:48:41
Ik laat die ouwe zooi tegenwoordig helemaal links liggen.Snap ook niet dat ze zoveel "waard" zijn.1750 euro voor een 30 jaar oud brik!! Als deze versterker zo goed is waarom worden ze dan niet meer gemaakt of opnieuw in produktie genomen?
Als ik jong zou zijn en opnieuw moest beginnen met een set zou ik het wel weten.Een mooie d amp (eventueel Hypex modules) met een set zelfbouw speakers.
Je leest niet goed.....wie zegt dat ie 1.750 waard is?
En die ouwe brik zijn vaak beter dan dat nieuwe spul,na een paar jaar zit alles los,maar dat komt omdat er in dit zielige landje geen lood meer in tin mag zitten.
Je kunt beter een ouwe brik kopen voor 500 dan een  nieuwe voor 500 of duurder.


JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op november 13, 2013, 11:12:34
Dat weet ik maar waarom is mij een raadsel.
Inferieure pcb.......slechte potmeters.
Qua topologie is het wel ok te noemen.


De tijd plaats etc. juiste moment en zo word je "cult"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: infinity op november 13, 2013, 11:58:20
Je leest niet goed.....wie zegt dat ie 1.750 waard is?
En die ouwe brik zijn vaak beter dan dat nieuwe spul,na een paar jaar zit alles los,maar dat komt omdat er in dit zielige landje geen lood meer in tin mag zitten.
Je kunt beter een ouwe brik kopen voor 500 dan een  nieuwe voor 500 of duurder.
Ook klasse d versterkers? Die produceren toch minder warmte.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

infinity

#25
Citaat van: mountainbiker op november 13, 2013, 12:29:48
Ook klasse d versterkers? Die produceren toch minder warmte.
Wat maakt het uit dat een versterker lekker warm word,ik hou daar wel van,de PM94 word zo warm omdat ze 35 watt klasse A zijn.
En afgesteld op 38mV word ie helemaal niet meer zo warm.

Ik heb nog nooit een klasse D gehad dus ik heb daar geen mening over.
Ik heb wel begrepen dat er in klasse D vaak ook Mosfets worden gebruikt,en dat het net als een AM radio golf alles in stukjes word gehakt,en daarom veel minder stroom kost,een groene stroom versterker dus.

Ik heb er verder weinig verstand van.

HAL9000

Ik  stel  de  bias  ook altijd  naar beneden.   Ik vind  50mV  gewoon weg  teveel.  Ik weet dat  het spec  is.  Echter  voor  de  ''sound''  maakt het niet uit.  De  trafo  brand op  En die  oude FETS  lopen ook  op hun eind.

Ik vind  wel als  je  PM94  op tijd  service Wil die  heel erg lang mee gaan.  Er  zitten een hoop  knel punten bij de  eindversterkers. 
PM84(MKII)  zit ook nog eens  een STK module  in  violent1  nonono

Pm80 is een leuke de MK2  versie  is  wat gunstiger  met  toekomst  perspectief.  Print  materiaal is  slecht. 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marantzer

Goeie feedback mannen

op de advertentie is de prijs is inmiddels bijgesteld naar 550 euro als hoogste bod
http://link.marktplaats.nl/743016074
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

infinity

HAL9000,als je de foto ziet van de 94 lijkt het of er nog elna`s inzitten,jij zet er toch altijd Panasonic in.
Persoonlijk hou ik meer van originele elco`s omdat die er van oorsprong ook inzitten,en zo slecht zijn ze toch niet.Bij die Panasonic is het ook maar afwachten hoe lang ze mee gaan.

Wat vindt jij van de Phono stage van de 94 LE,wat is het verschil met de originele die ook goed klinkt en zeker vergeleken met de MEESTE moderne versterkers.

JohnWx

Als je hem echt wilt en zoekt stijgt je prijs en heb je iets wat je graag wilt  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.