Marantz NR1603 HDMI - TV Audio issue

Gestart door Mark Heuders, maart 21, 2023, 21:55:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark Heuders

Goedendag,
Ik heb een Ziggo Next op CBL/SAT aangesloten en een Samsung 32 inch TV op HDMI out. Tussen de TV en de Marantz zit ook een optische kabel. Wanneer ik met de AB van de Next de TV / Marantz / Next aanzet dan werkt dit goed, echter de Marantz schakelt bijna altijd over op TV audio ipv dat deze op CBL/SAT blijft staan.
De optische kabel [TV AUdio] zit ertussen om gebruik te kunnen maken van de Google Chromecast of een app van de Samsung TV en dat het geluid dan via de Marantz naar de speakers gaat.
Is er een manier dat de Marantz altijd op CBL/SAT opstart en daar op blijft staan? En dat het een handmatige actie is als ik TV Audio wil gebruiken?
Alvast bedankt voor de feedback / tips


CBdicX

Citaat van: Mark Heuders op maart 21, 2023, 21:55:09Goedendag,
Ik heb een Ziggo Next op CBL/SAT aangesloten en een Samsung 32 inch TV op HDMI out. Tussen de TV en de Marantz zit ook een optische kabel. Wanneer ik met de AB van de Next de TV / Marantz / Next aanzet dan werkt dit goed, echter de Marantz schakelt bijna altijd over op TV audio ipv dat deze op CBL/SAT blijft staan.
De optische kabel [TV AUdio] zit ertussen om gebruik te kunnen maken van de Google Chromecast of een app van de Samsung TV en dat het geluid dan via de Marantz naar de speakers gaat.
Is er een manier dat de Marantz altijd op CBL/SAT opstart en daar op blijft staan? En dat het een handmatige actie is als ik TV Audio wil gebruiken?
Alvast bedankt voor de feedback / tips



Vermoed dat er in de setup een toewijzing gemaakt kan worden dat Optisch altijd gebruikt maakt van CBL/SAT.
Dat is dat wel mogelijk met hogere modellen, of dat met de 1603 ook zo kan zal je in de manual moeten opzoeken of zelf testen.

hassant

Het is mogelijk om per HDMi input aan te geven welke audio bron/input gebruikt moet worden. Dit heb ik destijds ook op mijn NR1602 gedaan.

Weet even niet welk menu het is, maar valt volgens mij onder "setup"

Op de 1602 was dit een menu met zwart scherm met witte letters. Als je op een oude computer in dos 3.11 aan 't rommelen bent.

Kan best even zoeken zijn, succes!
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

CBdicX