SR7011: bi-ampen of niet?

Gestart door Bulldog, december 20, 2022, 22:20:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bulldog

Terug de draad van de hobby een beetje opgepakt en een tweedehandse sr7011 gekocht
Voorheen bi-ampte ik de fronts steeds, maar met deze weet ik het eigenlijk niet goed. Vroeger speelde ik meestal wel met voor-en eindversterking.
Marantz SR7011/Arcam avr850 ~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7 surrounds~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD

Marvin

Het komt nu allemaal uit dezelfde doos, dus ik zou dat bi-ampen vergeten.
Het voordeel van een losse voor en eind is er niet, daarbij maakt het het instellen alleen maar nodeloos ingewikkeld.
Verder uiteraard lekker je eigen pad bewandelen.. [emoji16]

Bulldog

Ok snap ik wel hoor, 't is natuurlijk dezelfde trafo die de stroom moet leveren, of je nu 2 keer 50w in een speaker stopt of 1x 100w. Ik doe het vooral om laag en mid/hoog effectief te scheiden van elkaar, iets wat, bij gelijke versterking, nooit kwaad kan.
Vroeger met de eindtrappen was het natuurlijk een ander gegeven, toen deed ik het een tijdje met twee verschillende dezelfde (stereo)eindversterkers die de fronts gescheiden aanstuurden.
Ik bi-amp natuurlijk steeds verticaal, anders gaat de belasting wat onevenredig worden.
We zoeken verder!
Marantz SR7011/Arcam avr850 ~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7 surrounds~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD

CBdicX

#3


Maakt inderdaad geen fluit uit.
Het is meer een gevoels questie dan daadwerkelijk een "beter" geluid, andere speakers kopen doet 100% meer (of minder)  :-D