Marantz UD5007 no disc error

Gestart door Peter Kudelstaart, september 11, 2022, 09:17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter Kudelstaart

Hallo,

Van het ene op het andere moment leest mijn UD5007 geen schijfjes meer. Ik heb een beetje gegoogled en kom op 2 mogelijkheden. Of de laserunit is stuk of de lens moet gereinigd worden. Eerst maar van de minst ingrijpende oplossing gaan. Ik heb wat YouTube-filmpjes bekeken en het kastje waar de laser in zit is vrij makkelijk te openen
en dan zie je de lens zitten. Ik heb de UD5007 opengemaakt en alles zoveel mogelijk gedemonteerd. De laatste stap, het openen van het deksel waar de lens zit krijg ik er niet af. Plan B is het reinigen van de lens met een reinigingsschijfje. Daar zitten een soort van borsteltjes op die de lens moeten reinigen. Als je dan op play drukt wordt de laser gereinigd. Echter, als het apparaat niet leest, dan gebeurt er toch ook niets als ik op play druk? Of zie ik dat verkeerd? Zijn er leden die al wel eens gebruik hebben gemaakt van zo'n schijfje en wat zijn dan jullie ervaringen hiermee? Of kan ik het apparaat beter naar een reparateur brengen? Jullie input wordt op prijs gesteld.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100