Denon PMA 900HNE het nieuwe maatje van de AVC X4700H

Gestart door CBdicX, juli 24, 2022, 08:47:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Na wat geklooi met een 2e hands PMA 510, met een ruis in het linker kanaal, ben ik maar weer voor een nieuwe gegaan.
De Marktplaats verkoper had geen ruis gehoord, ja ja.......... :-o  :evil:
Met deze stereo versterker wilde ik de 2 Rear Hight kanalen doen zodat ik een 7.2.4 setup kan doen met de X4700H.

Mijn eerste keus was gebruikt en dan op de RH kanalen maar deze (wederom) terleurstellende gebruikte aankoop wilde ik een PMA 600NE kopen, ik ben nu eemaal een Denon fan  :wink:

Levertijd van 2 dagen wat uit begon te lopen naar een aantal weken.
Na heen een weer mailen over beloftes die niet nagekomen waren kreeg ik het voorstel voor een nieuwe 900HNE.
900HNE was voor mij niet nodig, teveel van het "goede", maar de prijs was dusdanig dat ik tov de 600 er maar 250,00 euro bij moest leggen ! (kan je na rekenen wat er mee verdient wordt als je de volle pond betaald !!)
Nou, nu was het niet een moeilijke keus, dus  :yes:

En meteen van de RH kanalen naar de Front kanalen, want de 900 is toch best wel een uitstekende versterker.
Meteen de platenspeler van de 4700 naar de 900, met de moglijkheid om ook MC elementen te gebruiken want de 900 doet MM en MC !
Ook doe ik dan meteen Internet Radio via de 900 gezien ik dat ook al in Stereo deed met de 4700.

En dit via de 900 klinkt natuurlijk een stuk beter dan via de 4700.
Nou, nee hoor, de "beleving" is wel wat beter, dat zeker, gewoon het idee van de Stereo versterker voor de Front speakers is wel lekker.
Ik kan 1 op 1 schakelen tussen Stereo via de 4700 en 900, ik ga dan van Network op de 900 naar AUX, en dan hoor ik de 4700 spelen.
Die doet het dan met Audyssey, ik denk toch dat dat prettiger klinkt maar ben er nog niet uit.
Kan je wel nagaan hoe de receivers de afgelopen jaren vooruit gegaan zijn in Stereo weergave..........

Ik hou de 510 nog wel achter de hand, mocht DSU v3 VOG ondersteunen dan heb ik meteen een prima versterker voor VOG, dan wel maar 1 goed kanaal maar VOG is sowieso Mono  :-)

Ook wel een aardige versterker om extra kanalen aan te sturen:
https://hifi.nl/artikel/31376/Pro-Ject-Amp-Box-S3-hele-kleine-eindversterker.html

jrm

Tsja, je blijft bezig met het inregelen en zoeken naar (voor jouw oren) meest geschikte geluid.

Leuke hobby blijft het! Veel plezier bij het (be)luisteren.

NB

 :gp:
Ja, precies.
Lijkt me wel gaaf klinken met die Kefjes.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

#3
Mij de krampen zitten schakelen tussen de 900 en 4700 met dezelfde bron, 320 kB internet radio.
Het schakelen duurt 2-3 seconden dus is een goede test.
De 4700 MET Audyssey zit heel dicht tegen de 900 aan, ZONDER Audyssey is het een stap(je) minder.
De ruimte correctie doet dus wel wat voor een receiver

Voorkeur gaat met "ogen open" uit naar de 900 maar dat is omdat ik weet dat het een Stereo versterker is, de 4700 in Stereo is niets mis mee.
Ik schakel zelf, denk als een ander het doet dat ik geen verschil ga horen  :-o
Phono vind ik te lastig om dit verschil te testen, daar zit teveel tijd tussen.

Heb dit zonder subs getest, de 900 heeft wel een sub out maar heb ik in muziek minder behoefte aan.
Eigenlijk heeft de 900 alles wat er nodig is om een goede audio ervaring te krijgen met een paar goede fronts en een subwoofer (of 2).
Internet radio, Streaming, Optische ingang, maar met 1 HDMI ARC was het helemaal compleet geweest, echter verhoogd dit, volgens vragen aan Denon waarom geen ARC, de prijs met 200-300 euro, en dan is het meteen een Stereo "receiver" en praat je ook over meer complexe software, en dat kleine schermpje wordt dan ook een dingetje.
En ze hebben al de DRA800H.....

CBdicX

#4
Mijn vrouw wordt er helemaal gek van, dat er geschakeld moet worden tussen diverse bron gebruik.
Ik had de 900 per ongeluk op AUX laten staan, wat 70% van het volume is, en zij naar de Internet Radio schakelde op de 4700.
Nou, dat was even schrikken......... :-o :-o

Ben blij dat ik niet thuis was maar heeft wel voor wat "reuring" gezorgd  :-D

De 900 gaat retour om het "simpel" te houden, het verschil met de 4700 is toch minimaal te noemen, dan maar bedienings gemak voor iedereen  :wink:

RHK

En zo vervolg jij je weg in deze audiojungle. Slingerend van de ene naar de andere geluidsboom. Op een gegeven moment ga jij "het"vinden, maar hoe groot is het muziek oerwoud? Sterkte en succes met deze slingertocht. Wat een hobby hebben wij toch  :-D :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Beetje spelen met die EQ in de 4700, daar kan je vast wel iets mee bereiken.

Marvin

En ik snap heel goed dat je vrouw er soms helemaal gek van wordt, ik zou denk ik ook gestoord worden van elke maand iets anders. [emoji23]

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 30, 2022, 19:48:22
En zo vervolg jij je weg in deze audiojungle. Slingerend van de ene naar de andere geluidsboom. Op een gegeven moment ga jij "het"vinden, maar hoe groot is het muziek oerwoud? Sterkte en succes met deze slingertocht. Wat een hobby hebben wij toch  :-D :-D

En op naar de volgende boom, helaas kan ik door de bomen het oerwoud niet meer zien  :-D :-D

CBdicX

#9
Citaat van: marvin op juli 30, 2022, 21:02:18
En ik snap heel goed dat je vrouw er soms helemaal gek van wordt, ik zou denk ik ook gestoord worden van elke maand iets anders. [emoji23]

Oh, jammer, ik had al iemand op dit forum uitgezocht als vervanging van mijn vrouw......... :-D
Maar iedere maand is ook weer overdreven, om de maand wel  :-o LOL

En ik lees nu mijn eigen forum profiel, die moet ik ook weer aanpassen.