De Set van Jeroentje

Gestart door Jeroentje, oktober 04, 2016, 19:02:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroentje

Beste Forumleden,

Hier zal ik mijn set beschrijven en in de toekomst de veranderingen bijhouden.
Tevens zal ik het verleden proberen te beschrijven. Voor de fotoliefhebbers : Stop met kijken. Ik ga geen foto's plaatsen.

Het is ook niet alleen voor de lezer. Het is ook voor mezelf dat ik dit doe. Je kunt, als dit forum lang genoeg blijft bestaan, een historie opbouwen.

In 1985 ben ik me gaan intereseren in audio. Mijn eerste LP was Born in the USA van Bruce.
Dit werd gedraaid op een technics platenspeler. Van mijn vader kreeg ik de helft van een 2de hands Sansui AU6900.
De andere helft had ik verdiend met aardbeien plukken. De speakers waren zelfbouw en niet veel later van B&O.
Een CD speler van Sansui is er later bij gekomen.
Deze set heb ik tot 2003 behouden. Een heerlijk geluid produceerde het geheel. De versterker was alleen al minimaal 15 kilo.

In 2003 was ik in de ban van DVD kijken en heb toen een Onkyo SR500E samen met Bose Acc 10 aangeschaft. De TV is toen een Panasonic geworden. Plasma 42 inch Viera. Heerlijk voor films. Alleen voor Stereo wat minder.

Sateliet tv kijken deed ik sinds 2004 met een Dreambox. Eerst een 7020 en in 2007 een DM8000PRV. Geweldig machine is dit. Beeld kwaliteit is ongeëvenaard en ook 5.1 komt op veel kanalen zeer zuiver binnen. Er zitten 4 koppen op. Hotbird, Astra 1,2 en 3. Kijk maar eens naar de BBC HD. Je weet niet wat je ziet.

Toen ik in april dit jaar een LG Oled kocht bleek de Onkyo geen HDMI te hebben. Op zoek naar een andere versterker kwam ik bij de SR6010 uit. In de tussentijd op marktplaats een set Monitor Audio RX8 aangeschaft. Dit klinkt echt fantastisch. Om de forse DVD collectie te bedienen is er een UD7007 bij gekomen. Een beetje een nukkig ding maar de beeldkwaliteit is perfect. Ook SACD speelt ie geweldig af.

Omdat de SR en de UD behoorlijk matige streaming mogelijkheden hadden is er een Bluesound Node 2 gevonden op Marktplaats. De app is gewoon goed intergelijk met de marantz software. Ik gebruik TIDAL en mijn eigen collectie op een NAS. In het verleden heel veel tijd gespendeerd om muziek te verzamelen. Er staan nu 50.000 albums op.

Om ook van muziek te genieten als mijn vriendin TV kijkt, heb ik op zone2 van de SR een Sennheiser HDR 170 aangesloten. Prima geluid.

De surround speakers zijn nu de Monitor Audio Radius 90. Die zijn daarvoor goed geschikt. De center was een Monitor Audio Bronze. Omdat het verschil in midden en hoog te groot was, na lang zoeken een RS Center gevonden. Nu is het weer in ballans. Als Sub een BK gemini2. Deze is als eerste aan de beurt om te worden geüpgraded.

Als iemand een een suggestie heeft hoor ik het graag met de sub.

Al met al heb ik op de Oled en SR na alles op 2de hands op internet gevonden en kan je behoorlijk geld besparen op relatief nieuwe producten.

De vraag gaat nu worden hoe lang het duurt voordat ik een Gold serie van MA hoor..... en verliefd wordt.

Ik ga jullie en mezelf op de hoogte houden.

Groet,
Jeroen
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

WilliamB

Mooie SET Jeroen, veel luisterplezier  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Brutus

Ik luister elke dag, met groot plezier, naar een setje Gold serie speakers  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Welkom Jeroen(tje), een goed leesbaar verslag. Leuk om jouw tocht door audioland te kunnen volgen. Jammer van het ontbreken van foto's.

Hoe komt het dat je deze niet kan plaatsen?

sjoek

Welkom op dit mooie forum.. mooi verslag en dito set. Veel plezier er van toegewenst.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Welkom Jeroentje, mooi verslag idd en jammer dat je geen foto's kan of wil plaatsen, maar dat hoeft de pret niet te drukken  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Gerrald

Klinkt als een mooie set!!!
Welkom en heel veel plezier hier  HB
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Jeroentje

Toen ik op zoek ging naar de speakers, heb ik zeer veel merken gehoord. Diegene die me het meest bijgebleven is : de Focal Aria 948. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ze zijn helaas aan de forse kant. En een forse prijs. En ook nog niet 2de hands te vinden.
De Gold serie klinkt ook geweldig. Al komen de RX8en zeer dicht in de buurt.

Dus wie weet wat de toekomst gaat brengen.

Weet iemand waarom Airplay op de SR6010 zo moeizaam werkt? De Marantz machines klinken echt geweldig. Maar softwarematig is het niet bijzonder. De App werkt wel maar smeuig is anders.

Foto's komen misschien dan toch.... als ik in de gaten heb hoe dat werkt.
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Marvin

Citaat van: Jeroentje op oktober 10, 2016, 20:21:59
Foto's komen misschien dan toch.... als ik in de gaten heb hoe dat werkt.
Tapatalk op je telefoon/tablet installeren, dan is het eigenlijk vrij simpel.

Cornelis1921

Citaat van: Jeroentje op oktober 10, 2016, 20:21:59


Foto's komen misschien dan toch.... als ik in de gaten heb hoe dat werkt.
Nu komt de aap uit de mouw... :-D

Alsnog van harte welkom hier, Jeroen, en een toffe set die je hebt. Succes met de luidsprekers. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zep

Citaat van: Jeroentje op oktober 04, 2016, 19:02:11
Als iemand een een suggestie heeft hoor ik het graag met de sub.

Heb zelf een goede ervaring met SVS.
Voorheen had ik de SB-2000, een heel fijne gesloten sub voor relatief weinig geld.
Maatje kleiner, de SB-1000, schijnen ook heel goed te zijn.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Jeroentje




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Jeroentje

Ok. Lijkt te werken. Dit is een overzichts foto. Let op de gladiolen rechts


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Cornelis1921

Zie je wel, Jeroen, gewoon kinderlijk eenvoudig. :yes: Ziet er zo al gelikt uit.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Jeroentje




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88