Ervaring Marantz PM11s3 & B&W 803s

Gestart door AkTeVox, september 13, 2014, 14:40:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Dag,

Proficiat met je aankoop. Ik heb zowel de 803 matrix 2 alsook de 803s gehad. Deze speelden op accuphase apparatuur doch ik vond ze niet matchen. Met marantz versterkers kan ik niets zeggen.
Waar het om gaat is dat je tevreden bent en geniet!
Veel plezier.

Mgr.

Erik

AkTeVox

Bedankt !!
In welke mate vond je dat de match niet goed was met de Accuphase? Deze amps zijn toch zeker niet van de minste.
Was er te weinig of te veel bass of was de controle over de 803's niet optimaal? Je hoort het toch vaker dat er match problemen zijn met de B&W 80x reeks. Ik heb ondertussen de 803s  toch al iets meer dan een maand en heb al heel wat uurtjes geluisterd/genoten en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. 

AkTeVox

Citaat van: Gouden Kabeltjes op oktober 15, 2014, 14:25:06
Mooie set, gefeliciteerd.

Ik heb zelf B&W 703 met een PM15S1. Sta op het punt om een PM11S3 te kopen en ben dus ook over mijn speakers aan het denken. 803 staat al heel lang op het verlanglijstje - nieuw zijn te duur, maar wellicht is 2e hands inderdaad een optie. Tips waar ik het beste kan zoeken? Vermoed dat Duitsland een goede markt is.


http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/b-w-803s-202392160.html

xander32

Niets ten nadele van B&W (ls. van betreffende merk waren mijn first love), maar waarom deze, waarom dit merk?
Daar is zoveel meer moois te koop dan enkel B&W. Als ik zie dat die uit het linkje hierboven 3 mille moeten kosten ...

AkTeVox

#19
Citaat van: xander32 op november 03, 2014, 13:48:33
Niets ten nadele van B&W (ls. van betreffende merk waren mijn first love), maar waarom deze, waarom dit merk?
Daar is zoveel meer moois te koop dan enkel B&W. Als ik zie dat die uit het linkje hierboven 3 mille moeten kosten ...

Meestal is dit voorliefde voor het merk of model. Heb dit ook met Quadral & B&W. Ooit eens overgestapt naar iets anders dit liep helaas fout af.  :oops:
Betreft de vraagprijs die kan/mag met bijna 500 euro naar beneden, betaalde ook "maar" 2500 euries voor mijn in nieuwstaat verkerende 803s.  :wink:

xander32

Ook voor €2500 is meer fraais te koop dan enkel B&W :-).

Totem Hawk
Usher MD-1 /MD-2
Harbeth Monitor 30 / HLS 5
Dali Mentor / Helicon
SF Liuto
Dynaudio Focus 260 /340
Tannoy DC8T / TD10 / Precision 6.4
AdAM Pencill mkII


... om maar enkele alternatieven te noemen.

TurboMarco

 stupid

Daar wil ik nog aan toevoegen dat je voor dergelijke bedragen hele mooie zelfbouw(pakketten) kan kopen  :yes:

Het voordeel van bouwpakketten is dat je enkel de kostprijs van de ls units + filter en kastmateriaal betaald , dus geen marketing en assemblage betaald .
Je bent daardoor 1/4 aan pecunia's kwijt  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

Citaat van: TurboMarco op november 03, 2014, 15:53:29
stupid

Daar wil ik nog aan toevoegen dat je voor dergelijke bedragen hele mooie zelfbouw(pakketten) kan kopen  :yes:

Het voordeel van bouwpakketten is dat je enkel de kostprijs van de ls units + filter en kastmateriaal betaald , dus geen marketing en assemblage betaald .
Je bent daardoor 1/4 aan pecunia's kwijt  :-)

Lijkt me zeker en vast een leuk project! Dit vraagt echter wel enige handigheid/tools & ervaring tenzij de units mee in het bouwpakket zitten. Een demo en het selecteren van de driver(s) configuratie, demping & speakerkasten kan mogelijk een probleem zijn? Ik denk dat je best hiervoor iemand onder de arm neemt met kennis van zaken als je niet wil dat het fout loopt want anders komt dit je duur te staan. Heb hier geen ervaring in maar het prikkelt me wel.  :wink:

bas focal marantz

Marco bedoelt dat je in de speaker zelfbouw zaken naar een speaker kan luisteren en die ook als compleet bouwpakket kan kopen, die je alleen nog in elkaar moet zetten.

Bouwpakket kan dus bestaan uit alleen units en filter onderdelen.
Maar ook met in elkaar gesoldeerde filters, en op maat gezaagd houtpakket.

 

kalimero

Zou een PM11s3 een paar 803 diamonds aan kunnen. ??
Panasonic|TX-P46Z11      
B&W 803 Diamond
Marantz AV8003/MM8003/UD7007
Argon DAC + Airport Express

joep


Cornelis1921

Citaat van: kalimero op november 24, 2014, 17:52:28
Zou een PM11s3 een paar 803 diamonds aan kunnen. ??
De PM11S3 is in dat opzicht (beslist) geen Calimero! nonono :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Citaat van: kalimero op november 24, 2014, 17:52:28
Zou een PM11s3 een paar 803 diamonds aan kunnen. ??
[/quote

Met twee transistoren in diens printplaat; oftewel, appeltje en eitje voor de PM 11S3    :yes:

hchifi.nl

Is idd geen enkel probleem voor de PM-11s3



H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

mountainbiker

Citaat van: TurboMarco op november 03, 2014, 15:53:29
stupid

Daar wil ik nog aan toevoegen dat je voor dergelijke bedragen hele mooie zelfbouw(pakketten) kan kopen  :yes:

Het voordeel van bouwpakketten is dat je enkel de kostprijs van de ls units + filter en kastmateriaal betaald , dus geen marketing en assemblage betaald .
Je bent daardoor 1/4 aan pecunia's kwijt  :-)
Met de kennis van nu zou ik dat ook doen en geen dure merk luidsprekers kopen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1