Filmgeluid via receiver beter??

Gestart door Actionhost, mei 10, 2013, 11:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

Even topic met nieuwe titel, omdat het meer de nieuwe vraag dekt

Zie dit topic:


http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10706.0.html


Verwerkt een (goede) receiver inderdaad filmbeelden beter dan zo rechtstreeks (via een convertertje) in je stereo versterker?

Want dan zet ik de DB930 gewoon weer neer (en wellicht in de toekomst een Marantz receiver)

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 11:49:58
Even topic met nieuwe titel, omdat het meer de nieuwe vraag dekt

Zie dit topic:


http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10706.0.html


Verwerkt een (goede) receiver inderdaad filmbeelden beter dan zo rechtstreeks (via een convertertje) in je stereo versterker?

Want dan zet ik de DB930 gewoon weer neer (en wellicht in de toekomst een Marantz receiver)

Het engine wat die dac doet is het digitale signaal omzetten naar analoog maar blijkbaar op een belabberd nivo

Waar zit die dac tussen ? een BR of een DVD of een Multimedia kastje die kunnen ook rechtsreeks op de versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

#2
Optisch uit vanaf TV naar de Sony receiver en dan naar de Lite. En met die converter ook optical in en analoog out, interlinkje naar aux ingang Lite.

Alleen mijn mediaplayer kan niet aangesloten worden op versterker. Heeft geen optical out voor de receiver of analoog out voor de lite (wel HDMI out).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 13:29:06
Optisch uit vanaf TV naar de Sony receiver en dan naar de Lite. En met die converter ook optical in en analoog out, interlinkje naar aux ingang Lite.

Alleen mijn mediaplayer kan niet aangesloten worden op versterker. Heeft geen optical out voor de receiver of analoog out voor de lite (wel HDMI out).

Wat voor mediaplayer is het ?

Je kan toch ook via tape out van je receiver naar je Lite je moet het zo kort mogelijk houden of gewoon een kabel van tv naar Lite
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 13:58:03
Wat voor mediaplayer is het ?

Je kan toch ook via tape out van je receiver naar je Lite je moet het zo kort mogelijk houden of gewoon een kabel van tv naar Lite

Welke kabel had je hiervoor in gedachte dan (zonder converter)? Mijn tv heeft alleen optical out, geen standaard analoog out (oudere modellen Philips hebben dit wel). En mijn Lite heeft geen optical in.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 14:03:35
Welke kabel had je hiervoor in gedachte dan (zonder converter)? Mijn tv heeft alleen optical out, geen standaard analoog out (oudere modellen Philips hebben dit wel). En mijn Lite heeft geen optical in.

Zit er scart op ? en wat voor tv is het welke type
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

#6
Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 14:13:44
Zit er scart op ? en wat voor tv is het welke type

Philips 42PFL6907

Geen Scart (geloof wel scart mogelijk met optioneel adaptertje.





PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

deze heb ik ook gebruikt van de Philips de GOLDLINE maar dan op een DVB kan ook op tv



zijn meerdere varianten mogelijk

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#8
Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 14:18:04
Philips 42PFL6907

Geen Scart (geloof wel scart mogelijk met optioneel adaptertje.



volgens philips wel  :-D met verloop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

of via hoofd telefoon uitgang  :-) 3.5mm naar cinch naar de LITE
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 14:22:54
Nee hoor geen standaard scart aansluiting, staat duidelijk: met adapter (zoals ik ook zei).

Aantal scart-aansluitingen (RGB/CVBS): 1 (adapter)

http://www.philips.nl/c/televisie/6900-series-107-cm-42-inch-easy-3d-dvb-t-c-42pfl6907h_12/prd/nl/;jsessionid=8CD8969889756C393A4D04AA37F1C309.app102-drp3?t=specifications

dan kan het dus wel met een adaptertje

maar waarom niet via digitale optisch naar de SONY ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 14:22:51
of via hoofd telefoon uitgang  :-) 3.5mm naar cinch naar de LITE

yes ook geprobeerd vanochtend (had dat kabeltje liggen). Ook hier was geluid minder mooi dan via de Sony.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

en dan via tape out naar de LITE
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 14:25:39
yes ook geprobeerd vanochtend (had dat kabeltje liggen). Ook hier was geluid minder mooi dan via de Sony.

dat dacht ik al  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.