Het Meridian Topic

Gestart door thepioneer, januari 24, 2013, 16:07:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thepioneer

Er word op het moment gekeken of er een 2e hands ID40 beschikbaar is voor mij. Ik kan er dan een kabel op inleveren dus dan is het ook snel haalbaar.

Hoop dat het wat gaat worden.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

ken wel WD40 maar ID40 tis dat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 30, 2013, 16:15:39
ken wel WD40 maar ID40 tis dat
John als ik google kom ik dit tegen.

Volgens mij is het wel wat.   :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 30, 2013, 17:25:31
John als ik google kom ik dit tegen.

Volgens mij is het wel wat.   :wink:

Dat is plug en play en pay
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Met een incubatietijd van zo'n 8 weken zou ik wel een netfilter gebruiken.

thepioneer

Een ID40 is de referentie streaming endpoint van Meridian. Dit zorgt er voor dat je het hoogste niveau op streaming krijgt wat meridian te bieden heeft (op de ID41 na die alleen in V6 en hoger past)

Het is een insteekkaart die door het plaatsen van de EF20 kaart en Firmware 6.03 of 8 geplaatst kan worden. Bij meridian hebben ze sinds begin dit jaar het mogelijk gemaakt dat een ID40 geplaatst kan worden. Eerder paste hij niet in een 861 V4 (softwarematig) Dat is nu aangepast.

Je ziet er niets bijzonders aan maar het schijnt echt mega goed te zijn. Het is eigenlijk alleen maar een interface kaart die alles aan de interne dac doorgeeft.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

dus usb in en netwerk in ? en dan via dac naar amp en genieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

USB is voor Maintenance dus denk niet voor een harde schijf ofzo

JohnWx

#23
Citaat van: cz79 op januari 30, 2013, 19:04:55
USB is voor Maintenance dus denk niet voor een harde schijf ofzo

betekend onderhoud ? maar heeft wel de vorm van een usb type b de ander ingang




vreemde ingang vaak usb in ? die UKers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Mooie site :) Ik lees daar ook altijd de gebruikaanwijzingen voordat ik iets koop. Vooral in het begin is het een moeilijke materie.

Veel mooie foto's ook van componenten aan de binnen en buitenkant.

Ik ga met een speakerlink kabel van de streamer naar de 861. Dan gaat er dus de communicatie en aes/ebu signaal doorheen. De speakerlink kabel schijnt beter te klinken als een standaard utp kabel. Ik neem het aan dat het zo is en het kost ook niet het meeste. Het is natuurlijk wel een dure cat kabel maar goed ben ook maar een meter nodig.

Ik wil het dan ook origineel hebben. Als je zelf al nieuwe knopjes besteld voor de afstandsbediening om het "sls" van het display te laten corresponderen met de afstandsbediening, dan moet je wel voor origineel gaan :) (je kan ook gewoon op aux drukken maar is toch minder chique)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Citaat van: John Wx op januari 30, 2013, 19:19:51
betekend onderhoud ? maar heeft wel de vorm van een usb type b de ander ingang




vreemde ingang vaak usb in ? die UKers
Dat kan toch gewoon via USB (voorheen zag je meer serial)

thepioneer

dit word inderdaad de nieuwe manier voor meridian. Ik doe het programeren nu via rs232. Het onderhoud heeft een andere ingang gekregen zodat je via rs232 dan niets verkeerds kan doen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

Straks ga ik de 861 ombouwen naar V4. De kaart word tussen 9-13 uur bezorgd. Had de kaart vrijdag net gemist. violent1

Eerst alle instellingen even via het legacy program afdrukken zodat ik alle instellingen straks in het nieuwe programma kan zetten. Meridian is een keer overgestapt op een nieuw programma. Daar kun je de meridian's makkelijker mee programeren. Doordat ik nu van v3 naar V4 ga kan ik het nieuwe programma gaan gebruiken. Dat vind ik wel. Een prettige bijkomstigheid want dat programma werkt gewoon veel mooier.

Normaal heb ik de instelling als backup op de server staan zodat je hem op doe manier heel makkelijk kunt terug zetten na een firmware update. Nu dus weer even handmatig. Daarna de AB00 eruit en EF20 erin. Firmware moet dan in de 861 geladen worden. Even opnieuw opstarten en dan heb je een V4. Normaal moet er veel meer gebeuren maar mijn 861 heeft alle kaarten van een V4 al.

Door deze kaart wordt de DSP rekenkracht verdubbelt. Het upsampelen Gebeurd daarom nog verfijnder. Roomcorrection gebruik ik niet maar zit nu ook op de proccessor.

Hopen dat ik binnenkort een ID40 kan gaan plaatsen  :mrgreen:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550