Het Meridian Topic

Gestart door thepioneer, januari 24, 2013, 16:07:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Omdat Wim en Ik een WhatsApp Meridian forum hadden en het dus niet leesbaar is voor een ander maak ik hier maar een topic aan :). Dit ook op verzoek van NIBER in het topic van Wimpeu.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Anders wij wel... :schater:
Maar euhhh mooi initiatief hoor :yes:
Laat maar komen mannen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Ik heb sinds een tijdje een meridian 861. Het is een V3.51. Dat houd in een V3 met met firmware 3.51. Toen ik mijn unit kocht zaten alle kaarten van een V4 er al in inclusief nieuwe voeding. Zowel analoge als digitale kaarten waren allemaal vervangen door nieuwere versies.

Vandaag heb ik nog een kaart erbij gekocht. Het is een EF20 kaart en met die kaart kun je van een V3 een V4 maken mits je alle andere kaarten hebt. Dat is in mijn geval dus allemaal dik in orde.

Met de nieuwe kaart krijg ik het apodising filter, roomcorrection en extra dsp rekenkracht voor surround. Maar vooral belangrijk is dat door de nieuwe firmware die er op een V4 gezet kan worden kan er een ID40 kaart geplaatst worden.

De ID40 kaart is de referentie streamer kaart van Meridian. Je krijgt dan streaming op het allerhoogste neveau. Dat word in de verre toekomst eens een upgrade. Ik heb nu de kaart gekocht voordat ze op zijn. Het is namelijk net een maand bekend dat de ID40 geplaatst kan worden in een V4 want dat kon tot voor kort alleen in een V6.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

Ik heb ook nog een Merida in de schuur staan, lekker fietsie hoor..!
Nu rij ik op een Cube, iets andere zithouding en een wat minder hoge topsnelheid maar wel lekker snel op gang.

Leuk zo'n fiets-topic.

:schater:


--Verstuurd zonder netwerk--

thepioneer

Citaat van: marvin op januari 24, 2013, 17:06:54
Ik heb ook nog een Merida in de schuur staan, lekker fietsie hoor..!
Nu rij ik op een Cube, iets andere zithouding en een wat minder hoge topsnelheid maar wel lekker snel op gang.

Leuk zo'n fiets-topic.

:schater:


--Verstuurd zonder netwerk--

Ga je mond spoelen
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Zoldar

Kun je het apodising filter aan en uit zetten? en met wat voor DAC's werkt Meridian?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

... ik bezit geen V4 of V6 maar een V5; mag ik evengoed meedoen hier  :-P ?


:-D

thepioneer

Jullie mogen allemaal meedoen want anders word het met 2 man ook wel echt een een tweetje.  pompom

Het apodising filter kun je niet uitzetten. Hoe het precies werkt weet ik niet. Er veranderd wel iets positiefs aan het geluid. Meer diepte, betere plaatsing en het klinkt minder mp3 achtig.

Ik had hiervoor een G61R en die had ik met nieuwe firmware erop ook met apodising filter en dat scheelde toch behoorlijk. Ik ga er vanuit dat er zeker n de 800 serie ook een beter resultaat geboekt word.

Ik hoorde net dat er helemaal nieuwe firmware op de 861 komt. Versie 8. Dit is hetzelfde als de nieuwe 861. Helemaal weer up to date straks. Het enigste verschil met de nieuwe versie zijn de kaarten. Die zijn verbeterd. Digitaal in en analoog uit. Maar goed als je een nieuwe wilt kopen ben je €18000 kwijt. Dus ik vind die van mij straks erg mooi en het hoogst haalbaar voor mijn budget

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

pameijer



Bij Meridia(a)n begint toch de tijdzone, dus hun DAC's moeten wel een lage jitter hebben  clown1

Nee hoor, mooi spul, heb het nooit gehoord maar vertrouw op jullie enthousiasme!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

... heb bij Wim iig. mogen ervaren dat de Meridian DAC veel goeds deed in zijn set, echt een duidelijke opwaardering, heel fraai :yes:

JohnWx

Mij eerste losse DAC was een 203  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op januari 24, 2013, 17:06:54
Ik heb ook nog een Merida in de schuur staan, lekker fietsie hoor..!
Nu rij ik op een Cube, iets andere zithouding en een wat minder hoge topsnelheid maar wel lekker snel op gang.

Leuk zo'n fiets-topic.

:schater:


--Verstuurd zonder netwerk--
:schater: notworthy Buikpijn!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thepioneer

Ik heb een paar weken geleden een communicatie kabel gemaakt voor tussen de 861 en de streamer. Ik kan nu de 861 aan zetten met de ipad en het volume bedienen. Ook kan ik nu met de afstandsbediening skippen in de playlist, stop, play enz bedienen op de streamer.

Er handig dus. Ik had het met mijn G serie ook kunnen doen maar toen wist ik dat jammer genoeg nog niet. Nu een jaar later is het toch nog goed gekomen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Niber

Citaat van: thepioneer op januari 24, 2013, 16:07:27
Dit ook op verzoek van NIBER in het topic van Wimpeu.

Als ik zeg dat je hem wel weer mag sluiten, doe je dat dan ook?  :wink:

Nee zonder gekheid, leuk zo'n eigen draadje hier. Ik zal het hier aandachtig volgen.
Mooi dat je "dat spul" kan updaten naar de huidige modellen dmv kaarten en andere software, zouden meer merken moeten doen!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2