Cor's Head-Fi: HD600; K701; DT880/250Ω; V-CAN I; Headbox S; WH1000XM3; HD25 II

Gestart door Cornelis1921, juli 26, 2012, 13:56:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op januari 02, 2018, 12:37:02
Cor er is wel degelijk een verschil tussen beiden. Ze hebben elk hun klankkarakter en aangezien je toch al een DT880 liggen hebt zou ik persoonlijk voor de DT990 edition gaan.
Bax gaf ik aan als voorbeeld. Ga gewoon samen met je maat John naar beide modellen luisteren . :wink:
Frank, John is onvermurwbaar: het wordt de DT880 Edition, en daar hij degene die betaald en de eigenaar wordt, ga ik met hem hierin mee. En het is in de buurt van Leiden moeilijk vergelijken als het om de producten van Beyer gaat, want het de Nederlandse importeur is er mee opgehouden. Daar John zeer gecharmeerd is van mijn DT880 was het voor hem een appeltje/eitje om tot een keuze te komen.
In ieder geval bedankt Frank voor al jouw bemoeienis, maar zoals zijn collegae al eens zeiden, John is zo flexibel als loden deur. :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Om verdere misverstanden te voorkomen:

Ik moet dringend het e.e.a. rechtzetten rondom de aanschaf van de nieuwe hoofdtelefoon: John bepaald niet alleen, hij betaald hem ook en hij wordt dan ook de eigenaar, niet ik. De bedoeling is dan ook dat die hoofdtelefoon bij John thuis gebruikt gaat worden. Ik vermeld dit, omdat ik enige onduidelijkheden hieromtrent in dit topic had achtergelaten. redface
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Als de HD voor je maat John is liggen de kaarten uiteraard anders en is de 880 een prima keuze.  HB HB HB

Maus

Shit, weer een erbij.  :-( :roll:



AKG 280 Parabolic, dus met 2 drivers per kant. Deze bleek in de kast bij m'n schoonmoeder te liggen, al 21 jaar ongebruikt. Ding is als nieuw :D

Cornelis1921

Citaat van: Maus op januari 04, 2018, 18:22:03
Shit, weer een erbij.  :-( :roll:



AKG 280 Parabolic, dus met 2 drivers per kant. Deze bleek in de kast bij m'n schoonmoeder te liggen, al 21 jaar ongebruikt. Ding is als nieuw :D
...And the beat goes on and on and on..! Maus, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

#335
Goedemorgen Cor,

Ik ben altijd weg geweest van de AKG Hoofdtelefoons. een tijdje met rust gelaten zodoende dat ik wat achter loop

Welke type van de AKG ( niet de duurste natuurlijk) zou jij aanbevelen.

Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op januari 05, 2018, 09:44:16
Goedemorgen Cor,

Ik ben altijd weg geweest van de AKD Hoofdtelefoons. een tijdje met rust gelaten zodoende dat ik wat achter loop

Welke type van de AKG ( niet de duurste natuurlijk) zou jij aanbevelen.

Whisper  byebye
De K701 of de K702, beiden zijn betaalbaar en erg goed: Much value for your money.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op januari 02, 2018, 14:16:24
Frank, John is onvermurwbaar: het wordt de DT880 Edition, en daar hij degene die betaald en de eigenaar wordt, ga ik met hem hierin mee. En het is in de buurt van Leiden moeilijk vergelijken als het om de producten van Beyer gaat, want het de Nederlandse importeur is er mee opgehouden. Daar John zeer gecharmeerd is van mijn DT880 was het voor hem een appeltje/eitje om tot een keuze te komen.
In ieder geval bedankt Frank voor al jouw bemoeienis, maar zoals zijn collegae al eens zeiden, John is zo flexibel als loden deur. :-D ;-)
Of het DT880 Edition gaat worden, valt nog ernstig te betwijfelen, want de voorraden slinken snel; bij WiFi-Media is hij al uitverkocht, en bij de Bax-shop gaat 'ie ook erg snel. M.a.w. John en ik zoeken t.z.t. een alternatief voor deze prachtige hoofdtelefoon. Wellicht wordt het dan toch de DT990 Edition of Pro, allebei worden ze door John gewaardeerd. Het wachten is op de energie-teruggave van de NUON.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op januari 04, 2018, 21:40:32
...And the beat goes on and on and on..! Maus, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. notworthy byebye

Ruilen, voor een stapel cd's ??
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Maus op januari 04, 2018, 18:22:03
Shit, weer een erbij.  :-( :roll:



AKG 280 Parabolic, dus met 2 drivers per kant. Deze bleek in de kast bij m'n schoonmoeder te liggen, al 21 jaar ongebruikt. Ding is als nieuw :D

Nu in de juiste post. ruilen tegen een (flinke) stapel CD's. ??

ik hoor graag van je.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maus

Nee, sorry. Behalve dat ik deze niet kwijt wil, doe ik ook weinig met cd's meer..

Maus


Whisper.nl

Citaat van: Maus op januari 15, 2018, 11:24:10
Er staat er een op marktplaats! :D

Hi Maus,

Dank voor de tip.
Kom er even niet op marktplaats met mijn huidige wachtwoord.
Als ik thuis ben zal ik een bod uitbrengen.

gr Hans
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

NB

Citaat van: Cornelis1921 op januari 13, 2018, 17:34:41
Of het DT880 Edition gaat worden, valt nog ernstig te betwijfelen, want de voorraden slinken snel; bij WiFi-Media is hij al uitverkocht, en bij de Bax-shop gaat 'ie ook erg snel. M.a.w. John en ik zoeken t.z.t. een alternatief voor deze prachtige hoofdtelefoon. Wellicht wordt het dan toch de DT990 Edition of Pro, allebei worden ze door John gewaardeerd. Het wachten is op de energie-teruggave van de NUON.

Is dit niet wat? Ik meende in een van je topics gelezen te hebben, dat je gehoorverlies had. Deze hoofdtelefoon schijnt dat op te lossen. Met een door een muzikant ontwikkelde app erbij, schijnt het goed te werken. 349,_ incl app.

https://www.absoluteaudiolabs.com/pyour-audio-products/
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maus

Vooropgesteld, is een gehoorschade niet op te lossen. Er kan hooguit een eq voor hangen die het missende gebied iets opvoert.