Cor's Head-Fi: HD600; K701; DT880/250Ω; V-CAN I; Headbox S; WH1000XM3; HD25 II

Gestart door Cornelis1921, juli 26, 2012, 13:56:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Ik heb net diverse geprobeerd bij Ears Unlimited Delft. Super zaak en ik ben een uur na openingstijd pas eruit gezwieperd. Getest van Beyer DT 1990, Amiron, Audeze van 1300 euro, en uiteindelijk toch de meest rustige - naar mijn smaak-  meegenomen, de Sennheiser HD 660 S.

AkTeVox

Proficiat met je nieuwe aanwinst! Wist niet dat er al een opvolger was voor de HD650.
Hoe vond je de Beyerdynamic Amiron?


Maus

Men is er nog niet uit of het een echte opvolger is. Ik ken de 650 geheel niet, dit is mijn eerste Sennheiser. 650 ook nog nooit gehoord, volgens mij. Hij schijnt best anders te klinken. De verkoper had het over toegankelijker geluid, dacht ik. Zou best kunnen, als koptelefoons op een gegeven moment een bepaalde sound creeeren, en die krijgt een naam, kan die ook tegenstanders krijgen.

Ik begon met de DT1990. Een veel betere versie van de 770. Maar, recht voor z'n raap en keihard als het moet. Die eerlijkheid ben ik niet naar op zoek, het is duidelijk een monitor en laat alles horen. Precies dat doet de 770 ook en dat levert luistermoeheid op.
Daarna de Amiron, ik had hoge verwachtingen. Hij is ook zeker goed, maar niet mijn smaak. Ik ben meer van het wat wollige geluid, veel midden en niet te veel hoog. De Amiron heeft alsnog veel hoog en aangezet laag, zeker goed maar simpelweg niet voor mij.

De volgende was de Sennheiser. Daar had ik minder hoge verwachtingen van (ik ben meestal niet van de massa producten), maar wel geintresseerd omdat 'men' het er altijd over heeft, en daarbij vind ik hem erg mooi.
Als eerste viel het erg lichte gewicht op. Hij is bijna helemaal van kunststof, de Beyers deels van metaal.
Hij heeft een bepaalde rust in het geluid. Ik omschreef mijn fijne AKG 701 als ruimtelijk, speakers ver van je vandaan, de Beyer 1990 was veel te direct. De 660 S doet dit erg goed.
Ik heb net mijn nieuwuitdoos variant op m'n hoofd, valt tegen want hij is nog erg stug, klemt dus wat hard. Langzaam komt er meer geluid uit, maar inspelen gaat nog veel helpen.

@ Cor, ik heb wellicht binnenkort wat hoofdtelefoons in de aanbieding. Ik heb er nu een stuk of 6... Gebruik er hooguit 3.

Cornelis1921

Daar heb ik wel belangstelling voor, Maus. :yes: ...En nog wel gefeliciteerd met HD660 S! hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Mooie recentie Maus! Als ik het zo lees denk ik dat de Amiron meer mijn ding is.
Ik hou nogal van ietsje aangezet hoog en laag, iets wat mijn Quadral speakers in kleine mate ook doen.
Het analytisch koel is niet voor mij weg gelegd en dat had ik met de K701 en de HD600.
Bij een vergelijk tussen de DT990 edition/pro  & HD650 die ik beide bezit wint de eerste het steeds...
Kwestie van smaak.  :wink:

Maus

Citaat van: Cornelis1921 op december 21, 2017, 05:04:51
Daar heb ik wel belangstelling voor, Maus. :yes: ...En nog wel gefeliciteerd met HD660 S! hello pompom

Hmm... Ik weet niet zo goed wat ik moet.

De 770 blijft omdat het een werkpaard is en ik hem daarvoor nog weleens nodig heb.
De Custom is heerlijk relaxed en voor buiten mogelijk.
De 701 is te goed om afstand van te doen
De K240 is te goedkoop (prijs/kwaliteit) om afstand van te doen (2e hands 70€)
De 660 ja net nieuw... :P
Er ligt nog een Philips SB 890 maar die staat op het punt van breken (philips kwaal). die laatste mag wel weg eventueel, als er reserve onderdelen te koop zijn.

Cornelis1921

Citaat van: Maus op december 24, 2017, 12:39:47
Hmm... Ik weet niet zo goed wat ik moet.

De 770 blijft omdat het een werkpaard is en ik hem daarvoor nog weleens nodig heb.
De Custom is heerlijk relaxed en voor buiten mogelijk.
De 701 is te goed om afstand van te doen
De K240 is te goedkoop (prijs/kwaliteit) om afstand van te doen (2e hands 70€)
De 660 ja net nieuw... :P
Er ligt nog een Philips SB 890 maar die staat op het punt van breken (philips kwaal). die laatste mag wel weg eventueel, als er reserve onderdelen te koop zijn.
M.a.w. je maakt mij eigenlijk blij met een dode mus (Maus). Ach, ik heb dan altijd de DT880 Premium nog, en John heeft al aangeven dat hij liever geen tweedehands koopt/overneemt. In ieder geval toch leuk dat je aan mij gedacht hebt... :roll:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Ja sorry Cor.. Ik hoopte eigenlijk afstand te kunnen nemen van een van deze maar het lukt me nog niet een keuze te maken.

Cornelis1921

Citaat van: Maus op december 25, 2017, 12:34:37
Ja sorry Cor.. Ik hoopte eigenlijk afstand te kunnen nemen van een van deze maar het lukt me nog niet een keuze te maken.
Herkenbaar, Maus. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

John gaat na de 23ste van deze maand een Beyer Dynamic DT880 Edition 250 Ohm voor mij kopen. De leverancier wordt hoogstwaarschijnlijk WiFi-Media uit Arnhem. Prijs EUR 168,00 (inclusief).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... zie pm Cor.

Citaat van: Cornelis1921 op januari 02, 2018, 00:49:50
John gaat na de 23ste van deze maand een Beyer Dynamic DT880 Edition 250 Ohm voor mij kopen. De leverancier wordt hoogstwaarschijnlijk WiFi-Media uit Arnhem. Prijs EUR 168,00 (inclusief).


Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op januari 02, 2018, 11:24:08
Cor mooie hoofdtelefoon maar jij had toch al een DT880 edition?
Waarom ga je niet voor de DT990 edition? Bij Bax aan 169,00 :wink:

https://www.bax-shop.be/nl/koptelefoons/beyerdynamic-dt-990-edition-dynamische-open-hoofdtelefoon?utm_source=tweakers&utm_medium=price_comparison&utm_campaign=tweakersbe-Multimedia&utm_term=9000-0014-2075&pup_e=2327&pup_cid=55513&pup_id=481807
Is er verschil tussen die twee, Frank? Zo ja, welke?
De keuze voor WiFi-Media is vanwege de uitstekende aftersales, waar John persoonlijk ervaring mee heeft. Bij Bax wordt het personeel opgejaagd en uitgeperst, dus daar liever niet. Dan liever nog bij Thomann, een degelijk Duits bedrijf.
Ik zal, na jouw antwoord, het e.e.a. met John.
En in ieder geval bedankt voor jouw response. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Cor er is wel degelijk een verschil tussen beiden. Ze hebben elk hun klankkarakter en aangezien je toch al een DT880 liggen hebt zou ik persoonlijk voor de DT990 edition gaan.
Bax gaf ik aan als voorbeeld. Ga gewoon samen met je maat John naar beide modellen luisteren . :wink: