Cor's Head-Fi: HD600; K701; DT880/250Ω; V-CAN I; Headbox S; WH1000XM3; HD25 II

Gestart door Cornelis1921, juli 26, 2012, 13:56:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Toch moet er op de conclusie van WhatHiFi? dat de V-CAN Mk I 'harsh' klinkt het e.e.a. afgedongen worden. De Mk I klinkt vooral erg neutraal t.o.v. de hoofdtelefoonuitgang van bijvoorbeeld een PM7200 (mijn huidige versterker). Maar verschil met de hoofdtelefoontelefoonuitgang van CD6005 is veel geringer, klein zelfs, dat i.t.t. die die van de SA8003, die gewoonweg veel "warmer" klinkt. Ik denk dat de redacteuren van WhatHiF? zich hierin ook hebben laten leiden door zoiets subjectiefs als hun eigen smaak en voorkeur. Ik vind de combinatie CD6005 en V-CAN Mk I erg helder klinken, zonder opsmuk of toegevoegde "warmte". Daar moet men van houden, doch ik kan er goed mee leven, al kriebelt het om eens in een stap(je) hoger te investeren. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Sinds 2 weken de eigenaar van een nieuwe Sennheiser HD650 en dit tot volste tevredenheid. Voorheen had ik de HD600 avantgarde en die vond ik toch iets te koel (lees neutraal) naar mijn smaak. Ik heb niet het gevoel dat de HD650 iets te kort komt met de PM11s3. Denk niet dat het nog veel beter kan.  :wink:

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op februari 01, 2015, 10:35:32
Sinds 2 weken de eigenaar van een nieuwe Sennheiser HD650 en dit tot volste tevredenheid. Voorheen had ik de HD600 avantgarde en die vond ik toch iets te koel (lees neutraal) naar mijn smaak. Ik heb niet het gevoel dat de HD650 iets te kort komt met de PM11s3. Denk niet dat het nog veel beter kan.  :wink:
Ook een HD650 vaart soms wel bij een (goede) hoofdtelefoonversterker (lees ik wel eens op de Head-Fi fora).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Citaat van: Cornelis1921 op februari 01, 2015, 19:14:38
Ook een HD650 vaart soms wel bij een (goede) hoofdtelefoonversterker (lees ik wel eens op de Head-Fi fora).

Lijkt me sterk met een PM11.

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op februari 01, 2015, 20:13:24
Lijkt me sterk met een PM11.
Zelfs een PM11 Frank. Wil je jezelf van mijn tegendeel overtuigen moet je toch eens gaan luisteren in bij betere audioboer. Ook de PM7200 levert via de hoofdtelefoonuitgang voor een HD600 (250 Ohm) of voor een DT880 (600 Ohm) te weinig vermogen om deze optimaal te laten presteren. Zelfs een V-CAN Mk I speelt een PM7200 eruit, dat zegt genoeg.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Dat de V-CAN Mk I er een versterker uit de range serie uitspeelt lijkt me nog mogelijk maar dat een koptelefoonversterker van ongeveer €150 (V-CAN Mk II) er een premium versterker van €3500 onderuit haalt lijkt me echt belachelijk. Maar goed morgen ga ik met mijn ingespeelde HD650 en een paar cd's onder de arm naar de dealer.
Bericht volgt eerstkomende.

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op februari 01, 2015, 23:15:51
Dat de V-CAN Mk I er een versterker uit de range serie uitspeelt lijkt me nog mogelijk maar dat een koptelefoon versterker van ongeveer €150 (V-CAN Mk II) er een premium versterker van €3500 onderuit haalt lijkt me echt belachelijk. Maar goed morgen ga ik met mijn ingespeelde HD650 en een paar cd's onder de arm naar de dealer.
Bericht volgt eerstkomende.
Dat lijkt mij eveneens belachelijk Frank, maar er zoveel meer dan de V-CAN Mk II. Ik wacht met belangstelling jouw ervaringen af; have fun!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Posting van thanatos:


Citaat van: thanatos op juli 07, 2013, 15:42:15


Nu heb ik een goede dedicated hoofdtelefoonversterker met stevige output aangeschaft (6 Watt) en sta versteld wat er uit die K701 komt. De uitgang van mijn PM11S2 produceert dit bij lange na niet. Ook de Musical Fidelity V-CAN die ik heb trekt blijkbaar de K701 niet.

Gewoon even iets om mee te nemen.


Cornelis1921

Nu Frank, daar staat het... Zelfs de PM11 presteerd onvoldoende. Dat een V-CAN het niet niet trekt is logisch met zo'n simpel opampje. Nu je gaat morgen i.i.g. beslagen ten ijs. Nogmaals, heel veel plezier en hopelijk ook succes.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Zo deze ochtend eens de MF V Can II aan de tand kunnen voelen. Na een vriendelijk onthaal en aangename babbel werd de V Can tussen een PM11s3 & SA11s3 gekoppeld. Ik had de HD650 & DT990 edition met een paar cd's bij. De Senn was eerst aan de beurt nadien de Beyer. Na een aantal minuten had ik al voldoende gehoord. Dit is een downgrade tegenover de PM11s3. Het hoog was minder transparant, midden kwam een stuk minder naar voren en de bass was heel wat minder aanwezig. De dealer was het me me eens en zij "wat had je dan verwacht".  :yes: :yes: :yes:
Deze testresultaten bevestigen mijn vermoedens! Ben heel blij dat ik de V Can II niet blind heb gekocht anders was ik een teleurstelling rijker. Ik betwist zeker niet dat (veel) duurdere Headfi amps het beter doen dan de PM maar dan wordt de HD650/DT990 opnieuw de zwakkere schakel. Met de wijsheid die ik nu heb blijft het bij de hoofdtelefoonversterker van de PM11s3 waar ik trouwens zeer tevreden mee ben.       

Het verhaal van Thanatos kan ik bevestigen. Daarnet nog even een test gedaan met de DT770 LTD 32 Ohm op de PM. De lage impedantie van de Beyer zit de Marantz echt niet lekker het klinkt plat & dichtgeknepen, hier kan de V Can mss een oplossing zijn.

Zo zie je maar wat voor de ene hemels is gaat bij de andere niet op. :wink:

Zoldar

Met een senheiser heeft een normale amp geen moeite. Het is pas bij een k701 ed dat je met een flinke headphone amp (sorry maar daar hoort een v can niet tussen) profijt geeft.

Ik neem aan dat een pm11 niet met 1 ic tje de hoofdtelefoon aanstuurd. Daar moet je een heel eind mee komen. Smaakt het naar meer, kijk dan naar woo audio, dark voice, graham slee, vioelectric ed. Kost wat maar worden ook in studios gebruikt voor headphones.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op februari 02, 2015, 14:38:39
Zo deze ochtend eens de MF V Can II aan de tand kunnen voelen. Na een vriendelijk onthaal en aangename babbel werd de V Can tussen een PM11s3 & SA11s3 gekoppeld. Ik had de HD650 & DT990 edition met een paar cd's bij. De Senn was eerst aan de beurt nadien de Beyer. Na een aantal minuten had ik al voldoende gehoord. Dit is een downgrade tegenover de PM11s3. Het hoog was minder transparant, midden kwam een stuk minder naar voren en de bass was heel wat minder aanwezig. De dealer was het me me eens en zij "wat had je dan verwacht".  :yes: :yes: :yes:
Deze testresultaten bevestigen mijn vermoedens! Ben heel blij dat ik de V Can II niet blind heb gekocht anders was ik een teleurstelling rijker. Ik betwist zeker niet dat (veel) duurdere Headfi amps het beter doen dan de PM maar dan wordt de HD650/DT990 opnieuw de zwakkere schakel. Met de wijsheid die ik nu heb blijft het bij de hoofdtelefoonversterker van de PM11s3 waar ik trouwens zeer tevreden mee ben.       

Het verhaal van Thanatos kan ik bevestigen. Daarnet nog even een test gedaan met de DT770 LTD 32 Ohm op de PM. De lage impedantie van de Beyer zit de Marantz echt niet lekker het klinkt plat & dichtgeknepen, hier kan de V Can mss een oplossing zijn.

Zo zie je maar wat voor de ene hemels is gaat bij de andere niet op. :wink:
Dan wellicht een HD800? :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Waarom een HD800, om dan opnieuw van voren af aan te (her)beginnen?
Heb totaal geen zin om 2k te spenderen aan hoofdtelefoon incl. amp.
Kijk de HD650 & PM voldoen ruimschoots aan mijn behoefte en daar blijft het bij. :wink:

BTW: 6 leuke koptelefoons is meer dan voldoende.  :-D :-D :-D

jowa

Citaat van: AkTeVox op februari 03, 2015, 13:50:49
Waarom een HD800, om dan opnieuw van voren af aan te (her)beginnen?
Heb totaal geen zin om 2k te spenderen aan hoofdtelefoon incl. amp.
Kijk de HD650 & PM voldoen ruimschoots aan mijn behoefte en daar blijft het bij. :wink:

BTW: 6 leuke koptelefoons is meer dan voldoende.  :-D :-D :-D

Wow, zes stuks  notworthy
Ik ben al heel bij met de AKG K-701. Ik ben nog wel op zoek naar een goede portable koptelefoon, want de Philips die ik nu heb vind ik te bas heavy en  het hoog te gruizig.

AkTeVox

Citaat van: jowa op februari 03, 2015, 14:24:19
Wow, zes stuks  notworthy
Ik ben al heel bij met de AKG K-701. Ik ben nog wel op zoek naar een goede portable koptelefoon, want de Philips die ik nu heb vind ik te bas heavy en  het hoog te gruizig.

Cor laat ik nou net die vette bass heerlijk vinden bij een discostomper. In mijn geval met de DT770. :-D
Zoek je een on of in-ear portable?

Mss iets voor jou:
https://www.youtube.com/watch?v=8fSwgSg7i7k