Cor's Head-Fi: HD600; K701; DT880/250Ω; V-CAN I; Headbox S; WH1000XM3; HD25 II

Gestart door Cornelis1921, juli 26, 2012, 13:56:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#75
 stupid
Ook voor dit topic geldt dat de kogel door de kerk is. Op basis van een review op Headfonia en de prijs/kwaliteitverhouding wordt het uiteindelijk toch een AKG K550, die mijn tien jaar oude Sennheiser HD600 gaat opvolgen. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Ik luister nu naar een AKG 701 en Beyerdynamic DT770 Pro. Die AKG is prachtig voor jazzdingetjes, gepingel en 'zachte' opnames. Luister je dat op de 770, is het de overdreven aanwezig. Draai je vervolgens Rammstein, klinkt dat veel beter op de 770 omdat ie zo lekker rauw kan zijn.

thanatos

Even wat anders. Heb dit topic af en toe wat meegelezen en je was erg ontevreden over AKG 701. Wat ik me afvroeg heb je wel eens over de aansturing nagedacht ?

Ik heb de K701 ook. ruim 2 jaar terug als verjaardag kado gehad. Eigenlijk niet gebruikt omdat hij toch wat minder klonk dan de HD272 die ik ook heb. Ik gaf de open constructie de schuld.

Nu heb ik een goede dedicated hoofdtelefoonversterker met stevige output aangeschaft (6 Watt) en sta versteld wat er uit die K701 komt. De uitgang van mijn PM11S2 produceert dit bij lange na niet. Ook de Musical Fidelity V-CAN die ik heb trekt blijkbaar de K701 niet.

Gewoon even iets om mee te nemen.

http://schiit.com/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=3

AkTeVox

Ziet er wel erg gelikt uit maar is dit niet een beetje "overkilled" met zijn prijs tegenover de 701?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Dan ben je beter af met een Beresford Caiman. Die heeft ook een stevige hoofdtelefoonversterker èn is een goede dac.

thanatos

Citaat van: AkTeVox op juli 07, 2013, 16:52:48
Ziet er wel erg gelikt uit maar is dit niet een beetje "overkilled" met zijn prijs tegenover de 701?

Of het overkill is ? weet ik niet. Voor mij niet. Het geeft mij de ruimte in de toekomst ook de nog wat lastigere hoofdtelefoons te kunnen gebruiken.

De opbouw en het immense vermogen spraken mijn aan en met succes. Zo als de K701 speelt heb ik hem nog niet eerder horen doen. Schiit heeft nog een model hoger die volledig gebalanceerd is en matched bij mijn DAC. Maar die was op korte termijn niet leverbaar. De optie de Lyr als voorversterker te gebruiken en de buisjes hebben mij toch overtuigd deze te nemen.

Maar het was meer als eye opener voor TS bedoeld. Buiten de hoofdtelefoons is blijkbaar het goed kunnen aansturen ook nog iets om rekening mee te houden.

AkTeVox

Citaat van: thanatos op juli 07, 2013, 22:41:17
Of het overkill is ? weet ik niet. Voor mij niet. Het geeft mij de ruimte in de toekomst ook de nog wat lastigere hoofdtelefoons te kunnen gebruiken.

De opbouw en het immense vermogen spraken mijn aan en met succes. Zo als de K701 speelt heb ik hem nog niet eerder horen doen. Schiit heeft nog een model hoger die volledig gebalanceerd is en matched bij mijn DAC. Maar die was op korte termijn niet leverbaar. De optie de Lyr als voorversterker te gebruiken en de buisjes hebben mij toch overtuigd deze te nemen.

Maar het was meer als eye opener voor TS bedoeld. Buiten de hoofdtelefoons is blijkbaar het goed kunnen aansturen ook nog iets om rekening mee te houden.

Je maakt me razend benieuwd hoe die prachtige hooftelefoonversterker klinkt.  :wink: 
Mss. een aanrader om mijn DT990 edition 2005 aan te sturen.

thanatos

Ik weet niet waar je woont. In Zoetermeer staan ze te beluisteren diverse uit de reeks. Ff via deze een mailtje schieten : http://link.marktplaats.nl/693374256

AkTeVox

Tanx!! eens kijken of ze in de omgeving van Gent ook beschikbaar zijn.

edit: zal moeilijk worden voor een test :Sonority Audio is zowel importeur als enig verkooppunt voor de Benelux!

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden


Cornelis1921

Interessante aanbieding AkTeVox. maar ik ben nog aan het sparen... En zonder hoofdtelefoonversterker haalt men niet alles uit deze hoofdtelefoon heb ik gelezen.
I.i.g. bedankt voor de tip.
Groet,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid
Ook de Canadese PSB M4U 1 (M4U = Music For You) was nog even beeld. Nettoprijs viel binnen het gestelde budget, maar de kabellengte bedraagt slechts 1,5m - jammer - kreeg lovende recensies.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Citaat van: Cornelis1921 op juli 21, 2013, 08:31:15
stupid
Ook de Canadese PSB M4U 1 (M4U = Music For You) was nog even beeld. Nettoprijs viel binnen het gestelde budget, maar de kabellengte bedraagt slechts 1,5m - jammer - kreeg lovende recensies.

Lijkt eerder een hippe "on the go" hoofdtelefoon. Minpuntje: de scharnieren kunnen op lange duur voor problemen zorgen.